محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1826420253
ناصر هاشمزاده در نشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاب: فیلم «افسرده» نسازیم/ضد جنگ یعنی مرثیه بدون حماسه
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: ناصر هاشمزاده در نشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاب:
فیلم «افسرده» نسازیم/ضد جنگ یعنی مرثیه بدون حماسه
سیدناصر هاشم زاده گفت:امروز در بسیاری از فیلمها نوعی افسردگی میبینیم، حتی در موسیقیها و طراحی صحنهها. قرار نیست همه آنهایی که میمانند زاری کنند، حتی برخی از فیلمهای نام آوری که ماندهها را محاکمه میکنند بعضاً همین نگاه را دارند.
به گزارش خبرگزاری فارس، هجدهمین جلسه از دور جدید نشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاب در حسینیه هنر برگزار شد. در این نشست که به اکران و نقد فیلمهای داستانی کوتاه «شربت سینه» و نیمه بلند «یک روز دیرتر» اختصاص داشت علاوه بر جمعی از علاقه مندان و فیلمسازان جوان سینمای انقلاب، موسی خانزادهپور و امیر داسارگر کارگردانهای این دو فیلم و سید ناصر هاشمزاده، فیلمنامه نویس و منتقد سینما حضور داشتند. همچنین احسان ثقفی، فیلمنامه نویس جوان سینمای انقلاب، مجری کارشناس این نشست بود. * بازسازی خاطرهای که مرا منهدم کرد امیر داسارگر نخستین مهمان این نشست بود که پس از اکران فیلمها صحبت کرد. «یک روز دیرتر» او در چهارمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار فانوس بهترین طراحی صحنه را از آن خود کرده بود. او گفت: «ایده یک روز دیرتر وقتی به ذهنم رسید که من به واسطه شنیدن یک خاطره منهدم شدم، یک روز دیرتر بازسازی همان خاطره است. فیلم با حمایت سازمان هنری اوج تولید شد و حدود 13-14 جلسه تصویربرداری داشت.» * با این موضوعات ارتباط درونی دارم وی افزود: «منظور ورود من به سینما خیلی ایدئولوژیک بود، من پیش از ورود به سینما کارهای فرهنگی مختلفی را تجربه کرده بودم که در همین فضا بودند، این موضوعات برای من جذابیت دارد. میگویند اولین شرط تولید یک کار موفق، برقراری ارتباط درونی با موضوع کار است، من با این موضوعات ارتباط درونی دارم و احساس میکنم این سوژهها مثل خوره من را میخورند.درباره سوژههای روز هم کار میکنم، یک فیلمنامه درباره کرانه باختری دارم که چون امکانات ساختش را ندارم ترجیح میدهم در کشوی پایینی میزم بگذارم» * فیلمی برای محاکمه یکی از گفتارمتنهای «یک روز دیرتر» به سرنوشت مردودیهای کنکور سراسری در دوران دفاع مقدس اشاره میکند که باید به خدمت سربازی در جبهه بروند. یکی از شرکت کنندگان در نشست دست روی همین نقطه از فیلم میگذارد و میگوید این حکایت را در فیلمها نشان ندادهاند که بعضیها در آن زمان برای نرفتن به جبهه به هر در و دیواری میزدند. داسارگر در این مورد گفت: «اتفاقاً من میخواستم فیلمم محاکمه باشد، محاکمهای برای کسانی که در دوران دفاع مقدس به جنگ نرفتد. اصلاً معتقدم کسی که در تنها عاشورای زندگیاش مردود شود باید محاکمه شود.» * دنبال چفت و بست فیلمنامه نبودم یکی دیگر از حضار درباره خرده پی رنگهای فیلم از داسارگر سؤال کرد، اینکه آیا خرده پی رنگهایی مثل مجروح شدن شخصیت اصلی، موضوع جدایی دو رزمنده از هم، عکس دختر رفیق رزمنده یا فامیل شدن او با فرمانده، اینها جزئی از داستان هستند یا برای تکمیل قصه از بیرون به آن چسبانده شدهاند. داسارگر جواب داد: «در هیچ قسمت از فیلمنامه دنبال درآوردن قصه نبودیم که چنین کاری بکنیم و اتفاقاتی را اضافه کنیم تا فیلمنامه چفت و بست شود. در ماجرای مجروح شدن رزمنده، او مجروح شد چون قبلاً هم یک بار به جبهه آمده بود و نسبت به رفیق کم سابقهتر خود، احساس غرور و برتری میکرد. خرده پی رنگهای دیگر هم به همین صورت جزء قصه هستند، البته شاید بعضی جاها آن طور که خواستم درنیامده باشد و این طور احساس شود که از بیرون وارد قصه شده است.» * شربت سینه؛ دراماتیزه کردن یک واقعیت پس از امیر داسارگر، موسی خانزادهپور درباره «شربت سینه» صحبت کرد: «شربت سینه اولین تجربه داستانی من بود که با همراهی عوامل حرفهای و نیمه حرفهای در سال 92 تصویربرداری شد و سازمان اوج هم سرمایه گذار کار بود. برای تصویربرداری مجبور شدیم در شهرک غزالی یک داروخانه بسازیم، پلان دیگر فیلم هم مربوط به خانهای در یکی از محلات تهران است.» وی افزود: «شربت سینه از یک داستان واقعی گرفته شده است، اتفاقی که در دوره پهلوی در یکی از داروخانههای خیابان پیروزی تهران افتاد و تا حدی هم زبان به زبان چرخیده و معروف شده است. ما فقط این اتفاق واقعی را دراماتیزه کردیم تا حرفهای امام را درباره دوران پهلوی در قاب تصویر نشان داده باشیم.» * قهرمانان ملی فقرزایی یکی از حاضران از خانزادهپور درباره چگونگی تبدیل این واقعیت به داستان یک فیلم سؤال کرد و او پاسخ داد: «الان خیلیها دارند سعی میکنند رضاشاه و محمدرضا را قهرمان ملی جلوه دهند ولی واقعیت این است که آن زمان چهل و شش درصد مردم ایران زیر خط فقر بودند. اصل قصه این بود که زنی از فرط فقر در زمان شاه از داروخانه شربت سینه میگرفت و میبرد با آن غذا درست میکرد. ما قصه ساواک و شخصیتی مثل عباس را به فیلم اضافه کردیم.» شرکت کننده دیگری شربت سینه را فیلمی قابل تقدیر و عاری از خودنمایی توصیف کرد و از کارگردان درباره نحوه تصویربرداری فیلم در شب سؤال کرد. خانزاده گفت: «تصویربرداری فیلم با آقای موسوی و آقای میرکریمی بودند که شاید جوان باشند ولی خیلی خوش ذوق هستند، کلاً برای اینکه تصاویر خوب در بیاید همه را شب گرفتیم، درباره جزئیات تصویربرداری شاید من بعضاً پیشنهاداتی به این دو نفر میدادم اما کار اصلی روی دوش آنها بود.» * ارزیابی دو تلاش ارزشمند سیدناصر هاشمزاده به عنوان مهمان اصلی، آخرین سخنران برنامه بود که صحبتهایش را با نکتهای درباره نشست شروع کرد: «زحمت این جوانها ارزشمند است، اما لازم نیست ما هم مثل صدا و سیما در چنین برنامههایی برای هم نوشابه باز کنیم، ترجیح میدهم در این برنامهها هم دیگر را ارزیابی کنیم و به این روش به هم کمک کرده باشیم.» * هنوز نگران عدالت هستیم چرایی پرداختن به سوژههای مربوط به گذشته، چیزی بود که هاشمزاده هم مثل کارگردان فیلمها ترجیح داد از دو بعد دربارهاش صحبت کند: «لازمه پرداختن به یک موضوع، لمس کردن و دیدن آن نیست، البته اگر کارگردان خودش چیزی را تجربه کند کار بهتر در میآید، الآن خیلی از فیلمنامهها درباره غزه و فلسطین نوشته شدهاند که به خاطر دوری نویسنده از ظرف مکانی موضوع، پر از اشکال هستند، دقیقاً مثل بعضی از فیلمهای پر هزینهای که در این مورد ساخته شدهاند.» «هنوز به جایگاهی که باید نرسیدهایم و با موضوعاتی مثل عدالتخواهی درگیریم و نگرانش هستیم، این موضوع گم نشده است که بخواهیم رهایش کنیم، هنوز ماجرای شربت سینه در قالب مشکل مسکن و مشکلات دیگر وجود دارد. همین دیشب تلویزیون درباره بازیکنان خارجی فوتبال صحبت میکرد که چطور دلالان از قضیه استفاده میکنند و با آوردن بازیکنان کم کیفیت دنبال اهداف اقتصادی خودشان هستند و درصد بیشتر قراردادی را که از بیت المال به آن بازیکنان داده میشود برای خودشان بر میدارند.» * چراغی برای آینده نه مرثیه برای گذشته وی افزود: «پرداختن به موضوعات گذشته اشکال ندارد، مسئله مهم چگونه پرداختن به این موضوعات است، اینکه طوری مسئله مطرح شود که به کار امروز بیاید نه اینکه فقط مرثیهای برای گذشته باشد. عزاداری امام حسین (ع) هم دقیقاً همینطور است، تکرار یک موضوع مربوط به گذشته است که به درد امروز میخورد.» * هنوز این فیلمها زنده هستند این فیلمنامه نویس ادامه داد: «اسم فیلم یک روز دیرتر من را یاد ماجرایی در کربلا میاندازد که یکی از یاران اباعبدالله (ع) قبل از بسته شدن آب و بعد از اینکه حرفهای امام را شنید داشت میرفت. امام از او پرسیدند با ما نمیمانی؟ او جواب داد کاری دارم که میروم اما برمی گردم. آدم برنگشتن هم نبود، رفت اما یک روز دیر برگشت. اکثر توابین هم که بعداً با مختار قیام کردند کسانی بودند که یک روز دیر آمده بودند یا یک روز دیر متوجه شده بودند.» وی گفت: «هنوز این دو فیلم زنده هستند، چون هنوز ما برخی مواقع دیر تصمیم میگیریم، فقط هم درباره مسائل سیاسی و جبهه نیست، در هر جایی که هستیم، هر شغلی که داریم، در همان شغل عاشورایی بودن مهم است، پیام این یک روز دیرتر و شربت سینه را باید به همه جای زندگی توسعه بدهیم.» * فیلم «افسرده» نسازیم هاشم زاده گفت: «امروز در بسیاری از فیلمها نوعی افسردگی میبینیم، حتی در موسیقیها و طراحی صحنهها. قرار نیست همه آنهایی که میمانند زاری کنند، حتی برخی از فیلمهای نام آوری که ماندهها را محاکمه میکنند بعضاً همین نگاه را دارند. فیلم یک روز دیرتر هم در یک جای فیلم که وقتی آن رزمنده از جبهه بر میگردد قدری به این سمت و سو میل پیدا کرده است که گویی همه چیز از بین رفته و سیاه است.» * ضد جنگ یعنی مرثیه بدون حماسه یکی از حضار از آقای هاشمزاده خواست صفت «ضدجنگ» را که برای برخی از فیلمها به کار برده میشود تعریف کند و ملاکی برای تشخیص فیلم ضد جنگ از فیلمهای دیگر ارائه کند. سؤالات شرکت کنندگان از هاشمزاده بهانهای شد تا وی در بعضی از قسمتهای صحبتش به نقد فیلمهای دفاع مقدسی هم بپردازد: «یک بار فیلمی را با حضور کارگردانش در یکی از دانشگاهها نقد میکردم. در این فیلم یک طرف ماجرا سرداری ایرانی است که با گلوله دشمن به شهادت رسیده است و آن سوی جبهه هم فرماندهی عراقی نشان داده میشود که از جنگ ناراحت است و تک تیرانداز ایرانی هم که او را میبیند حاضر نیست به سمتش شلیک کند، این یعنی شبیه هم نشان دادن دو طرف قصه، یعنی قاطی کردن حق با باطل، یک نگاه روشنفکری زده به جنگ، وگرنه صرف اینکه در فیلمی حسرت خورده شود که اگر ما فلان جور عمل میکردیم مشکل پیش نمیآمد دلیل ضد جنگ بودن نیست.» وی گفت: «قاطی کردن حق با باطل دارد با رنگ و لعاب دینی توسعه پیدا میکند، در فیلمهایی مثل مهمان داریم، امروز و بیشتر محصولات حوزه هنری این قضیه دیده میشود، جمله آقای کیارستمی را هم شنیدید که گفت اصل قصه جنگ بیهوده بوده است، در روضه خوانیهای ما هم تدریجاً جنبه حماسی دارد کم رنگ میشود.» * غلطهای رایج فیلمسازی دفاع مقدس هاشم زاده تاکید کرد: «ما تا حالا درباره جنگ دو نوع فیلم ساختهایم. یک دسته فیلمهای آرنولدی بودند که قهرمانان ما دو سه نفره میرفتند یک گردان عراقی را شکست میدادند که اینها نه قابل باور است و نه کسی باور کرده است، یک دسته هم فیلمهای مرثیه خوانی بودهاند که با مرثیههایی که در فرهنگ ما هستند که با حماسه فاصله دارند. در سینما باید دنبال این باشیم که یک مرثیه جنبه حماسیاش را از دست ندهد.» * با طولانیتر شدن فیلم موافق نیستم یکی از حاضران نشست در صحبتهای خود گفت فیلم یک روز دیرتر باید طولانیتر میشد که با نظر منفی هاشمزاده همراه بود: «من با این نظر که فیلم یک روز دیرتر باید طولانیتر میشد موافق نیستم، برخی از قسمتهای فیلم جاهایی که میتوانست بهتر باشد دیده میشد که نشانه خیلی خوبی است، اما بعضی جاها هم اضافاتی بیرون میزند که قدری قصه را طولانی میکند. یک قصه وقتی بضاعت طولانی شدن را دارد که بتوانیم شخصیتها را تصویر کنیم، اگر این بضاعت نباشد ما شخصیت را توصیف میکنیم نه تصویر، یعنی حالات را به جای اینکه تصویر کنیم از زبان این و آن توصیف میکنیم. توصیف کردن شاید به درد ادبیات میخورد اما در سینما باید به فکر تصویر کردن و نشان دادن باشیم. به هر حال شاید همه قصهها و اتفاقات بضاعت استفاده در مدیوم سینما را نداشته باشند.» وی در پایان گفت: «این کار دوستان به عنوان تجربه اول آنها ارزشمند بود، ما نگاه میکنیم که در کارهای بعدی سراغ چه موضوعاتی میروند، به هر حال وقتی سراغ موضوعاتی درباره گذشته میرویم باید دقت کنیم که برای امروز ما مفید باشد، تاریخ را هم باید به همین شکل نگاه کرد که با خواندنش مسئله امروز را حل کنیم. این جلسات مفید است و من خوشحالم در این جلسه درباره این دو فیلم بحث کردیم.» جلسات هفتگی فیلم سازان جوان سینمای انقلاب اسلامی پنج شنبه هر هفته برگزار میشود و علاقه مندان میتوانند علاوه بر شرکت حضوری در مراسم، از طریق سایت Ammarfilm. ir نیز این نشست را به صورت زنده مشاهده کنند. انتهای پیام/
93/07/26 - 16:18
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]
صفحات پیشنهادی
هفدهمین نشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاب با موضوع «مهدکودکها» جویای کارها را مربی مهد میکنند، طلب
هفدهمین نشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاب با موضوع مهدکودکهاجویای کارها را مربی مهد میکنند طلبهها را نه اتاق فکر مرکزی برای مسئله کودک نداریمحدادیان فعال مسائل تربیتی کودکان گفت یکی از مشکلات مهد کودک ها در خصوص مربی این است که مربیان تنها از بین فارغ التحصیلان دانشگاهی یابا اکران و بررسی دو مستند «بحران خاموش» و «سنگر آسمانی» «مهدکودکها» سوژه این هف
با اکران و بررسی دو مستند بحران خاموش و سنگر آسمانیمهدکودکها سوژه این هفته نشست فیلمسازان جوان سینمای انقلابدر هفدهمین نشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاب همراه با اکران و بررسی دو مستند بحران خاموش و سنگر آسمانی به موضوع بررسی وضعیت مهدکودکها در کشور پرداخته میشود به گزارش خببا حضور حاج سعید قاسمی و پخش مستند «قربانگاه زائران» نشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاب به شهدای حج
با حضور حاج سعید قاسمی و پخش مستند قربانگاه زائراننشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاب به شهدای حج خونین میپردازدشانزدهمین نشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاب با حضور حاج سعید قاسمی و پخش مستند قربانگاه زائران به شهدای حج خونین 66 میپردازد به گزارش خبرگزاری فارس همایش بزرگداشتدر شانزدهمین نشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاب مطرح شد قاسمی: امام(ره) بوی خیانت سعودیها را استشمام کرده بود
در شانزدهمین نشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاب مطرح شدقاسمی امام ره بوی خیانت سعودیها را استشمام کرده بود رحیمی فتنه 88 دانشجویان دانشگاه شریف را مستندساز کردسردار سعید قاسمی گفت پیام امام خمینی ره قبل از حج سال 66 خواندنی است شروع این پیام به ما میگوید که آقا روحالله ببرگزیدگان مسابقه سینمای ایران جشنواره فیلم کودک «قول» بهترین فیلم شد/پروانه زرین تماشاگران به روی شا
برگزیدگان مسابقه سینمای ایران جشنواره فیلم کودکقول بهترین فیلم شد پروانه زرین تماشاگران به روی شانه دزد و پری نشستفیلم سینمایی قول ساخته محمدعلی طالبی به عنوان بهترین فیلم این دوره از جشنواره فیلم کودک و دزد و پری ساخته حسین قناعت پروانه زرین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را به خمعاون سینمایی ارشاد خراسان رضوی: برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان سبب ایجاد انگیزه در فیلمسازان مشهدی میشود
معاون سینمایی ارشاد خراسان رضوی برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان سبب ایجاد انگیزه در فیلمسازان مشهدی میشودمعاون هنری و سینمایی ادارهکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان در مشهد سبب ایجاد انگیزه در فیلمسازان مشهدی برای ساخت فیلمهای این حشهرام مسلخی در نشست نقد و بررسی فیلم «هیلانه»: تا زمانی که تاثیرات جنگ باقی است این سینما کنار نمیر
شهرام مسلخی در نشست نقد و بررسی فیلم هیلانه تا زمانی که تاثیرات جنگ باقی است این سینما کنار نمیرود قصه هیلانه واقعی استکارگردان فیلم سینمایی هیلانه گفت تاثیر جنگ سال ها پس از جنگ هم مشاهده می شود که یکی از این موارد اتفاقی است که برای علی شخصیت اصلی فیلم هیلانه رخ داد تا زمانامید سینمای ایران، انجمن سینمای جوان و فیلمسازان جوان هستند
گفتوگو با حجتا ایوبی امید سینمای ایران انجمن سینمای جوان و فیلمسازان جوان هستند رییس سازمان سینمایی بارها گفته ام كه انجمن سینمای جوان مدرسه سینمای ایران است به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم کوتاه تهران فیلم كوتاه این واژه برای شمدر نشست نقد و بررسی «وروجکها» عنوان شد امیدوارم چراغ فیلمسازی کودک و نوجوان پس از این جشنواره خاموش
در نشست نقد و بررسی وروجکها عنوان شدامیدوارم چراغ فیلمسازی کودک و نوجوان پس از این جشنواره خاموش نشودفرزاد اژدری گفت امیدوارم چراغ فیلمسازی کودک و نوجوان پس از این جشنواره خاموش نشود و همچنان تا بیست و نهمین جشنواره بینالمللی فیلم کودک و نوجوان چراغ فیلمسازی در حوزه کودک روشنفیلمسازان جوان انقلاب سراغ مهدکودکها رفتند
فرهنگ و هنر سینمای ایران فیلمسازان جوان انقلاب سراغ مهدکودکها رفتند هفدهمین نشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاب با اکران و بررسی دو مستند بحران خاموش و سنگر آسمانی به موضوع بررسی وضعیت مهدکودک ها در کشور میپردازند به گزارش خبرگزاری مهر در هفدهمین نشست فیلمسازان جوان سینمانشست «بررسی تقریظنگاری رهبر انقلاب بر کتب دفاع مقدس» در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس گلعلی بابایی: ناشر
نشست بررسی تقریظنگاری رهبر انقلاب بر کتب دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب دفاع مقدسگلعلی بابایی ناشران بزرگ بعد از تقریظ رهبری کتابهایم را چاپ کردندرئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس گفت تقریظهای رهبری یرای افرادی که بر کتابشان تقریظ نوشته میشود تشویقکننده است تقریظ نوشتن رهاختتامیه بیست و هشتمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان ـ 33 فیلم «قول» به کارگردانی محمدعلی طالبی بیش
اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان ـ 33فیلم قول به کارگردانی محمدعلی طالبی بیشترین جایزه را کسب کرددر بخش آثار سینمایی بینالملل بیست و هشتمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان فیلم قول به کارگردانی محمدعلی طالبی بیشترین جایزه را از آن خود کرد به گزارش خبرگزاریدبیر بیست و هشتمین جشنواره بینالمللی فیلم کودک و نوجوان مطرح کرد ضرورت توجه هنرمندان جوان به ساخت تولیدات سین
دبیر بیست و هشتمین جشنواره بینالمللی فیلم کودک و نوجوان مطرح کردضرورت توجه هنرمندان جوان به ساخت تولیدات سینمای کودکدبیر بیست و هشتمین جشنواره بینالمللی فیلم کودک و نوجوان گفت باید هنرمندان به ویژه جوانان به ساخت تولیدات سینمای کودک برای آموزش نسل آینده با فرهنگ ایرانی اسلامیگزارش فارس از نشست «از همسانگزینی تا همسری» بیش از 10 میلیون جوان آماده ازدواج داریم/ وظیفه حکومت ا
گزارش فارس از نشست از همسانگزینی تا همسریبیش از 10 میلیون جوان آماده ازدواج داریم وظیفه حکومت است که وسایل ازدواج جوانان را فراهم کندمعاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت 20 درصد از ازدواجها در ایران به طلاق میانجامد و 10 هزار نفر در سال اول زندگیشان از هم جدانظرات حجتالله ایوبی درباره فیلم کوتاه و سینمای جوان فیلم کوتاه هویت مستقل دارد/انجمن سینمای جوان مدرسه سینمای
نظرات حجتالله ایوبی درباره فیلم کوتاه و سینمای جوانفیلم کوتاه هویت مستقل دارد انجمن سینمای جوان مدرسه سینمای ایران استرئیس سازمان سینمایی گفت فیلم کوتاه را وسیلهای برای رسیدن به سینمای بلند میدانند که از نظر من نگاه غیر قابل قبولی نیست اما معتقدم فیلم کوتاه هویت مستقل دارد ودر نشست نقد و بررسی فیلم «دزد و پری» عنوان شد خوشحالی حسین قناعت از برقراری ارتباط کودک درون بزرگسال
در نشست نقد و بررسی فیلم دزد و پری عنوان شدخوشحالی حسین قناعت از برقراری ارتباط کودک درون بزرگسالان با فیلمش چهره های شاخص در بین مخاطبین دزد و پریکارگردان فیلم سینمایی دزد و پری با ابزار خوشحالی از برقراری ارتباط کودکان با فیلمش گفت البته در سالن در زمان نمایش فیلم بزرگسالان همحجتالاسلام خاموشی در نشست «از همسانگزینی تا همسری»: دولت به طور مستقیم به مسائل جوانان نپردازد/ بز
حجتالاسلام خاموشی در نشست از همسانگزینی تا همسری دولت به طور مستقیم به مسائل جوانان نپردازد بزرگترها نباید از مسئولیت خود درباره ازدواج جوانان شانه خالی کنندرئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت بنده از کارکرد سنتی ازدواج دفاع میکنم و بزرگترها نباید نسبت به مسئولیت فرزندانشان دربار-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها