تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غذا خوردن نزد مصيبت‏زدگان و با خرج آنان، از رفتارهاى جاهليت است و سنّت پيامبر صلى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821222369




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری گردهمایی مبلغان و متولیان حسینیه های هندوستان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: در آستانه ماه محرم برگزاری گردهمایی مبلغان و متولیان حسینیه های هندوستان دهلی نو - ایرنا - در آستانه ماه محرم، نشست مبلغان و متولیان امام باره ها و حسینیه های هند، روز شنبه در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو برگزار شد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نشست که جمع زیادی از روحانیان، مبلغان و متولیان امام باره ها و حسینیه ها از شهرهای مختلف هندوستان حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین مهدی مهدوی پور نماینده ولی فقیه در هندوستان، از حسینیه ها به عنوان پایگاه شیعیان و نشر معارف اسلامی یاد کرد و اظهار داشت: حسینیه ها و امام باره ها نه تنها مکانی برای عزاداری و سوگواری، بلکه پایگاهی برای شیعیان و نشر معارف دینی و اسلامی به شمار می آیند و مبلغان باید از این فرصت ها به خوبی استفاده کنند.
نماینده ولی فقیه در هندوستان با اشاره به تعداد زیاد حسینیه ها در هندوستان، گفت: در هندوستان دهها هزار امام باره و حسینیه وجود دارد که در مناسبت های مختلف مراسم و برنامه های مذهبی و دینی برگزار می کنند و حتی بسیاری از منازل در هند به عنوان محلی برای برگزاری مراسم مذهبی و دینی مورد استفاده قرار می گیرد و حتی هندوها و پیروان سایر ادیان نیز در این مراسم حضور می یابند که نشانگر عمق عشق و علاقه شیعیان و مردم هند به خاندان عصمت و طهارت ع است.
وی همچنین از متولیان و مبلغان هندی خواست در ایام ماه محرم و مراسم های این ماه، علاوه بر برگزاری مراسم سوگواری، برای ایجاد زمینه تعلیم و تربیت و افزایش علم و آگاهی عزاداران و شرکت کنندگان، برنامه ریزی مناسب داشته باشند.
حجت الاسلام و المسلمین مهدوی پور افزود: نهضت امام حسین (ع) درس های زیادی برای بشریت داشته و محرم تنها ماه عزاداری نیست، بلکه فرصت مغتنمی برای تبیین درس های عاشورا و نشر معارف دینی و تشریح نهضت حسینی است.
در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین راستگو کارشناس مسایل دینی که برای شرکت در این مراسم از کشورمان به هندوستان سفر کرده است، با تاکید بر برنامه ریزی دقیق برای بهره برداری مادی و معنوی از مراسم ماه محرم ، اظهار داشت: ماه محرم از ابعاد مختلف مادی و معنوی باید مورد توجه قرار گیرد و اجرای برنامه های متنوع و پر محتوا می تواند به جذب هرچه بیشتر مخاطبان و انتقال معارف دینی و پیام عاشورا، کمک کند و در این مراسم باید کودکان بیش از دیگران مورد توجه قرار گیرند.
علی فولادی رایزن فرهنگی کشورمان در دهلی نو در این نشست، خلوص در تبلیغ را از ویژگی های بارز مبلغان برشمرد و گفت: مبلغان دینی باید با اخلاص و خلوص در گفتار و عمل، موجب جذب بیشتر مخاطبان شوند و معارف دینی را در میان جوانان و نوجوانان و اقشار مختلف انتشار دهند.
وی همچنین اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی برای گسترش احکام و معارف دینی و قرآنی و ایجاد زمینه لازم را برای انس جوانان با قرآن، مورد تاکید قرار داد.
حجت الاسلام والمسلمین عالمی معاون رایزنی فرهنگی کشورمان در دهلی نو نیز در این مراسم با تبیین فلسفه عزاداری امام حسین (ع) در ماه محرم تاکید کرد: مبلغان و متولیان امام باره ها و حسینیه ها باید با تبیین فلسفه عزاداری و قیام امام حسین (ع)، آگاهی لازم را برای مخاطبان و شرکت کنندگان ایجاد نمایند.
دکتر "میدرنات" کارشناس مسایل دینی در هند، نعیم عباس از مبلغان قدیمی و مشهور و محمد علی زیدی از متولیان حسینیه های هند نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بودند که در خصوص اهمیت برگزاری مراسم عزاداری برای امام حسین (ع) و تاثیرات این مراسم در تبیین فلسفه قیام عاشورا و گسترش فرهنگ دینی و مذهبی، دیدگاههای خود را بیان کردند.
در این مراسم همچنین چند نفر از شعرای معروف هند اشعاری درباره محرم و عاشورا و مقام اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و همچنین توصیف وقایع روز عاشورا، قرائت کردند که مورد توجه حاضران قرار گرفت.
هندوستان با حدود 200 میلیون مسلمان و 40 میلیون شیعه ، یکی از بزرگترین مراکز تجمع مسلمانان و شیعیان در جهان به شمار می آید.
شیعیان هند هرسال در مراسم مذهبی ویژه ماه محرم با شور و حال خاصی در شهرهای مختلف به عزاداری و سوگواری می پردازند و دهها هزار حسینه و مسجد در ماه محرم پذیرای عزاداران حسینی هستند.
از نکات جالب توجه اینکه تعداد زیادی از پیروان آیین هندو و دیگر ادیان نیز هر سال در مراسم عزاداری امام حسین در ماه محرم در هندوستان شرکت می کنند.
آساق**268**1517


26/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن