تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شمار قطره هاى آبها و ستارگان آسمان و ذرات گردوغبار پراكنده در هوا وحركت مورچه برسنگ ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820882223




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آلبوم موسیقی چی نها منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آلبوم موسیقی چی نها منتشر شد تهران - ایران - آلبوم موسیقی بختیاری «چی نها» با صدای رضا احمدی از سوی انتشارات آوای همنواز در بازار موسیقی منتشر شد.


به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا ، در این اثر که هم اکنون در بازار موسیقی منتشر شده ، شامل 5 تصنیف 2 آواز ویک قطعه بدون کلام است که بر اساس موسیقی فولکلوربختیاری شکل گرفته است.
در این مجموعه قظعاتی چون از "آهی گل"، "چی افتو"، "شرین"، "چاردستمالی"، "گل بوینه"، "ماله ریز" و آواز های "دم پینسون" و "چی نها" با تنظیم نیما فریدونی و بر اساس اشعاری از کوروش کیانی و فرشاد اسکندری نیا به چشم می خورد.
در آلبوم«چی نها» نوازندگانی چون نیما فریدونی(تار و سه تار)، ایمان ملکی(کمانچه، دف، تنبک و دهل)، حسین قاسم زاده (نی)، رضا مشایخی(سنتور)، علی حافظی(نی همنواز آواز)، مجید رهنما(نی)، بهزاد انصاری(عود)، پگاه خیردوش(کمانچه، کیخسرو دهقانی، مرسم پارسی و آزاده فر پور(کر) به اجرا پرداخته اند.

**اجرای کنسرت ویژه بانوان گروه پرسیا
گروه موسیقی «پرسیا» کنسرت خود را 26 مهر 1393 در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برای بانوان به روی صحنه می برد.
کنسرت گروه «پرسیا» شامل دو بخش است. بخش نخست آن در آواز دشتی و بخش دوم در آواز اصفهان اجرا می شود.
آزاده امیری(تار)، نسیم اربابی(کمانچه)، گلنوش ملایری(سنتور)، سارا هستی(کمانچه)، زهرا رنجپور(دف و کوزه) و مریم ملا(تنبک) نوازنده های گروه موسیقی «پرسیا» هستند.
خوانندگی و سرپرستی این گروه را فهیمه نورفردی بر عهده دارد.
قطعه «در رهگذر باد» ساخته نوید دهقان، تصنیف «آتش دل» ساخته مرتضی نی داوود با شعری از پژمان بختیاری، چهار مضراب «شور شباهنگ» ساخته نوید دهقان، تصنیف «موسم گل» ساخته موسی معروفی، رِنگ «شهنازی» اثر علی اکبر شهنازی و تصنیف «بسته ی دام» اثری از علی نقی وزیری قطعه هایی هستند که در بخش نخست کنسرت گروه موسیقی «پرسیا» نواخته می شود.
بخش دوم این کنسرت در آواز اصفهان اجرا می شود.
تصنیف «شانه» ساخته ناصر رستگار نژاد، تصنیف «در میان گل ها» ساخته همایون خرم، قطعه «پریچهر و پریزاد» با آهنگی از درویش خان، قطعه سازی «رقص ژاله» ساخته حسین علی ملاح و تصنیف «دگر چه خواهی» ساخته حبیت اله بدیعی، قطعه هایی هستند که گروه «پرسیا» در بخش دوم کنسرت خود می نوازد.
همچنین در هر دو بخش این کنسرت بخش هایی به ساز و آواز اختصاص دارد که با شعرهایی از حافظ، سعدی و بی نظیر نیشابوری اجرا می شود.
کنسرت گروه موسیقی «پرسیا» ویژه بانوان، روز شنبه 26 مهر 1393 ساعت 20 در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.
فراهنگ**9252** 1569


26/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن