تبلیغات
تبلیغات متنی
پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا
دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک
تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی
محبوبترینها
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1852051112
در نشست نقد و بررسی فیلم «حقسکوت» عنوان شد نائیجی:برای این فیلم نه از جایی سفارش گرفتم و نه قصد باج دادن داشتم
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در نشست نقد و بررسی فیلم «حقسکوت» عنوان شد
نائیجی:برای این فیلم نه از جایی سفارش گرفتم و نه قصد باج دادن داشتم
محمدهادی نائیجی نویسنده وکارگردان «حق سکوت» با بیان این که این فیلم را بر اساس دغدغه های خودم ساختم،گفت: من برای این فیلم نه از جایی سفارش گرفتم و نه قصد باج دادن داشتم.
به گزارش خبرگزاری فارس،نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «حق سکوت» در قالب شصت و پنجمین برنامه خانه فیلم فرهنگسرای فردوس با حضور محمدهادی نائیجی(نویسنده و کارگردان)، حسام محمودی (بازیگر)، رضا مرتضوی(آهنگساز)، محمود دهقانی(طراح چهره پردازی) و مجتبی راعی(میهمان ویژه) به همراه محمدرضا لطفی مجری و منتقد برگزار شد. محمدرضا لطفی (مجری – منتقد) در ابتدای این نشست با بیان این که فیلم سینمایی حق سکوت از دو منظر اتفاق و شخصیت قابل بررسی است، گفت: از منظر اتفاق و رویداد، قابل لمس و درک بودن این فیلم از ویژگی های مثبت آن به شمار می رود. موضوع برگشت خوردن چک و بحران مالی فردی از طبقه متوسط چیزی است که دایره گسترده ای از مردم را شامل می شود، در ذات خود بسیار جذاب بوده و در این فیلم نیز پرداخت خوبی به آن شده است. وی افزود: از منظر شخصیت وقتی کارکتر ما یک طلبه و روحانی می شود کمی اما و اگر شکل می گیرد که مثلا چرا باید طرف یک فرد روحانی باشد و اصلا ضرورت روحانی بودن این شخصیت کجاست؟ اگر در همین فیلم با همین رویدادها یک فرد عادی جایگزین شخصیت طلبه می شد آیا بیشتر از 10 درصد از قصه عوض می شد؟ برای همین شاید خیلی مشخص نباشد که نویسنده و کارگردان قصد داشته از شخصیت ما را وارد اتفاق کند و یا می خواسته از دل اتفاق و رویداد ما را با کاراکتر روبرو کند. در ادامه این نشست هادی نائیجی کارگردان فیلم حق سکوت اظهار داشت: نام فیلم من حق السکوت نیست و حق سکوت است. ما همان قدر که حق حرف زدن داریم حق سکوت هم داریم و این نام از همین موضوع نشات گرفته است. این نکته را دوست داشتم بگویم چون همه جا نام فیلم را به اشتباه حق السکوت به معنای باج گرفتن مطرح می کنند.اما پیرامون بحث مطرح شده باید بگویم اگر با این زاویه به فیلم دیده شود حق شماست،اما من در این فیلم قصد داشتم چالش یک روحانی را به تصویر بکشم که در شرایطی بحرانی که دچار مشکل مالی شده مجبور می شود از منبر که یک حرکت مذهبی و دلی است به چشم یک گریزگاه برای کسب درآمد نگاه نکند و برای همین من نه از اتفاق به شخصیت رسیدم و نه از شخصیت به اتفاق رسیدم. وی ادامه داد: من برای این فیلم نه از جایی سفارش گرفتم و نه قصد باج دادن داشتم. حتی در ابتدا با سرمایه گذار بخش خصوصی وارد مذاکره شدم که همه به من گفتند قصه بسیار زیبایی است اما مگر این قصه اجازه پخش خواهد گرفت؟ و آنقدر گفتند که ما به سمت سرمایه گذار دولتی رفتیم و حتی در این جا هم باز دچار سانسور شدیم و سکانس پایانی فیلم، صحنه پایانی ما نیست. من این کار را دلی و بر اساس دغدغه های خودم ساختم. وی همچنین در مورد انتخاب بازیگران فیلم عنوان کرد: هدف ما به اتفاق آقای رضا میرکریمی تهیه کننده فیلم این بود که برای شخصیت اصلی فیلم یک بازیگر قوی و قدرتمند پیدا کنیم.حال چه از میان بازیگران مطرح و شناخته شده و چه در میان بازیگران کمتر دیده شده؛ برای ما مهم این بود که بازیگر این نقش بتواند چیزی به فیلمنامه اضافه کند و وقتی که به حسام محمودی رسیدیم همه متفق القول به این نظر دست پیدا کردیم که این فرد همان میرهاشم فیلم است.برای همین او را انتخاب کردیم. در بخشی دیگر از این نشست حسام محمودی بازیگر نقش اصلی درباره حضورش در این فیلم گفت: حق سکوت چهارمین تجربه سینمایی من در عرصه بازیگری به حساب می آید و پیش از این در فیلم خسته نباشید نقشی کاملا متفاوت را ایفا کرده بودم و باید اعتراف کنم که این فیلمنامه و نقش برای هربازیگری وسوسه برانگیز بود و از آنجایی که تاکنون بازیگرانی نقش روحانی را بازی کرده بودند سعی کردم تا به هر شکل ممکن متفاوت باشم. برای این کار و رسیدن به این شخصیت خیلی تلاش کردم و خیلی استرس داشتم، شاید خیلی ها به من بگویند که شخصیت روحانی این فیلم چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ بازی شبیه بهروز شعیبی طلا و مس است، اما من خود فکر می کنم تفاوت های زیادی بین میرهاشم فیلم حق سکوت با بهروز شعیبی طلا و مس وجود دارد و با تمام استرس و فشاری که برای ایفای این نقش تحمل کردم از نتیجه کار راضی هستم و خوشبختانه الان اگر کاستی هم وجود داشته باشد این باور را دارم که در آن زمان و مقطع چیزی بیشتر از این نمی توانستم برای این نقش بگذارم. در ادامه این نشست محمود دهقانی طراح چهره پردازی فیلم توضیح داد: شیوه کار من اساسا به شکلی است که دوست ندارم خیلی درکار دیده شوم و تمایل زیادی به دست زدن در چهره بازیگر ندارم، در کنار این موضوع در این فیلم هم به هرحال مختصات چهره یک روحانی کاملا مشخص است و شما چیز خاصی نه می توانی کم و نه زیاد کنی. در این بین دو حالت بوجود می آید و آن این که یا شما انگیزه کاری را از دست بدهی و بگویی چون مختصات چهره روحانی معلوم است پس خیلی ساده بدون خلاقیت سرکار برو و کارت را انجام بده و یا این که اتفاقا بگویی حالا با تمام این محدودیت ها چه کاری می توانی انجام بدهی که خلاقیت ات بروز کند. من در این بین و در این پروژه راه دوم را انتخاب کردم و با خود گفتم هم سلیقه ام را یعنی دیده نشدن حفظ می کنم و هم در همین شرایط سعی می کنم به ذهن و قوه خلاقیتم فشار بیاورم که نتیجه اش همین چیزی است که شما می بینید. وی افزود: ما برای این کار به اتفاق کارگردان تست های مختلفی زدیم از کم کردن حجم ریش تا پوش دادن ریش. از بی رمق بودن رنگ رخساره تا خیلی چیزهای دیگر به مانند گذاشتن دماغ برای یکی از طلبه ها در فیلم که به سلیقه خودم طوری کار شد که به چشم نیاید و دیده نشود، اما ما در این طرف کار خود را کردیم و همه چیز را حساب شده پیش بردیم. همچنین رضا مرتضوی آهنگساز فیلم نیز در این جلسه گفت: پر واضح است که در سیر مراحل پست پرداکشن آخرین نفر آهنگساز است که متریال به دستش می رسد و ما با توجه به زمان کمی که داشتیم و دوستان در آبان ماه کار را کلید زدند من خیلی بعید می دانستم که فیلم به جشنواره برسد و تقریبا در ذهن خودم به این نتیجه رسیده بودم که چون کار نخواهد رسید با خیال راحت روی موسیقی آن کار می کنم،اما خب فیلم رسید و من چنان در فشار تایمی قرار گرفتم که از زمانی که فیلم به دست من رسید دقیقا 72 ساعت بعد موسیقی را ساختم و تحویل دادم و خیلی مواقع من روی صحنه ها راف کات با آقای ناییجی بحث می کردم که فلان جا موسیقی می خواهد یا نه.البته الان اصلا از نتیجه کار ناراضی نیستم و اگر شش ماه هم زمان داشتم باز هم همین را می ساختم.من در کار موسیقی معتقدم که اگر صحنه دارد کار خود را می کند نیازی نیست تا موسیقی را به زور به آن سنجاق کنیم و موسیقی فیلم هم عنصری است در خدمت فیلم و نباید تبدیل به بخشی مستقل در فیلم شود و در کلیت اثر جلو بزند و یا عقب بماند.اما چیزی که در این بین مهم می شود پیدا کردن کارکتر سازها با شخصیت های یک فیلم است که اگر این گام درست برداشته شود دیگر چیز زیاد سختی باقی نمی ماند. در پایان این نشست نیز مجتبی راعی کارگردان مطرح سینمای ایران که به عنوان میهمان ویژه در این جلسه حضور داشت پیرامون فیلم حق سکوت گفت: این فیلم به عنوان یک فیلم اول اثر قابل قبولی است.فیلمی است که یک تصویر ضد کلیشه ای دارد و مخاطب با چیزی که همیشه از روحانیت و طلبه تصور داشته فرق می کند. اما اینکه بگوییم چقدر مخاطب می تواند این تصویر ضد کلیشه ای را بپذیرد و باور کند، چیزی نیست که بتوان با قاطعیت پاسخ داد و باید دید در اکران این اتفاق می افتد یا خیر. متاسفانه سیستم اکران در کشور ما قوانین خاص خود را دارد و این نشات گرفته از محدودیت سالن است، اینکه بگوییم حق سکوت فیلم پر فروشی می شود خیر چنین نیست و به زعم من اینکه ناییجی توانسته با یک اثر آبرومند وارد عرصه و حیطه کارگردانی شود بسیار خوب و قابل تقدیر است.اما برای این که بخواهد در سینما بماند و کارهای بعدی هم بسازد با این شیب به مشکل خواهد خورد. در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایا از عوامل فیلم تقدیر شد. انتهای پیام/
93/07/02 - 11:06
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]
صفحات پیشنهادی
در نشست نقد و بررسی فیلم «شب، بیرون» عنوان شد پرستویی: کارگردانان بزرگ سینمای ایران هنوز به عمق بازی
در نشست نقد و بررسی فیلم شب بیرون عنوان شدپرستویی کارگردانان بزرگ سینمای ایران هنوز به عمق بازیگری من نرسیدهاندپرویز پرستویی گفت احساس میکنم کارگردانان بزرگ سینمای ایران هنوز به عمق بازیگری من نرسیدهاند هنوز چیزهایی در خودم میبینم که میتوانم تلاشی برای خلق یک نقش متفاوت دگزارش نشست نقد و بررسی «حراج» در فرهنگسرای فردوس «حراج» به روابطی که در جامعه مدرن رنگ باخ
گزارش نشست نقد و بررسی حراج در فرهنگسرای فردوسحراج به روابطی که در جامعه مدرن رنگ باخته میپردازد دوست دارم فیلمم یک مخاطب داشته باشد اما به فکر فرو برودحسین شهابی با اشاره به اینکه حراج به روابطی که در جامعه مدرن رنگ باخته میپردازد گفت من دوست دارم فیلمم یک نفر مخاطب داشته باشگزارش نشست نقد و بررسی فیلم «ابوزینب» روحیه ضدصهیونیستی مردم لبنان به ما انرژی میداد/ «ابوزینب
گزارش نشست نقد و بررسی فیلم ابوزینبروحیه ضدصهیونیستی مردم لبنان به ما انرژی میداد ابوزینب فیلم استراتژیک سینمای ایران در فرامرزها استکارگردان ابوزینب با بیان اینکه ساخت فیلم در لبنان سخت اما شیرین است گفت روحیه ضدصهیونیستی مردم لبنان به ما انژی می داد اما با توجه به اینکه تعدابررسی نقش تبلیغات در دفاع مقدس در نشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاب «حاجی بخشی» به اندازه سازمان عر
بررسی نقش تبلیغات در دفاع مقدس در نشست فیلمسازان جوان سینمای انقلابحاجی بخشی به اندازه سازمان عریض و طویل تبلیغاتی کار میکرد اذان گفتن حاجیبخشی در قطار شاهبه مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس چهاردهمین نشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاب با موضوع تبلیغات در جنگ با نمایش و بررسی دو مستدر نشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاب با حضور اکرانکنندگان برگزار میشود نمایش و بررسی انیمیشن «پرواز تا
در نشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاب با حضور اکرانکنندگان برگزار میشودنمایش و بررسی انیمیشن پرواز تا بینهایت و مستند به رنگ زندگیانیمیشن پرواز تا بی نهایت و مستند به رنگ زندگی در نشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاب با حضور جمعی از اکرانکنندگان فعال جشنواره عمار از سراسر کشور نمبه مناسبت هفته دفاع مقدس؛ فیلم «چ» در سیصد و سی و هفتمین نشست خانه فیلم همدان نقد میشود
به مناسبت هفته دفاع مقدس فیلم چ در سیصد و سی و هفتمین نشست خانه فیلم همدان نقد میشودخانه فیلم بلند حوزه هنری استان همدان در هفته دفاع مقدس و در سیصد و سی و هفتمین نشست خود به سراغ چ میرود و این فیلم را مورد نقد قرار میدهد به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی حوزه هنفیلم ضد ایرانی «300» نقد و بررسی شد طالبزاده: دلیل ساخت «300» هراس از تفکر حق طلبی ایران
فیلم ضد ایرانی 300 نقد و بررسی شدطالبزاده دلیل ساخت 300 هراس از تفکر حق طلبی ایران استنادر طالب زاده در جریان بررسی فیلم ضد ایرانی 300 گفت هالیوود و غرب ایران را تهدید میدانند و البته این تهدید نه به لحاظ نظامی بلکه به لحاظ حقیقت و تفکری که ایران معرفی میکند به گزارش خبرنگادکتر حسن عباسی در نشست نقد بررسی فیلم سینمایی لژیون سینمای یهود به دنبال القاء عدم وجود خداوند است/ هالیود ایم
دکتر حسن عباسی در نشست نقد بررسی فیلم سینمایی لژیونسینمای یهود به دنبال القاء عدم وجود خداوند است هالیود ایمان را مورد هدف قرار داده استدکتر حسن عباسی گفت سینمای یهودی موجود در این مجموعه ها به مخاطب القاء می کند که خدا رفته و یا مرده است ایجاد چنین تصویری سبب می شود خلا قدرت بر«فرشتگان قصاب»، «شیار 143»، «ابوزینب» و «روزگار عشق و خیانت» جلسات نقد
فرشتگان قصاب شیار 143 ابوزینب و روزگار عشق و خیانتجلسات نقد و برسی ۴ فیلم سینمایی امروز در سینما فلسطین برگزار میشودجلسات نقد و بررسی فیلمهای سینمایی فرشتگان قصاب شیار 143 ابوزینب و روزگار عشق و خیانت امروز دوشنبه 31 شهریور در سینما فلسطین برگزار میشود به گزارش خبرگزاری فهمزمان با هفته دفاع مقدس؛ فیلم «زیباتر از زندگی» اکران و نقد میشود
همزمان با هفته دفاع مقدس فیلم زیباتر از زندگی اکران و نقد میشودهمزمان با هفته دفاع مقدس فیلم زیباتراز زندگی برنده سیمرغ بهترین فیلم دفاع مقدس درسی و یکمین جشنواره فیلم فجر به کارگردانی انسیه شاه حسینی شنبه 29 شهریور ساعت 18 باحضور عوامل فیلم درفرهنگ سرای ارسباران اکران و نقد میآرش اسحاقی در گفتوگو با فارس: مستند «خرابات» آماده نمایش شد/بررسی سلسلههای فعال تصوف در ایران در ی
آرش اسحاقی در گفتوگو با فارس مستند خرابات آماده نمایش شد بررسی سلسلههای فعال تصوف در ایران در یک فیلم مستندآرش اسحاقی کارگردان مستند خرابات از پایان تمامی مراحل فنی این مستند خبر داد آرش اسحاقی کارگردان مستند خرابات در گفتوگو با خبرنگار سینمایی فارس با اشاره به لوکیشنهای منشست سینمای مقاومت در جهان آلسعود با خونریزی توانست حکومت کند/ تلاش کارگردان «پادشاه شنها» برای س
نشست سینمای مقاومت در جهانآلسعود با خونریزی توانست حکومت کند تلاش کارگردان پادشاه شنها برای ساخت فیلم علیه داعشنماینده کارگردان فیلم پادشاه شنها گفت باید همیشه به دنبال حقیقت باشیم و از کشورهای حامی مقاومت میخواهیم پشتیبانی واحدی داشته باشند آقای انزور میخواهد فیلمی دربارفیلم مستند «جایی برای زندگی» نقد و بررسی شد جلب اعتماد برای برشی از لحظههای زندگی مردان تنها
فیلم مستند جایی برای زندگی نقد و بررسی شدجلب اعتماد برای برشی از لحظههای زندگی مردان تنهاکارگردان مستند جایی برای زندگی گفت ایده این فیلم از آنجا شکل گرفت که با خودم فکر کردم تاکنون در کمتر فیلمی به موضوع مردهای تنها پرداخته شده است بنابراین دوربین خودم را به سوی مردان تنبا پخش دو مستند «حاجی بخشی» و «حبیبالله معلمی» به نشست فیلمسازان سینمای انقلاب میآیند
با پخش دو مستندحاجی بخشی و حبیبالله معلمی به نشست فیلمسازان سینمای انقلاب میآیندچهاردهمین نشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاب در آستانه هفته دفاع مقدس به فیلمهایی با موضوع کارهای فرهنگی هنری زمان دفاع مقدس با محوریت حاجی بخشی و حبیبالله معلمی میپردازد به گزارش خبرگزاری فاربررسی لیست 10 فیلم نهایی برای معرفی به اسکار «چ» و ۵ دلیل برای معرفی آن به اسکار
بررسی لیست 10 فیلم نهایی برای معرفی به اسکارچ و ۵ دلیل برای معرفی آن به اسکاراستقبال مخاطب موضوع مرتبط با ایران تولید و ویژگیهای فنی پنج عاملی است که می تواند فیلام سینمایی چ را به عنوان نماینده ایران به اسکار معرفی کند به گزارش خبرگزاری فارس هفته گذشته اسامی 10 فیلم نهایی براالماسی در گفتوگو با فارس عنوان کرد نگارش فیلمنامه با موضوع شکل گیری اسلام در آندلس/ انتقاد از عدم حضور «
الماسی در گفتوگو با فارس عنوان کردنگارش فیلمنامه با موضوع شکل گیری اسلام در آندلس انتقاد از عدم حضور رنج و سرمستی در جشنواره مقاومتجهانگیر الماسی با اشاره به نگارش فیلمنامه با موضوع پیروزی تمدم و شکست اسلام در آندلس گفت پرداختن به وجه معرفتی اسلام در این زمان که عروسک گردانادر دومین جلسه باشگاه فیلم شهر بررسی میشود تلاش برایی جستجوی سبک زندگی ایرانی- اسلامی در فیلم «سعادت آباد
در دومین جلسه باشگاه فیلم شهر بررسی میشودتلاش برایی جستجوی سبک زندگی ایرانی- اسلامی در فیلم سعادت آباددر دومین جلسه باشگاه فیلم شهر از سلسله جلسات باشگاه فیلم موسسه تصویر شهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران سبک زندگی ایرانی – اسلامی در فیلم سعادت آباد در پردیس فرهنگی سینمایی را-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها