تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه در دنيا به امانتى خيانت كند و آن را به صاحبش برنگرداند و آنگاه بميرد بر دين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803922323




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«شاهزاده و گدا» تدوین هم‌زمان می‌شود/ «سهراب شهید ثالث» در پیش‌تولید


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > سینمای ایران چهار خبر از سینما
«شاهزاده و گدا» تدوین هم‌زمان می‌شود/ «سهراب شهید ثالث» در پیش‌تولید
آغاز تدوین هم‌زمان فیلم «شاهزاده و گدا»، پیش تولید مستند «سهراب شهید ثالث»، اکران و نقد و بررسی «پارکینگ» و «ساعت 6» در سینما روایت و توضیح محمود رحمانی کارگردان مستند «ملف گند» درباره جزییات ساخت این فیلم از جمله اخبار امروز سینماست.



به گزارش خبرگزاری مهر، با تصویربرداری بیش از چهل درصد از فیلم «شاهزاده و گدا»، تدوین همزمان آن توسط مهدیه بهادر آغاز شد. این فیلم به تهیه‌کنندگی علی بهادر  و کارگردانی رسول محمدی نزدیک به نیمی از مراحل تولید را در لوکیشن‌های کارخانه، پلان‌های شهری و طباخی پشت سر گذاشته و طی دو روز آینده، تصویربرداری پلان‌های مربوط به ازدواج با حضور بیشتر بازیگران در محله اوین انجام می‌شود. حمید لولایی، سحر قریشی، اصغر سمسارزاده، ارژنگ امیر فضلی، رابعه اسکویی ، فریبا نادری ، فرهاد بشارت، عباس محبوب، مهرداد خرازی، لادن سلیمانی، گیتی معینی و 43 بازیگر تیاتر در این فلیم ویدیویی سینمایی ایفای نقش می‌کنند.

فیلم «شاهزاده و گدا» داستان بهروز، فرد متمول اما خسیسی است که مقبولیتی در بین خانواده ندارد ولی اعضای خانواده به شدت از او حساب می‌برند. این مرد خسیس، در مواجهه با خواستگار دخترش،  شروطی تعیین می‌کند که سالها محقق نشده است. در همین حین و در پی اتفاقی نادر،  بهروز به وضعیت غیر قابل پیشی بینی و عجیبی دچار می‌‌شود که زندگی او را عوض می‌کند. سید محسن اورنگ مجری طرح و مشاور کارگردان،  فهرست دیگر  عوامل فیلم را به این شرح اعلام کرده است: نویسنده: رهام تربیت براساس طرحی از قربان محمدپور، مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان: سعید جلیلی، مدیر تصویربرداری: بابک بذرافشان، طراح صحنه و لباس: رستم ایران نژاد، طراح گریم: هادی قالی‌خانی، صدابردار: مرتضی محمدپور، مدیر تدارکات: حمید رضا حاجی بابایی، جلوه های ویژه رایانه‌ای: علی پناهی، آهنگساز: علیرضا زارع، تدوین: مهدیه بهادر، عکاس: سید ابراهیم حسینی و محمدرضا مسگری، دستیار دوم کارگردان: محسن آزاد، منشی صحنه: رها زندی، دستیار سوم کارگردان: امیررضا کوهستانی، دستیار اول صحنه: حسن علیزاده دستیار لباس: شهرزاد ابوحمزه، مجریان گریم: عماد صمدی، نیلوفر یمینی،  ابوالقاسم عالی دایی مستند «سهراب شهید ثالث» در آخرین مرحله پیش تولید قرار گرفت مستند بلند «سهراب شهید ثالث» به کارگردانی امید عبداللهی که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه می شود، در آخرین مرحله پیش تولید قرار گرفت. امید عبداللهی درباره رویکرد این فیلم مستند اظهار کرد: مستند «سهراب شهید ثالث» رویکردی روایی دارد و قطعاً بهترین الگوی ما در شکل گیری ساختار و سبک بصری آن، نوع نگاه متفاوت و زیبایی شناختی یگانه‌ خود سهراب شهید ثالث نسبت به پدیده سینماتوگراف است. فکر می کنم اگر در این فیلم بتوانیم به فرم و ذات سینمایی که شهید ثالث به آن اعتقاد داشت نزدیک شویم، آدرس درستی به مخاطبان خود داده ایم.  وی ادامه داد: در مرحله پژوهش این مستند، تمامی فصل های زندگی سهراب شهید ثالث را مد نظر داشته ایم تا بتوانیم با نگاهی جامع و دقیق، کار خود را انجام دهیم اما در نگارش فیلمنامه بیشترین تمرکزمان بر بخشی از زندگی و فعالیت سینمایی این هنرمند است که به زعم ما مهمترین مقطع از زندگی وی است یعنی از شروع فعالیت های سینمایی تا زمان مهاجرت از ایران. این انتخاب به این معنی است که ترجیح می دهیم به جای یک نگاه کلی و گسترده، یک پرداخت جزئی و البته عمیق تر نسبت به موضوع فیلم داشته باشیم.

عبداللهی ضمن تاکید بر اهمیت و فرایند طولانی پژوهش این فیلم مستند تصریح کرد: تحقیق و جستجو برای شناخت هر چه بیشتر زوایای مختلف زندگی و کار این سینماگر و جمع آوری اسناد صوتی و تصویری موجود از مهمترین بخش های پژوهشی این فیلم مستند بشمار می رود که خوشبختانه در زمینه جمع آوری اسناد، به منابع آرشیوی قابل توجهی نیز دست یافته ایم. ضمن اینکه بیشترین انرژی من و همکارانم در مرحله پژوهش، صرف هماهنگی گفتگو با تعداد زیادی از همکاران، دوستان و نزدیکان شهیدثالث شده است تا بتوانیم هر چه بیشتر و دقیق تر به موضوع فیلم اشراف پیدا کنیم که البته این پی گیری ها همچنان هم ادامه دارد. وی در پایان گفت: با توجه به ساختاری که ما برای روایت این مستند در نظر گرفته ایم، قسمت عمده ای از زمان کاری ما به مرحله پیش تولید اختصاص یافته است و اکنون در حال سپری کردن روزهای پایانی پیش تولید هستیم و امیدواریم بتوانیم به زودی فاز اول تصویربرداری آن را آغاز کنیم. «پارکینگ» و «ساعت 6» به سینما روایت می آیند دو فیلم برگزیده «پارکینگ» ساخته عباس عمرانی و «ساعت شش» به کارگردانی رقیه توکلی در بیست و یکمین جلسه سینما روایت اکران، نقد و بررسی خواهند شد. «پارکینگ» ساخته عباس عمرانی داستان مردی است که در یک پارکینگ نقاشی های دوران حصر خرمشهر را می کشد و با خاطراتش زندگی می کند. فیلم 11 دقیقه ای «پارگینگ» موفق شد در سیزدهمین جشنوراه بین المللی فیلم مقاومت لوح تقدیر استفاده از تکنیک نو را در بخش داستانی جلوه گاه نور به دست آورد.

«ساعت شش» به کارگردانی رقیه توکل داستان كسبه بازار قدیمی یزد است که می خواهند رأس ساعت شش در مغازه یكی از خیاطان قدیمی بازار كه پدر یک شهید است جمع شوند. این فیلم تا به حال جوایز متعددی را از جشنواره های داخلی کسب کرده است. «ساعت شش» موفق شد در جشنواره فیلم مقاومت در بخش فیلم کوتاه سینمای ایران مقام دوم را از آن خود کند. بیست و یکمین جلسه سینما روایت، روز یکشنبه  27 مهرماه، راس ساعت 17 در مجتمع فرهنگی اسوه واقع در خیابان انقلاب اسلامی نبش بهار شیراز جنوبی برگزار خواهد شد. مستند «ملف گند» در باشگاه فیلم نیاوران اکران شد فیلم مستند «ملف گند» بلندترین پلان سکانس سینمای مستند ایران در باشگاه فیلم نیاوران اکران و بررسی شد. محمود رحمانی کارگردان «ملف گند» درباره این اثر که بلندترین پلان سکانس سینمای مستند ایران است توضیح داد: این فیلم تدوین شده نیست و تنها تدوین کارگردان در فیلم انتخاب خاطرات محمد غدیرزاده و تاکید بر بازگویی این خاطرات توسط اوست.

رحمانی درباره آشنایی اش با محمد غدیرزاده اظهار کرد:‌ من برای نخستین بار با محمد در یک اداره و هنگامی که او داشت خاطراتش را برای دوستش تعریف می‌کرد، آشنا شدم. در آنجا تصمیم گرفتم این فیلم را بسازم. «ملف گند» حاصل شش ماه رابطه دوستی من و محمد است.  


۱۳۹۳/۷/۲۶ - ۱۲:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن