تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798394813




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چشم هایی که روشندلان را نمی بیند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: چشم هایی که روشندلان را نمی بیند دزفول - ایرنا - در میان هزاران چشم ،چشم هایی که بیننده روشندلان و مشکلاتشان باشد کمتر دیده می شود و موفقیت و توانایی روشندلان همیشه گمنام می ماند.


روشندلان با بهره گیری از دیگر توانایی های جسمی خود، در بسیاری از فعالیت ها ، تحصیل و حتی ورزش از افراد بینا پیشی گرفته و بسیاری از افراد روشندل به مدارج بالای علمی رسیده اند.
" ندا درآمد " ورزشکار ، هنرمند و بانوی موفق روشندل دزفولی در این باره گفت: به رغم اینکه افراد روشندل به خوبی افراد بینا و حتی بهتر از آنها توانایی آشپزی، تحصیل ، انجام کارهای روزمره و حتی ورزش را دارند برخورد ترحم آمیز مردم موجب گوشه گیری آنان شده است.
وی با تاکید براینکه نابینایی نشانه ناتوانی نیست گفت: این ترحم بیجای مردم موجب کاهش اعتماد بنفس و منزوی شدن روشندلان شده است.
ندا که چندین مقام استانی و کشوری در رشته شطرنج کسب کرده از مسوولان دزفول بابت کم توجهی به جامعه روشندل انتقاد کرد و گفت: این مسئله موجب پایین آمدن انگیزه ورزشکاران معلول شده است.
مقام نخست استانی در سال 89 ،مقام دوم استانی از سال 90 تاکنون ،مقام اول کشوری در جشنواره بهزیستی بابلسر در سال 91 و مقام هفتم کشوری در مسابقات تربیت بدنی در سال گذشته از عنوان های کسب شده ندا است.
وی ضمن گلایه از اداره ورزش و جوانان دزفول افزود: هیچ حمایتی از ورزش نابینایان نمی شود و مسوولان حتی هزینه آمد و شد ورزشکاران به مسابقات استانی و ملی را پرداخت نمی کنند و این امر ورزشکاران را برای شرکت در مسابقات بی انگیزه کرده است.
ندا گفت: مسوولان دزفول توجهی به ورزش نابینایان نمی کنند به طوری که برای حضور در رقابت های استانی و کشوری از مسوولان اهواز کمک می گیریم.
این ورزشکار روشندل دزفولی افزود: به دلیل کمبود امکانات ورزشی کلاس شطرنج هفته ای یکبار تشکیل می شود ضمن اینکه توجهی به بیمه ورزشکاران نمی شود.
این بانوی هنرمند که در زمینه صنایع دستی نیز فعال بوده و با بافندگی دستی و ماشینی 70 نوع عروسک تولید می کند گفت: آثار صنایع دستی اینجانب تاکنون در نمایشگاه های استانی و ملی به نمایش درآمده و با استقبال زیادی روبرو شده است.
بنا به اظهار رییس اداره بهزیستی دزفول 376 نفر روشندل در این شهرستان زیر پوشش خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی قرار دارند و به آنان کمک هزینه درمان ،مسکن،تحصیل و دیگر تسهیلات پرداخت می شود.
"سعید ایثاری " افزود: از این تعداد روشندلان 314 نفر نابینایی خیلی شدید و 161 مورد نابینایی شدید دارند و به 51 نفر از آنان مستمری پرداخت می شود.
وی گفت: در سال گذشته بهزیستی دزفول به 13 نفر از نابینایان دزفول وام خود اشتغالی 30 تا 50 میلیون ریالی پرداخت کرد و به چهار نفر از روشندلان نیز 40 میلیون ریال کمک هزینه مسکن مهر پرداخت شد.
ایثاری افزود: 30 نفر از روشندلان دزفول در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که در سال گذشته کلیه هزینه های تحصیل آنها توسط بهزیستی پرداخت شد ضمن اینکه به 85 دانش آموز روشندل نیز کمک هزینه تحصیلی پرداخت می شود.
وی تعداد روشندلانی که زیر نظر بهزیستی از بیمه خدمات درمانی بهره مند می باشند 100 نفر عنوان کرد و گفت: مابقی روشندلان نیز زیر پوشش بیمه روستایی هستند.
رییس اداره بهزیستی دزفول 220 مورد کمک هزینه ازدواج، درمان ، 10 مورد کمک بلاعوض 30 میلیون ریالی تعمیر مسکن و هزینه ایاب وذهاب را از دیگر کمک های اعطایی از سوی بهزیستی به نابینایان عنوان کرد.
ایثاری اشتغال را یکی از مطالبات جدی روشندلان دزفول عنوان کرد و گفت: روشندلان با هوش و روابط عمومی بالا و تحصیلات دانشگاهی با مشکل اشتغال روبرو بوده و جذب و به کار گیری آنها در ادارات، دستگاههای اجرایی و سایر بخش ها بسیار ناچیز است.

23 مهرماه روز جهانی نابینایان و روز عصای سفیدنامگذاری شده است.

538/7278/648

گزارش از : رقیه کردی


23/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن