تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820245784




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر نیرو: پروژه های آب و فاضلاب را با مشارکت بخش خصوصی اجرا می کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: وزیر نیرو: پروژه های آب و فاضلاب را با مشارکت بخش خصوصی اجرا می کنیم
وزیر نیرو با اشاره به محدودیت اعتبارات دولتی برای اجرای پروژه های آب و فاضلاب در کشور گفت: امروز سرمایه گذاران بخش خصوصی وارد میدان کار و فعالیت در این بخش شده اند.
به گزارش نامه‌نیوز " حمید چیت چیان" روز شنبه در آیین کلنگ زنی نخستین پروژه انتقال پساب کشور به روش بیع متقابل در ماهدشت کرج استان البرز افزود: بخش خصوصی علاوه بر سرمایه، مدیریت و فناوری را به عرصه کار و فعالیت در بخش آبفا وسایر بخش ها انتقال می دهد.

وی بیان کرد: اکنون وزارت نیرو تعداد زیادی طرح در بخش جمع آوری فاضلاب و تامین آب آشامیدنی با مشارکت بخش خصوصی در دست اجرا دارد که ارزش قراردادهای منعقد شده در این بخش ها 30هزار میلیارد ریال است.

وزیر نیرو ادامه داد: بزودی مناقصه عمومی 20 مجتمع آبرسانی روستایی برای تامین آب آشامیدنی یک میلیون و200 هزار نفر از روستاییان کشوراعلام می شود که این مجتمع ها با مشارکت بخش خصوصی ساخته خواهد شد.

چیت چیان گفت: با احداث این مجتمع ها ، بخش خصوصی به روستاها و دولت آب می فروشد که از این طریق علاوه تامین آب سالم و بهداشتی برای روستاییان، آب مورد نیاز مراکز تولیدی نیز تامین می شود.

وزیر نیرو با اشاره به آلودگی زیست محیطی ناشی از فاضلاب های شهری و سطحی ، اظهار کرد: باید با برنامه ریزی علمی و مناسب نسبت به جمع آوری این فاضلاب ها با مشارکت بخش خصوصی اقدام کرد.

وی یادآور شد:اکنون بیش از نیمی از جمعیت کشور از سیستم و شبکه دفع فاضلاب برخوردار نیستند که این وضعیت سبب آلودگی محیط زیست و منابع آبی زیر زمینی می شود.

چیت چیان گفت : در پاره ای موارد استفاده از پساب ها برای مصارف کشاورزی نیز با مشکلاتی همراه است که در این زمینه باید چاره جویی اساسی کرد.

وی ، افزایش مهاجرت به شهرها و کمبود منابع اعتباری برای احداث پروژه های فاضلاب شهری را عمده ترین مشکل وزارت نیرو دانست و افزود: تنها راه برون رفت از این مشکل ، بستر سازی برای مشارکت بخش خصوصی است.

به گزارش ایرنا، در این آیین که سید حمید طهایی استاندار البرز و نمایندگان مردم استان در مجلس و مسوولان محلی حضور داشتند، کلنگ احداث طرح انتقال پساب به روش بیع متقابل در ماهدشت کرج به زمین زده شد.

این طرح دارای خط انتقال پساب به طول 40 کیلومتر است که با استفاده از لوله های با قطر 700 میلی متر اجرا می شود ، در مسیر این طرح ساخت دو ایستگاه پمپاژ پیش بینی شده است که با بهره برداری از آن بخشی از آب کشاورزی و مراکز صنعتی استان البرز در شهرستانهای کرج و اشتهارد تامین خواهد شد.

جلوگیری از آلودگی سفره های زیر زمینی ، تامین آب شهرک های صنعتی کوثر و اشتهارد، تثبیت شن های روان در دشت اشتهارد، ایجاد کمربند سبز و افزایش تولیدات کشاورزی استان به میزان 55 هزار تن در سال از مزایای این طرح است.

با اجرای این طرح که با مشارکت بخش خصوصی آغاز شده ، نیز بیش از دو هزار شغل جدید در استان البرز ایجاد می شود.

مدت زمان اجرای این طرح اعلام نشد.




منبع: ایرنا


۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن