تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819281057




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقدامات ایمن سازی در محورهای خواف


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: در شش ماه نخست سال صورت پذیرفت: اقدامات ایمن سازی در محورهای خواف خبرگزاری پانا: رییس اداره راه و شهرسازی خواف گفت :در زمینه ایمنی در شش ماهه اول سال جاده‌های شهرستان خواف به طور گسترده ایمن سازی شدند.
۱۳۹۳ سه شنبه ۲۲ مهر ساعت 13:43



به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، مهندس سید مصطفی حسینی شاد در این رابطه گفت: با توجه به موضوع پر اهمیت ایمنی در شش ماهه اول در سطح شهرستان خواف در خصوص نصب تابلو و تهیه سایر علایم ایمنی کارهای بسیاری شده است که از جمله می‌توان به تهیه و نصب علایم اخطاری، انتظامی و اطلاعاتی در سطح راه‌های استان و استفاده از علایمی مانند بال کبوتری، چشم گربه‌ای و نصب سرعت گیر اشاره کرد. وی افزود: در مواردی که علایم گذشته مشکل داشتند و نیاز به تعویض بود اقدام به تعویض این علایم شد. رییس اداره راه و شهرسازی خواف با اشاره به نقش نقاط پر حادثه در بروز سوانح رانندگی تاکید کرد:از اول سال تاکنون در حدود 50 نقطه پر حادثه شناسایی و آشکار سازی و ایمن سازی شده است.
وی ادامه داد: اجرای خط کشی سرد نیز از سایر مواردی است که در راه‌های حوزه استحفاظی به صورت طولی به طول یک‌صد و بیست کیلومتر انجام شده است. وی اظهار کرد: عملیات لکه گیری و آسفالت اصلی، فرعی و روستایی با هدف بهبود تردد خودروها، ایمنی در تردد شهروندان و گردشگران و رسیدن به استاندارهای مطلوب از ابتدای سال جاری تاکنون با هدف مناسب سازی سطح راه‌های حوزه استحفاظی انجام شده است.  مهندس حسینی شاد افزود: برای دست‌یابی به این مهم در سطح محورهای ارتباطی به میزان 350 تن لکه گیری با آسفالت سر دو در محور خواف – قاین حد فاصل محور به یاس آباد- ارگ عملیات سیلکت به طول 22 کیلومتر اقدام به انجام عملیات لکه گیری نموده است. وی با اشاره به اینکه درزگیری از فعالیت‌های لازم و مهم تعمیر و نگهداری در روسازی‌های آسفالتی است گفت: درزگیری ترک‌ها موجب کاهش نفوذ آب و مواد تراکم ناپذیر به درون لایه‌های اساس و زیر اساس شده که منجر به افزایش دوام و عمر روسازی می‌شود. وی هدف از لکه گیری و رفع نواقص موضعی و جلوگیری از گسترش خرابی روسازی و نیز تأمین سطحی ایمن راه‌ها دانست و اظهار کرد: طول کل محور خواف ـ رشتخوار ـ تربت حیدریه 120 کیلومتر می‌باشد که حدود 51 کیلومتر آن در حوزه استحفاظی اداره راه و شهرسازی خواف و 59 کیلومتر در حوزه ادارات راه و شهرسازی رشتخوار و تربت حیدریه قرار دارد. به گفته وی، به دلیل وجود گمرک دوغارون تایباد، کارخانه سیمان زاوه، کارخانه سیمان مجد خواف و معادن سنگ آهن سنگان شهرستان خواف، محور فوق عملاً توسط وسایل نقلیه سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرد و در واقع محور فوق را می‌توان یک محور ترانزیتی محسوب کرد. رییس اداره راه و شهرسازی خواف ادامه داد: این محور، محور مواصلاتی بخش مرکزی و بخش سلامی شهرستان به مرکز شهرستان بوده و روستاهای استفاده کننده از این محور بالغ بر 30 روستا می‌باشد.

وی گفت: به دلیل حجم بالای خرابی رویه راه و به منظور جلوگیری از گسترش خرابی‌ها، در سال جاری، درزگیری رویه محور مذکور در دستور کار اداره راه و شهرسازی خواف قرار گرفت. بدین منظور با یک اکیپ راهداری، محور مذکور با استفاده از قیر امولسیون و ماسه، این محور مورد بهسازی قرار گرفت.

رئیس اداره راه و شهرسازی خواف با اشاره به اینکه، استفاده از امولسیون قیری موجب ایمنی بیشتر، صرفه جویی در هزینه، تنوع کاربرد، صرفه جویی در انرژی و ایجاد آلودگی کمتر می‌شود، گفت: انجام درزگیری سبب جلوگیری از گسترش خرابی رویه‌ی آسفالتی راه و نیز بهبود وضعیت فعلی و جلوگیری از ایجاد حفره و چاله در راه می‌شود که این امر با کم‌ترین هزینه ممکن انجام شده و سبب ایجاد رویه مناسب در حال حاضر می‌شود.

وی اضافه کرد: به دلیل اینکه قیر امولسیون تحرک مناسبی را دارد، ترک‌های لایه­ زیرین آسفالت نیز گرفته شده و در صورت انجام روکش مناسب پس از مدتی، روکش مناسبی را در راه خواهیم داشت. مهندس حسینی شاد در خصوص عملیات راهداری، تسطیح و بوته کنی در محورهای حوزه شهرستان گفت: این کار از عمده فعالیت‌های هر ساله این اداره می‌باشد که علاوه بر اینکه نمای زیبایی به حاشیه راه‌ها می‌بخشد تأثیر فراوانی نیز در ارتقای ایمنی جاده‌ها و حاشیه آن‌ها دارد. وی میزان تسطیح حریم جاده‌های شهری و روستایی این شهرستان را 20 و 4000 هزار متر مربع اعلام کرد و افزود: رنگ آمیزی پایه، لکه گیری محورهای مواصلاتی، نصب مسیر نما، اخباری و اطلاعاتی و تنقیه و لایروبی پل‌های حوزه استحفاظی از سایر اقدامات اداره راه و شهرسازی شهرستان خواف در مدت فوق است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن