محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832648337
شهرام مسلخی در نشست نقد و بررسی فیلم «هیلانه»: تا زمانی که تاثیرات جنگ باقی است این سینما کنار نمیرود/ قصه «هیلانه» واقعی است
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: شهرام مسلخی در نشست نقد و بررسی فیلم «هیلانه»:
تا زمانی که تاثیرات جنگ باقی است این سینما کنار نمیرود/ قصه «هیلانه» واقعی است
کارگردان فیلم سینمایی «هیلانه» گفت: تاثیر جنگ سال ها پس از جنگ هم مشاهده می شود که یکی از این موارد اتفاقی است که برای علی شخصیت اصلی فیلم هیلانه رخ داد. تا زمانی که تاثیرات جنگ باشد قطعا این نوع سینما کنار نخواهد رفت.
به گزارش خبرگزاری فارس، شست نقد و بررسی فیلم سینمایی «هیلانه» در قالب شصت و ششمین برنامه خانه فیلم فرهنگسرای فردوس با حضور شهرام مسلخی(کارگردان)، تیموری(مجری طرح، مشاور کارگردان و پخش کننده فیلم)به همراه محمدرضا لطفی مجری و منتقد برگزار شد. شهرام مسلخی کارگردان فیلم سینمایی هیلانه در ابتدای این نشست با اشاره به واقعی بودن داستان فیلم اظهار داشت: سناریوی فیلم سینمایی هیلانه را حدود چهار سال پیش به دنبال آشنایی و دیداری که با شخصیت اصلی داستان داشتم، نوشتم و برای ساخت آن بنیاد شهید کردستان عراق همکاری بسیاری با ما داشت. پروانه ساخت فیلم را از عراق گرفتیم اما پروانه ساخت مورد قبول ایران نبود و با توجه به حضور فیلم در در جشنواره مختلفی همچون سانفرانسیسکو، لندن، جیپور هند، دهوک و ... و درگیر شدن برای ساخت فیلم بعدی خیلی برای اکران عمومی در ایران تلاش نکردم. وی با ابراز امیدواری نسبت به اکران این فیلم در سینمای جدید هنر و تجربه، گفت: تمام تلاشمان را برای اکران این فیلم در سینما خواهیم کرد چرا که هنر و تجربه خود سینمایی خاص است که مخاطب خاص خود را دارد. وی در توضیح این مطلب که فیلم سینمایی «هیلانه» یا «عاشق ها ایستاده می میرند» کدامیک به عنوان نخستین ساخته خود محسوب می شود با اشاره به این که فیلم عاشق ها ایستاده می میرند در جشنواره فجر سال گذشته شرکت کرده بود و در بخش نگاه نو (فیلم اولی ها) حضور داشت، گفت: در واقع فیلم سینمایی هیلانه نخستین ساخته من بوده است ولی با توجه به این که به دلیل نداشتن پروانه ساخت در ایران اکران نشد فیلم سینمایی عاشق ها ایستاده می میرند به عنوان نخستین اثر محسوب می شود. مسلخی در پاسخ به سوال مجری و منتقد نشست مبنی بر این که با توجه به انتخاب بازیگرانی همچون شهرام حقیقت دوست و سحر قریشی هدف ساخت فیلمی ایرانی بوده یا اقلیم کرد، گفت: قصه هیلانه برای دو کشور طراحی شده نه صرفا ایران و یا کردستان عراق؛ داستان این فیلم واقعی است، شخصیت اصلی فیلم همان علی است که در ایران بزرگ شده است و پس از فوت مادرش متوجه که خانواده اصلی خود در کردستان عراق هستند و در حال حاضر هم حدود پنج سال است که نزد خانواده اش بازگشته و مشغول تحصیل است. علی با توجه به زندگی در دو فرهنگ متفاوت دو ملیتی است و می توان گفت فیلم من هم به این شکل است. همچنین ما از قبل تصمیم داشتیم که از بازیگران ایرانی استفاده کنیم تا گیشه را داشته باشیم و نیاز فیلم هم قطعا همین بود که بازیگر ایرانی باشد تا ایرانی صحبت کند نه کردی، برای همین از شهرام حقیقت دوست استفاده کردیم و به دلیل جاذبه های سینمایی از بازیگر دیگری چون سحر قریشی استفاده شده است. در ادامه نشست محمدرضا لطفی(مجری-منتقد)، اظهار داشت: «پخش کننده» عنوان جذابی است که مایلم در مورد تاثیرگذاری آن در موفقیت فیلم صحبت شود؛ همچنین مجری طرح و مشاور کارگردان دو سمتی است که به زعم من خیلی مهم است ولی در سینمای کشورمان این دو عنوان همیشه صفر و صد هستند یعنی در برخی موارد تنها ویترین است ولی بعضی وقت ها نیز به عنوان جانشین تهیه کننده حضور دارد. * فیلمهای ارزشی از مردم فاصله گرفته است لطفی چگونگی حضور تیموری(مجری طرح، مشاور کارگردان و پخش کننده فیلم) در این پروژه را مورد پرسش قرار داد که تیموری ضمن ابراز خرسندی از دیده شدن فیلم هایی از این دست، گفت: مدت هاست که فیلم های ارزشی از مردم فاصله گرفته است و زمانی که می بینیم مردم با علاقه به تماشای این فیلم ها می نشینند جای خوشحالی دارد؛ فیلم ارزشی برای پخش کننده ها فیلم خوبی نیست چون در پایان به پول نمی رسند. تنها برخی از پخش کننده به دلیل علاقه شخصی خود و نه صرفا اهداف مالی در این زمینه کار می کنند. وی با بیان این که مجری طرح در مراحل تولید فیلم به کارگردان کمک می کند، گفت: بخش هنری فیلم مربوط به کارگردان و بخش بازاری فیلم نیز بر عهده مجری طرح است قسمتی که در ایران خیلی دیده نمی شود و حتی در دوره ای نسبت به آن موضع گرفتند و می گفتند که فیلم بازارای بوده هنری نیست بنابراین فیلم خوبی به شمار نمی رود در صورتی که فیلم هم می تواند بازاری باشد و هم هنری. در ادامه مسلخی با اشاره به هدف خود از ساخت فیلم هیلانه گفت: در سینمای جنگ فیلم ساز باید فیلم خود را مصادف با موقعیت و اتفاقات روز جامعه بسازد؛ ما تا چند سال گذشته سینمای جنگ داشتیم ولی امروز بر خلاف تبلیغات دروغین رسانه های خارجی از چهره ایران، کشورمان در حال جنگ با هیچ کشوری نیست. بعد از سینمای جنگ سینمایی آمد که به تاثیرات جنگ پرداخت، تاثیر جنگ سال ها پس از جنگ هم مشاهده می شود که یکی از این موارد اتفاقی است که برای علی شخصیت اصلی فیلم هیلانه رخ داد. تا زمانی که تاثیرات جنگ باشد قطعا این نوع سینما کنار نخواهد رفت. وی با اشاره دغدغه خود برای ساخت فیلم هیلانه و پرداختن به موضوع حلبچه و کردستان گفت: پدر من اهل حلبچه است و جدای از آن ما برای ساخت فیلم نیاز به یک بار دراماتیک، قصه و کشمکش داریم؛ شبی که من با علی صحبت کردم احساس کردم این بار دراماتیک برای ساخت یک فیلم وجود دارد. مسلخی خاطرنشان کرد: در جشنواره فجر سال گذشته عنوان جوان ترین کارگردان را به خاطر فیلم «عاشق ها ایستاده می میرند» گرفتم، احساس می کنم زمان ساخت فیلم هیلانه که تنها 25 سال سن داشتم باید این عنوان را می گرفتم. لطفی در بخشی دیگر از این نشست خاطرنشان کرد: پتانسیل قصه هیلانه به شدت یک قصه پر فراز و نشیب است این قصه ها در سینمای هالیوود طوری ساخته می شود که به دلیل اکشن و سرگرم کننده بودن آن میخکوب می شود ولی فیلم هیلانه با توجه به این که این پتانسیل را داشته به سمت سینمای هنر و فرهنگی رفته است که شاید تنها قشر خاصی فیلم را تماشا کنند؛ هدف از ساخت این فیلم سینمایی فرهنگی بود یا وجه صنعتی را لحاظ کردید؟ در ادامه مسلخی اظهار داشت: منظور از سینمای گیشه سینمای طنز و کمدی است که معمولا مورد علاقه مخاطب عام است ولی این طنز در قالب قصه من نمی گنجید. * به مخاطبم کم فروشی نکردم وی با بیان این که من به عنوان یک فیلم ساز به مخاطبم کم فروشی نکردم، گفت: با توجه به واقعی بودن داستان، فیلم هیلانه فراموش نشده و در ذهن مخاطب ماندگار خواهد بود، در بسیاری از سکانس های فیلم به خودم اجازه نمی دادم که دوربین را روی سه پایه و یا ریل قرار دهم احساس کردم اگر بخواهم مخاطب را با تکنیک درگیر کنم ممکن است رابطه اش با واقعیت قطع شود. کارگردان فیلم هیلانه در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که این تمام قصه عین واقعیت است، گفت: کلیت قصه واقعی است ولی نیاز است در این بین بچه داستان هایی اضافه کنیم تا به بیننده احساس تماشای مستند دست ندهد. برخی شخصیت ها زائیده تخیل من هستند تا بار دراماتیک قصه به سمت سینمایی برده شود. تیموری در بخشی دیگر از این نشست با اشاره به خلاصه داستان فیلم سینمایی «هیلانه» که به اشتباه در پشست سی دی این فیلم عنوان و منتشر شده بود، گفت: این اشتباه از سوی شرکت پخش(ریز موج) رخ داده و متن منتشر شده متعلق به فیلم آقای جیرانی بوده است. مسلخی در خصوص انتخاب بازیگران این فیلم گفت: جذب بازیگر کار سختی نبود، در خصوص نقش علی اگر هر بازیگری غیر از شهرام حقیقت دوست بود نمی پذیرفتم، با بازیگران بسیاری برای این نقش صحبت کردم ولی آن طور که باید با این شخصیت ارتباط برقرار نکردند ولی احساس کردم شهرام حقیقت دوست با این نقش ارتباط برقرار کرده است. در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایا از عوامل فیلم تقدیر شد. انتهای پیام/
93/07/16 - 12:50
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]
صفحات پیشنهادی
گزارش نشست نقد و بررسی فیلم «ابوزینب» روحیه ضدصهیونیستی مردم لبنان به ما انرژی میداد/ «ابوزینب
گزارش نشست نقد و بررسی فیلم ابوزینبروحیه ضدصهیونیستی مردم لبنان به ما انرژی میداد ابوزینب فیلم استراتژیک سینمای ایران در فرامرزها استکارگردان ابوزینب با بیان اینکه ساخت فیلم در لبنان سخت اما شیرین است گفت روحیه ضدصهیونیستی مردم لبنان به ما انژی می داد اما با توجه به اینکه تعدادر نشست نقد و بررسی فیلم عنوان شد روایت شکلگیری ارتش منسجم در ایران و نحوه سربازگیری در «ما همه سربازیم&
در نشست نقد و بررسی فیلم عنوان شدروایت شکلگیری ارتش منسجم در ایران و نحوه سربازگیری در ما همه سربازیممستند ما همه سربازیم مستندی است از پیشینه شکلگیری ارتش منسجم در ایران و نحوه سربازگیری از ابتدا تا زمان انقلاب به کارگردانی مهدی قربانپور عصر روز گدشته در تالار ناصری خانه هنردر نشست نقد و بررسی فیلم «دزد و پری» عنوان شد خوشحالی حسین قناعت از برقراری ارتباط کودک درون بزرگسال
در نشست نقد و بررسی فیلم دزد و پری عنوان شدخوشحالی حسین قناعت از برقراری ارتباط کودک درون بزرگسالان با فیلمش چهره های شاخص در بین مخاطبین دزد و پریکارگردان فیلم سینمایی دزد و پری با ابزار خوشحالی از برقراری ارتباط کودکان با فیلمش گفت البته در سالن در زمان نمایش فیلم بزرگسالان همدر نشست نقد و بررسی فیلم «حقسکوت» عنوان شد نائیجی:برای این فیلم نه از جایی سفارش گرفتم و نه قصد باج
در نشست نقد و بررسی فیلم حقسکوت عنوان شدنائیجی برای این فیلم نه از جایی سفارش گرفتم و نه قصد باج دادن داشتممحمدهادی نائیجی نویسنده وکارگردان حق سکوت با بیان این که این فیلم را بر اساس دغدغه های خودم ساختم گفت من برای این فیلم نه از جایی سفارش گرفتم و نه قصد باج دادن داشتم به گدر نشست نقد و بررسی «وروجکها» عنوان شد امیدوارم چراغ فیلمسازی کودک و نوجوان پس از این جشنواره خاموش
در نشست نقد و بررسی وروجکها عنوان شدامیدوارم چراغ فیلمسازی کودک و نوجوان پس از این جشنواره خاموش نشودفرزاد اژدری گفت امیدوارم چراغ فیلمسازی کودک و نوجوان پس از این جشنواره خاموش نشود و همچنان تا بیست و نهمین جشنواره بینالمللی فیلم کودک و نوجوان چراغ فیلمسازی در حوزه کودک روشندر نشست نقد و بررسی «شیار 143» عوان شد «شیار 143» اثری ضد جنگ نیست/باید تبعات جنگ را نشان
در نشست نقد و بررسی شیار 143 عوان شدشیار 143 اثری ضد جنگ نیست باید تبعات جنگ را نشان بدهیمکارگردان فیلم سینمایی شیار 143 گفت من تعریف دقیقی از جنگ و ضدجنگ ندارم و به نظرم تعریف دقیقی هم در این رابطه وجود ندارد چه بسا آثاری است که جنگی هستند اما آنها را اثر ضد جنگ تعبیر کرده انددر آخرین نشست نقد و بررسی هفته فیلم دفاع مقدس عنوان شد انتقاد مهدی هاشمی از حضور نابازیگرها در سینمای حرفهای
در آخرین نشست نقد و بررسی هفته فیلم دفاع مقدس عنوان شدانتقاد مهدی هاشمی از حضور نابازیگرها در سینمای حرفهایبازیگر فیلم سینمایی ضد گلوله گفت تفاوت بازیگر با نابازیگر در این است که بازیگر به تماشاگر لذت بازیگری را منتقل میکند اما یک نابازیگر فقط رفتاری واقعی دارد به گزارش خبرگزدکتر حسن عباسی در نشست نقد بررسی فیلم سینمایی لژیون سینمای یهود به دنبال القاء عدم وجود خداوند است/ هالیود ایم
دکتر حسن عباسی در نشست نقد بررسی فیلم سینمایی لژیونسینمای یهود به دنبال القاء عدم وجود خداوند است هالیود ایمان را مورد هدف قرار داده استدکتر حسن عباسی گفت سینمای یهودی موجود در این مجموعه ها به مخاطب القاء می کند که خدا رفته و یا مرده است ایجاد چنین تصویری سبب می شود خلا قدرت بربررسی نقش تبلیغات در دفاع مقدس در نشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاب «حاجی بخشی» به اندازه سازمان عر
بررسی نقش تبلیغات در دفاع مقدس در نشست فیلمسازان جوان سینمای انقلابحاجی بخشی به اندازه سازمان عریض و طویل تبلیغاتی کار میکرد اذان گفتن حاجیبخشی در قطار شاهبه مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس چهاردهمین نشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاب با موضوع تبلیغات در جنگ با نمایش و بررسی دو مستفیلم ضد ایرانی «300» نقد و بررسی شد طالبزاده: دلیل ساخت «300» هراس از تفکر حق طلبی ایران
فیلم ضد ایرانی 300 نقد و بررسی شدطالبزاده دلیل ساخت 300 هراس از تفکر حق طلبی ایران استنادر طالب زاده در جریان بررسی فیلم ضد ایرانی 300 گفت هالیوود و غرب ایران را تهدید میدانند و البته این تهدید نه به لحاظ نظامی بلکه به لحاظ حقیقت و تفکری که ایران معرفی میکند به گزارش خبرنگادر نشست نقد و بررسی مستند «ایرانیوم» عنوان شد «ایرانیوم» در جهت خوف آمریکا از ایران هسته ا
در نشست نقد و بررسی مستند ایرانیوم عنوان شدایرانیوم در جهت خوف آمریکا از ایران هسته ای ساخته شد اثر قابل قبولی در مقابل هجمه اسلام هراسی آمریکا نداریمعضوهیات علمی دانشکده مطالعات جهان گفت مستند ایرانیوم تلاش می کند با ایجاد خوف نشان دهد که ایران در پی ساخت سلاح هسته ای است در حابه مناسبت هفته دفاع مقدس؛ فیلم «چ» در سیصد و سی و هفتمین نشست خانه فیلم همدان نقد میشود
به مناسبت هفته دفاع مقدس فیلم چ در سیصد و سی و هفتمین نشست خانه فیلم همدان نقد میشودخانه فیلم بلند حوزه هنری استان همدان در هفته دفاع مقدس و در سیصد و سی و هفتمین نشست خود به سراغ چ میرود و این فیلم را مورد نقد قرار میدهد به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی حوزه هننشست نقدو بررسی فیلم دزد و پری در جشنواره کودک
نشست نقدو بررسی فیلم دزد و پری در جشنواره کودک خبرگزاری پانا نشست نقدو بررسی فیلم دزد و پری دربیست هشتمین جشنواره کودک و نوجوان برگزارشد ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۴ مهر ساعت 14 21 به گزارش خبرگزاری در روز دوم از جشنواره کودک نشست نقدو بررسی فیلم دزد و پری با حضورحسین قناعت کارگردان بهزاد فرنشست «بررسی تقریظنگاری رهبر انقلاب بر کتب دفاع مقدس» در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس گلعلی بابایی: ناشر
نشست بررسی تقریظنگاری رهبر انقلاب بر کتب دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب دفاع مقدسگلعلی بابایی ناشران بزرگ بعد از تقریظ رهبری کتابهایم را چاپ کردندرئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس گفت تقریظهای رهبری یرای افرادی که بر کتابشان تقریظ نوشته میشود تشویقکننده است تقریظ نوشتن رهروایت شهرام مکری از ساخت «ماهی و گربه» / یک فیلم ترسناک براساس داستانی واقعی
روایت شهرام مکری از ساخت ماهی و گربه یک فیلم ترسناک براساس داستانی واقعی فرهنگ > سینما - شهرام مکری تاکید کرد ایده اصلی ماهی و گربه از یک اتفاق واقعی وام گرفته شده است به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «ماهی و گربه» به کارگرئیس اداره کتابخانههای عمومی فریدونکنار خبر داد کتاب «فانوس کمین» در فریدونکنار نقد و بررسی میشود
رئیس اداره کتابخانههای عمومی فریدونکنار خبر دادکتاب فانوس کمین در فریدونکنار نقد و بررسی میشودرئیس اداره کتابخانههای عمومی فریدونکنار گفت به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهرستان فریدونکنار کتاب فانوس کمین در کتابخانه عمومی سردار شهید حاج حسین بصیر فریدونکنار نقد و بررسی میشود سسه خبر از جشنواره فیلم کودک از صدرنشینی «وروجک ها» تا رونمایی 4 کتاب ویژه و برگزاری اولین نشست تخصصی
سه خبر از جشنواره فیلم کودکاز صدرنشینی وروجک ها تا رونمایی 4 کتاب ویژه و برگزاری اولین نشست تخصصیدر پایان دومین روز از جشنواره کودک فیلم وروجک ها صدرنشین آراء مردمی شد و قرار از 4 عنوان کتاب ویژه با محوریت سینمای کودک ونوجوان نیز رونمایی شود به گزارش خبرگزاری فارس پس از پایان ر-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها