تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه هر كس را حق سود ندهد، باطل زيانش رساند و هر كس به راه هدايت نرود، به كجر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798476765




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خیر جمعی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: "خیر جمعی" در راستای کاهش آسیب های اجتماعی تهران - ایرنا - کانون خیریه نیک اندیش که توسط دانشجویان دانشگاه تهران و تعدادی از دانشگاههای دیگر کشور راه اندازی شده با تاکید بر گسترش فعالیت های خیرخواهانه برای کاهش آسیب های اجتماعی، جوانان تحصیلکرده را حول محور این گونه فعالیت ها، جمع آوری کرده است.


در بسیاری از کشورها، دولت ها بخشی از وظایف خود را بعهده مشارکت های مدنی قرار می دهند. این مشارکت ها می تواند تحت عنوان انجمن ها، موسسات، کانونها و یا ان.جی.اوها (سازمانهای غیردولتی) ساماندهی شوند.
ان.جی.اوهایی که در کشورهای غربی و یا شرق آسیا در حمایت از محیط زیست و مردم، فعالیت می کنند توانسته اند تاثیر مثبتی در کاهش آسیب های زیست محیطی و اجتماعی داشته باشند.
برخی از کارشناسان معتقدند، هند توانست از طریق سازمان های غیردولتی جلوی اشاعه بیماری ایدز را در آن کشور وسیع و پرجمعیت بگیرد.
جوامعی که روبه توسعه گام برمی دارند، فعالیت سازمان های مردم نهاد در آنها افزایش می یابد. این گونه فعالیت ها نه تنها می تواند ارائه خدمات کند بلکه حضور مردم در این گونه نهادها روحیه خیرجمعی را نیز افزایش می دهد و بخشی از وظایف دولت ها را برعهده آنها قرار می دهد. در کشورهایی که تعامل میان دولت و نهادهای مردمی افزایش می یابد آن کشور بهتر می تواند مسیر توسعه را طی کند زیرا این تعامل موجب افزایش اعتماد عمومی که بزرگترین سرمایه هر دولتی محسوب می شود، خواهد شد.
پانیذ رضایی دبیر کانون خیریه نیک اندیش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: کانونی که راه اندازی کرده ایم حمایت از ایتام و کودکان بدسرپرست زیر 20 سال را برعهده دارد. این کانون 6 سال است که فعالیت خود را در دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران شروع کرده است.
وی اظهار داشت: اعضای این کانون که به طور عام از دانشگاه تهران هستند با مراجعه به مدارس جنوب شهر از وضعیت تحصیلی کودکانی که دچار مشکلات درسی به واسطه شرایط نامناسب خانواده هستند مطلع می شوند. اعضای کانون به منزل این کودکان مراجعه و با ایجاد رابطه دوستی با خانواده های آنها، مسئولیت آموزش دانش آموزانی که ضعف تحصیلی دارند را می پذیرند.
وی با اشاره به شرایط تحصیلی دانش آموزان افغانی، گفت: کودکان افغانی که فاقد شناسنامه هستند باید با پرداخت پول به مدرسه بروند که کانون ما این پول را تهیه و در اختیار مدرسه قرار می دهد تا کودکان بتوانند وارد مدرسه شده و ادامه تحصیل دهند.
رضایی گفت: به غیر از حمایت های تحصیلی، ماهانه سبد غذایی در اختیار خانواده های نیازمند قرار می دهیم. همچنین در ماه مبارک رمضان دوبار سفره افطار برای خانواده های نیازمند برپا می کنیم.
وی تاکید کرد: کمک های کانون به خانواده های نیازمند فقط به شکل کالایی است و به هیچ عنوان پول نقد به این خانواده ها داده نمی شود.
دبیر کانون نیک اندیش در خصوص دیگر برنامه های این کانون، گفت: بازدید از مراکز نگهداری از کودکان معلول جسمی و ذهنی و خانه های سالمندان از دیگر برنامه های این کانون است.
وی ادامه داد: اجرای برنامه های زنده و شاد به همراه موسیقی توسط برخی از اعضای کانون برای معلولان ذهنی و جسمی و سالمندان از برنامه های بسیار فرحبخش برای آنان است.
وی اظهار داشت: در این بازدیدها اگر کانون توان مالی داشته باشد هدایایی از سوی کانون به موسسات داده می شود.
فعالیت هایی از این دست از یکسو به دلیل اینکه جوانان را به شکل داوطلبانه به فعالیت های سازنده اجتماعی می کشاند مفید است و از سوی دیگر می تواند یاری رسان دولت ها باشد.
بی تردید، افزایش روحیه خیر جمعی در جامعه می تواند آسیب های اجتماعی را به شکل فزاینده ای کاهش دهد که این خیر جمعی در نهایت همه ابعاد اجتماع را در برمی گیرد.
یکی از بارزترین ویژگی های دولت تدبیر و امید، حمایت از سازمانهای مردم نهاد است که متاسفانه در سالهای اخیر مغفول مانده بود.
سازمانهای مردم نهاد چندی پیش در نخستین نشست خود با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، را به عنوان سفیر نهادهای مردمی در دولت انتخاب کردند. این انتخاب مسئولیت بیشتری را برعهده وزیر کار می گذارد.
علی ربیعی در آن نشست اعلام کرد: یکی از وجه تمایز دولت تدبیر و امید با دولت های پیشین در به رسمیت شناختن مسایل اجتماعی است و شناختن آسیب و پاک نکردن صورت مساله خود گام مهمی در رفع مسایل این حوزه است.
بی تردید، به دنبال بی تدبیری های سالهای گذشته صورت مسئله در ایران بسیار است که این مسائل از بیکاری گرفته تا دیگر آسیب های اجتماعی نظیر تکدی گری، اعتیاد، بزهکاری، تن فروشی، کودکان کار، انسانهای بی خانمان و بسیاری از معضلات دیگر را در برمی گیرد.
دولت تدبیر و امید نظیر تمام دولت های دیگر در ایران و جهان، به تنهایی نمی تواند از پس کوه مشکلات آسیبهای اجتماعی برآید. حمایت دولت از سازمانهای مردم نهاد و استفاده از تجارب آنها که خوشبختانه در ایران هم کم نیستند بزرگترین کمک به خود دولت محسوب می شود.
اقتصام(5)9123**1558


20/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن