تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803748982




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمادگی بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های صنعت برق


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
آمادگی بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های صنعت برق
دبير سنديکای صنعت برق از آمادگی کامل بخش خصوصی برای برطرف کردن همه نيازهای صنعت برق خبر داد.


به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ سيد‌علي‌اصغر ميرشکرايي در گفت‌وگو با پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو (پاون)، اظهار داشت: 500 شرکت شامل پيمان‌کاران، توليدکنندگان و سازندگان تجهيزات برقي عضو سنديکا هستند که در اين بين نيز بزرگ‌ترين سازندگان تجهيزات و پيمان‌کاران حضور دارند.

وي افزود: سنديکاي صنعت برق با اعضاي خود مي‌تواند هر طرح مربوط به صنعت برق را با هر مقياسي به بهترين نحو ممکن به اجرا درآورد که بايد قدر آنان دانسته شود.

وي با بيان اينکه کل بودجه عمراني کشور که مي‌تواند صرف تملک دارايي شود، حدود 38 هزار ميليارد تومان است، گفت: اين درحالي است که ارزش طرح‌هاي عمراني کشور 400 هزار ميليارد تومان است و دولت تنها قادر است حدود 10 درصد آن را تامين کند.

وي رونق فعاليت عمراني در کشور را نيازمند اعتبار مالي دانست و گفت: رشد و توسعه اين تعداد پيمان‌کار در صنعت برق ناشي از رونق اقتصادي در گذشته است و پيش‌تر که دولت مي‌توانست درآمدهاي خود را محقق کند، اعتبار قابل‌توجهي براي طرح‌هاي عمراني کشور صرف مي‌شد.

ميرشکرايي با بيان اينکه بخش دولتي در سال‌هاي اخير براي تامين مالي طرح‌هاي عمراني دچار مشکلاتي شده است، افزود: منابع مالي موردنياز طرح‌ها افزون‌بر منابع دولت مي‌تواند ازطريق بانک‌ها، آورده شخصي سرمايه‌گذاران و يا با استفاده از فاينانس خارجي تامين شود.

وي يادآور شد: مردم به‌دليل پايين‌تر بودن نرخ سود سپرده نسبت به نرخ تورم و عدم حفظ ارزش پول در بانک‌ها تمايلي به سرمايه‌گذاري در بانک‌ها ندارند تا جايي که براساس آخرين آمارهاي اعلام‌شده، 800 هزار ميليارد تومان پول در دست مردم است.

وي افزود: از طرف ديگر، بانک‌ها از وظايف ذاتي خود انحراف پيدا کرده‌اند که همين موضوع براي دولت دغدغه ايجاد کرده است.

وي با تاکيد بر اينکه تامين اعتبار ازطريق صاحبان سرمايه و فاينانس مشکلات خاص خودش را دارد، گفت: سنديکاي صنعت برق از فاينانس خارجي به شرطي که در اجراي طرح‌هاي بخش خصوصي داخلي به‌کار گرفته شود، استقبال مي‌کنيم.

وي با بيان اينکه بخش خصوصي صنعت برق درپنج سال گذشته آسيب‌هاي سخت مادي و معنوي متحمل شده است، گفت: خوشبختانه در بودجه سال گذشته که در بودجه امسال نيز آمده است، امکان استفاده از ظرفيت‌هاي بخش خصوصي به ميزان 12 هزار ميليارد تومان فراهم شده است.
وي تاکيد کرد: پرداخت بدهي‌هاي گذشته و جبران ديرکردها از مطالبه‌هاي اصلي بخش خصوصي صنعت برق است که با حمايت از آنها مي‌توان با پرداخت مطالبه‌ها و ضرر و زيان ناشي از دريافت وام، براي جبران جهش ناگهاني نرخ ارز از بخش خصوصي دل‌جويي کرد.

وي افزود: دولت بايد در رابطه با فاينانس‌ها بخش خصوصي داخل را نيز درنظر بگيرد و همه‌جانبه‌نگري داشته باشد چراکه چشم‌پوشي از بخش خصوصي، نمي‌توان اشتغال‌زايي و رشد اقتصادي موردنظر را محقق کرد.

وي انضباط مالي را يکي از ويژگي‌هاي وزارت نيرو در دولت يازدهم عنوان کرد و گفت: کاهش بدهي‌هاي وزارت نيرو ناشي از کاهش طرح‌ها و پروژه‌ها و رکود است.

وي خاطرنشان کرد: باوجود مشکلات موجود، برخي از شرکت‌ها همچنان شاکله خود را حفظ کرده‌اند و بخش خصوصي صنعت برق مي‌تواند همه نيازهاي کشور را درصورت وجود اعتبار برطرف کند اما اين هم زماني دارد و با گذشت زمان و دل‌جويي نکردن از بخش خصوصي، ممکن است شرکت‌ها قادر به احياي خود نباشند.

وي از وزير نيرو درخواست کرد: به‌طور مداوم با بخش خصوصي نشست‌هايي به‌صورت مستقيم و رودررو داشته باشد که هم از اقدام‌هاي اميدبخش وزارت نيرو مطلع شويم و هم وزارت نيرو از مشکلات بخش خصوصي اطلاع پيدا کند.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن