تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805830431




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محقق اکسفورد: غربی ها با خوشبینی در حال بررسی بازار ایران هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: محقق اکسفورد: غربی ها با خوشبینی در حال بررسی بازار ایران هستند لندن - ایرنا- محقق موسسه تحقیقات انرژی اکسفورد با اشاره به حضور بیش از 250 نفر از بخش های خصوصی و دولتی کشورهای مختلف در اولین مجمع اروپا و ایران، در لندن گفت: این امر نشان دهنده علاقه زیاد و در همین حال دید مثبت و خوشبینی غربی ها نسبت به بازار ایران است.


دکتر الهام حسن زاده که روز چهارشنبه از سخنرانان "مجمع اروپا و ایران" بود، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: سرمایه گذاران و صاحبان کسب کار در کشورهای خارجی با اعتماد به نفس زیاد در حال بررسی جدی بازار ایران هستند.
این محقق ایرانی گفت: برای نمونه، سمینار نشان دهنده آن است که این افراد می خواهند به سمت ایران حرکت کنند، ضمن این که نشانگر وجود ظرفیت های زیاد سرمایه گذاری در کشورمان از جمله در حوزه های نفت و گاز است.
وی وجود خوشبینی در میان سرمایه گذاران و صاحبان کسب و کار در مورد بازار ایران را ناشی تحولات ایجاد شده به دنبال تشکیل دولت دکتر حسن روحانی دانست و گفت: سیاست های اتخاذ شده در این دولت از زمان روی کارآمدنش مانند تلاش برای سیاست زدایی از بخش های مختلف، ایجاد امنیت برای سرمایه گذاری های خارجی، در ایجاد این خوشبینی و اعتماد سرمایه گذاران خارجی، نقش زیاد داشته است.
دکتر حسن زاده افزود: در همین حال برای اولین بار شاهد تشکیل یک تیم قوی دیپلماتیک از زمان تشکیل دولت روحانی هستیم که تعاملات بسیار خوبی با همه کشورهای دنیا داشته که این جبهه دیپلماسی ایران به نظرم تاکنون وجود نداشته است . کار این تیم تا همین این حد که توانسته مرزها را توسعه بخشد و نظام تحریم ها را بشکند، فوق العاده بوده است.
وی اضافه کرد: به عنوان فردی که از بیرون نگاه می کند، برداشت و دیدم نسبت به شرایط موجود، مثبت اما خیلی احتیاط آمیز است. چون تغییرات هم زمان بر و هم نیازمند صبر است، چرا که هر چیزی به جز این می تواند سبب ایجاد مخالفت های زیادی در داخل ایران و خارج آن شود. براین اساس باید مثبت اما صبور و محتاط بود.
حسن زاده درباره نوع تعامل جدید جامعه بین الملل با ایران، گفت: باورم این است که اگر ایران بتواند ثابت کند اعتقاداتش حقیقی و مبتنی بر واقعیات است، اروپاییان نیز با ایران همراه خواهند شد.
وی افزود: به نظرم اروپاییان در یک طرف و آمریکا در یک طرف دیگر قرار می گیرند و وقتی می گویم همه مثبت و خوشبین هستند، نظرم بیشتر اروپایی ها هستند، چرا که اگر باراک اوباما نتواند در مقابل لابی اسراییل بایستد و کنگره را کنترل کند، باید در مقابل اروپاییان قرار بگیرد به مانند آن چه که در اواخر دهه 90 و اوایل سال 2000 میلادی رخ داد. در آن دوران اروپایی ها در ارتباط با سرمایه گذاری در ایران در یک مقطع با آمریکا درگیر شدند.
دکتر حسن زاده گفت: به نظر می رسد روابط ایران و اروپا قوی و قطعا مثبت خواهد بود اما تعامل ایران و آمریکا گرچه مثبت اما شکننده و نامطمئن است، چرا که این رابطه بیش از 30 سال وجود نداشته و مقام های دو کشور هر چقدر هم مثبت باشند، نهادهای قانونگذار و سایر بخش های ذی نفوذ در این دو کشور ممکن است خیلی علاقه مند به برقراری رابطه میان این دو نباشند.
وی با بیان اینکه اروپاییان در حال حاضر با واقعیت ایران کنار آمده اند، گفت: بخشی از این امر ناشی از تغییرات ژئوپلتیک منطقه است که سبب شده آنها ایران را به عنوان یک قدرت منطقه ای به رسمیت بشناسند، چرا که واقعیت ها را در باره ایران دیده اند.
وی گفت: هم اکنون ملاحظه می کنیم اگر عراق تا حدود زیادی حفظ شده، به خاطر نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا نیست، بلکه صرفا به علت وجود ایران است و غربی ها این واقعیت را دیده و پذیرفته اند که نمی توانند با ایران کنار نیایند.
وی افزود: این سووال هم اکنون مطرح است که اگر با ایران کنار نیایند، چه کار می خواهند بکنند، آیا دوباره می خواهند تحریم ها را اضافه کنند و یا وارد درگیری جدیدتری شوند که در شرایط کنونی منطقه بعید است بخواهند وارد این درگیر شوند، زیرا ایران در صورت در پیش گرفتن سیاست های رودرویی از سوی غربی ها، عقب نخواهد نشست.
وی افزود: آنها مجبورند با ایران کنار بیایند و تعامل کنند، ولی مهم این است که در مذاکرات چقدر امتیاز بدهیم و بگیریم .
این کارشناس اقتصادی افزود: از سال 1996لود که ایران درهای اقتصاد خود را به روی سرمایه گذاران خارجی باز کرد. آنان فکر می کردند که می توانند از ایران امتیاز بگیرند، اما سال ها طول کشید تا ثابت شد ایران اهل باج دادن نیست و همین امر نیز موجب شده است تا با ایران وارد مذاکره شوند و احتمالا نیز به توافق برسند.
وی همچنین درباره رونمایی از قراردادهای جدید نفتی ایران در لندن گفت: واقعیت این است که این قراردادها برای سرمایه گذاران خارجی است اما الان با توجه به وجود تحریم ها متاسفانه امکان حقوقی برای فعالیت این شرکت ها و سرمایه گذاران در ایران عملا وجود ندارد.
وی اضافه کرد: به نظرم این قرارداد رونمایی نخواهد شد مگر اینکه شرایط فراهم شود، البته تا آن زمان فرصت خوبی برای کمیته قراردادها خواهد بود که تبادل نظرهای بیشتری با شرکت های خارجی و کارشناسان انجام دهد.
وی گفت: قرار بود هفته گذشته این قراردادها در نشستی با حضور وزیر نفت نهایی و بعد به هیات دولت ارسال شود.
دکتر حسن زاده درباره واکنش شرکت های بزرگ نفتی درباره این قراردادهای جدید نفتی ایران، گفت: پیش بینی من استقبال خوب این شرکت ها از این قراردادها است.
اولین "مجمع ایران و اروپا" تحت عنوان "آماده سازی برای سرمایه گذاری و تجارت بعد از تحریم ها" روز چهارشنبه با حضور شمار زیادی از سیاستمداران، صاحب نظران و دست اندرکاران اقتصادی در لندن پایتخت انگلیس، گشایش یافت.
از جمله بخش های مهم این کنفرانس، کارگروه نفت و گاز بود که عصر روز چهارشنبه تحت عنوان "تاثیر گشایش اقتصادی ایران بر بازار جهانی انرژی" با حضور کارشناسان اقتصادی و نفتی برگزار شد.
اروپام** 3** 1552**1144**1549


24/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن