تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت گيرى، بى خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798375878




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستين کارخانه توليد باتري ليتيومي به بهره برداري رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


سیاسی > نیروهای مسلح با حضور وزير دفاع؛
نخستين کارخانه توليد باتري ليتيومي به بهره برداري رسيد
بمناسبت عيد سعيد غدير خم با حضور سردارحسين دهقان وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، نخستين کارخانه توليد باتري ليتيومي در کشور افتتاح و به بهره برداري رسيد.



به گزارش خبرگزاری مهر، سردار دهقان در آيين افتتاح اين کارخانه طي سخناني در جمع خبرنگاران با تبريک خجسته ايام عيد سعيد غدير خم، تأمين و توسعه منابع انرژي هاي نو را از اهداف راهبردي وزارت دفاع در تأمين نيازهاي متنوع نيروهاي مسلح در اين زمينه ذکر کرد و افزود: با اين راهبرد بحمدالله امروز شاهد افتتاح و بهره برداري از نخستين کارخانه توليد نسل جديدي از ذخيره سازهاي انرژي موسوم به باتري هاي ليتيومي به دست متخصصان و صنعتگران اقتدارآفرين سازمان توسعه منابع انرژي  وزارت دفاع هستيم. وزير دفاع گفت: اين کارخانه با زيربناي 17 هزار و 600 متر مربع و ظرفيت توليد سالانه 2/5 ميليون آمپر ساعت انواع باتري هاي تخت و استوانه اي قابل شارژ براي مصارف نظامي و غيرنظامي قادر خواهد بود نياز کشور بخصوص نيروهاي مسلح در اين بخش را تأمين کند. دهقان افزود: باتري ليتيومي در صنايع نظامي نظير تجهيزات مخابراتي و الکترونيکي مثل بي سيم همچنين در صنايع غيرنظامي مثل انواع باتري تلفن هاي همراه، انواع رايانه ها، دوچرخه، موتور سيکلت و خودروهاي الکتريکي، سامانه هاي توليد الکتريسيته تجديدپذير نظير ذخيره ساز انرژي هاي خورشيدي و بادي، پاور بانک ها، UPS و تأمين انرژي سيستم هاي مخابراتي و شبکه هاي تلفن همراه کاربرد دارد. وزير دفاع با بيان اينکه باتري هاي ليتيومي نسل جديدي از ذخيره سازهاي انرژي هستند گفت: اين باتري ها به دليل ويژگي هاي منحصر به فرد همچون چگالي انرژي و سطح ولتاژ بالا، بتدريج جايگزين انواع باتري هاي ديگر شده است و آينده ذخيره سازهاي انرژي متعلق به اين باتري ها خواهد بود. دهقان افزود: اين کارخانه علاوه بر اشتغال زايي مناسب، از خروج مقادير زيادي ارز از کشور جلوگيري مي کند و با صراحت مي توان گفت اين اقدام با ارزش از مصاديق بارز اقتصاد مقاومتي به شمار مي رود. وزير دفاع تصريح کرد: مديريت و کار جهادي براي روزآمدسازي تجهيزات نيروهاي مسلح منجر به راه اندازي اين کارخانه گرديد و اين روند به حول و قوه الهي در وزارت دفاع و صنايع وابسته با جديت تداوم خواهد داشت. دهقان، با تشکر و قدرداني از مديران، متخصصان و صنعت گران خدوم و خستگي ناپذير سازمان توسعه منابع انرژي وزارت دفاع گفت: اينگونه اقدامات که تأثيرات بسيار مثبتي در تقويت بنيه دفاعي و اقتصاد کشور دارد بي ترديد رضايت و خرسندي رهبر معظم انقلاب اسلامي، ملت شريف ايران و نيروهاي مسلح را در پي خواهد داشت و زمينه را براي بهره برداري از فناوري هاي نو که در لبه دانش مي باشند بيش از پيش فراهم مي کند. گفتني است نياز روز افزون کشور به ذخيره سازهاي انرژي پاک، سازمان توسعه منابع انرژي را بر آن داشت با نگاهي هوشمندانه به فناوريهاي مربوط و نيازهاي واقعي کشور مطالعات گسترده اي را در اين زمينه انجام و پروژه صنعت تحقيقاتي توليدي باتري هاي ليتيومي را طرح ريزي و اجرا نمايد. صنعت تحقيقاتي توليدي باتري هاي ليتيومي سازمان توسعه منابع انرژي وابسته به وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، اولين و تنها توليدکننده باتري هاي ليتيوم يون در کشور بوده که در حال حاضر علاوه بر تأمين بخش عمده اي از نيازهاي فعلي کشور، در افق 1404 مي تواند جزء شاخص ترين تأمين کنندگان اين محصول پرکاربرد در منطقه باشد.
باتري هاي پايه ليتيومي با چگالي انرژي 3 تا 5 برابر باتري هاي سرب اسيدي، امروزه يکي از پرکاربردترين باتريهاي موردنياز تجهيزات الکترونيکي در بسياري از کشورهاي پيشرفته دنيامحسوب مي شود. ماشين آلات و ابزارهاي توليد اين نوع باتري ها از فناوري هاي نوين بهره برده است، که با تلاش متخصصان ايراني محصولي با کيفيت با بهره گيري از تجهيزات اتوماتيک را فراهم مي آورد.
محصولات پايه اين صنعت شامل 16 نوع سلول استوانه اي و مسطح بوده که علاوه بر آن قابليت طراحي و توليد انواع پک باتري ليتيومي در آن ديده شده است. صنعت تحقيقاتي توليدي باتري هاي ليتيوم از 11 واحد توليدي و يک آزمايشگاه مجهز به پيشرفته ترين تجهيزات بررسي کيفي و تست باتري ها و مواد اوليه برخوردار مي باشد.


۱۳۹۳/۷/۲۲ - ۱۰:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن