تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر خانه‏اى كه ميهمان بر آن وارد نشود، فرشتگان واردش نمى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813095110




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آينده ذخيره سازهاي انرژي متعلق به باتري هاي ليتيومي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ مهر ۱۳۹۳ (۱۰:۴۲ق.ظ)
وزير دفاع: آينده ذخيره سازهاي انرژي متعلق به باتري هاي ليتيومي است وزير دفاع در مراسم افتتاح کارخانه توليد باتري ليتيومي گفت: آينده ذخيره سازهاي انرژي متعلق به باتري هاي ليتيومي است.
به گزارش خبرگزاري موج، دهقان در آيين افتتاح اين کارخانه طي سخناني در جمع خبرنگاران با تبريک خجسته ايام عيد سعيد غدير خم، تأمين و توسعه منابع انرژي هاي نو را از اهداف راهبردي وزارت دفاع در تأمين نيازهاي متنوع نيروهاي مسلح در اين زمينه ذکر کرد و افزود: با اين راهبرد بحمدالله امروز شاهد افتتاح و بهره برداري از نخستين کارخانه توليد نسل جديدي از ذخيره سازهاي انرژي موسوم به باتري هاي ليتيومي به دست متخصصان و صنعتگران اقتدارآفرين سازمان توسعه منابع انرژي وزارت دفاع هستيم.
وزير دفاع گفت: اين کارخانه با زيربناي 17 هزار و 600 متر مربع و ظرفيت توليد سالانه 2.5 ميليون آمپر ساعت انواع باتري هاي تخت و استوانه اي قابل شارژ براي مصارف نظامي و غيرنظامي قادر خواهد بود نياز کشور بخصوص نيروهاي مسلح در اين بخش را تأمين کند.
سردار دهقان افزود: باتري ليتيومي در صنايع نظامي نظير تجهيزات مخابراتي و الکترونيکي مثل بي سيم همچنين در صنايع غيرنظامي مثل انواع باتري تلفن هاي همراه، انواع رايانه ها، دوچرخه، موتور سيکلت و خودروهاي الکتريکي، سامانه هاي توليد الکتريسيته تجديدپذير نظير ذخيره ساز انرژي هاي خورشيدي و بادي، پاور بانک ها، UPS و تأمين انرژي سيستم هاي مخابراتي و شبکه هاي تلفن همراه کاربرد دارد.
وزير دفاع با بيان اينکه باتري هاي ليتيومي نسل جديدي از ذخيره سازهاي انرژي هستند گفت: اين باتري ها به دليل ويژگي هاي منحصر به فرد همچون چگالي انرژي و سطح ولتاژ بالا، بتدريج جايگزين انواع باتري هاي ديگر شده است و آينده ذخيره سازهاي انرژي متعلق به اين باتري ها خواهد بود.
سردار دهقان افزود: اين کارخانه علاوه بر اشتغال زايي مناسب، از خروج مقادير زيادي ارز از کشور جلوگيري مي کند و با صراحت مي توان گفت اين اقدام با ارزش از مصاديق بارز اقتصاد مقاومتي است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن