واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
عرفاتی:ساختن فرقههایی مانند بهاییت برای گرفتن مهدویت از مسلمانان است
حجتالاسلام عرفاتی پژوهشگر گفت: پیوند میان غدیر و مهدویت ناگسستنی است و امروز هم اگر بهایت و فرقههای مختلف را درست کردهاند، برای این است که میخواهند مهدویت را از ما بگیرند.
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، حجتالاسلام «محسن عرفاتی» که امروز مهمان برنامه «روشنا» در شبکه جهانی جام جم بود، در سخنانی درباره ارتباط میان غدیر و مهدویت و این سوال که چرا روز غدیر، بهترین روز است؟ گفت: همه معارف و سیر و سلوک در 2 جمله است. حمد و استغفار. اگر هر مسلمانی در طول زندگی خود این 2 کار را انجام بدهد، همه مشکلاتش حل میشود. همه اذکار روز غدیر نیز حمد است. الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة علیابن ابی طالب علیه السلام. همین جمله نیز حمد است و هر وقت در مسیر خداوند بودی، باید شکر خدا را به جا بیاوری و بگویی الحمدلله. وی ادامه داد: 50 درصد دیگر معارف استغفار است. هرکس در مسیر غدیر است، بگوید الحمدلله و هرکس فاصله گرفته است باسد بگوید استغفرالله. همین جملات طول مسیر را برای ما مشخص میکند. همین که میگوییم شکر نعمت، نعمتت افزون کند؛ همین شکر و نعمت است. در این روز مسیر برای بشر به صورت کامل مشخص شده است و ولایت به صورت کامل و تمام عرضه شده و نقشه راه به طور کامل ترسیم شده است. وی اظهارداشت: پیغمبر(ص) در هیچ یک از فتوحاتش نگفت که به من تبریک بگویید ولی در روز عید غدیر فرمودند که به من تبریک بگویید چون توانستم دین را کامل کنم. علی علیه السلام همه خوبِها و کمالات و هرآنچه که خداوند در وجود یک بشر میتواند به عنوان محسنات قرار بدهد، در وجود ایشان قرار داده و ایشان خلیفة الله است. ایشان مجمع فضائل است. اینکه تا این حد بزرگان خداوند میفرمایند از علی (ع) بگوییم، معنی آن نیست که ایشان خداوند هستند بلکه دعوت به علی(ع)، دعوت به خوبیهاست. عرفاتی با بیان اینکه حضرت محمد(ص) در طول زندگی خود حج عمرههای بسیاری انجام داده بودند اما حجةالوداع تنها حج تمتع ایشان محسوب میشود، گفت: پیامبر از این کار 2 هدف داشتند. یکی اینکه احکام و مناسک حج را به مسلمین یاد بدهند و دومین هدف نیز تعیین خلافت بود. ایشان وقتی درباره قرآن و اهل بیت توأم با هم سخن میگویند،هرکدام از این دو را یک بال می دانند که تمسک جستن به اینها منجر به پرواز میشود. وی افزود: در حجةالوداع، حضرت علی(ع) خود را از یمن رسانده بودند و حدود 120 هزار نفر دیگر در غدیر خم به فرمان حضرت محمد(ص) گرد هم آمدند تا بشر از گمراهی نجات یابد. تمام مسلمانان روی ماجرای غدیر همه اتفاق نظر دارند اما معانی و تعابیر مختلفی از آن شده است. حجتالاسلام عرفاتی در ادامه به معرفی کتاب سیمای امام علی(ع) در قرآن نوشته حسکانی، عبید الله بن عبدالله اشاره کرد و ضمن توصیه به بینندگان برای مطالعه آن، اظهارداشت: غدیر از مسلمات معارف و مباحث اسلامی است و خود مهدویت هم همین است. قیام مهدی در رویات نبوی آمده که حتی اهل تسنن هم آن را قبول دارند ولی متاسفانه برخی فرقهها و برخی خلفا خود را حضرت مهدی علیهالسلام میدانند. اتحاد بین غدیر و مهدویت در جهان اسلام پذیرفته شده است و این دو از هم جدایی ناپذیر هستند. ما روایت داریم که هیچ پیامبری نداریم مگر اینکه این روز را عید اعلام کردهاند و این روز عهد معبود در آسمان نامیده شده است. وی همچنین کتاب «رنگ هشتم رنگین کمان» را معرفی کرد و در ادامه به ماجرای مناظره هانری کربن و آیت الله طباطبایی پرداخت و تصریح کرد: کربن در پایان این مناظره میگوید هیچ دینی جز اسلام مهدویت را ندارد و همین مهدویت تنها امتیازی است که شما نسبت به سایر ادیان دارید. امروز هم اگر بهایت و فرقههای مختلف را درست کردهاند، برای این است که میخواهند مهدویت را از ما بگیرند. درحالی که پیامبر پس از معرفی علی علیه السلام به مهدویت میپردازد و اگر کسی بخواهد وارد قله توحید شود باید به درخانه 14 معصوم رجوع کند. اگر کسی غدیر را قبول نداشته باشد، دیگر نمیتواند به ائمه تمسک جوید. انتهای پیام/
93/07/22 - 18:26
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]