تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804942331




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اهدای 100 سرویس جهیزیه طی سال جاری در قزوین


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین اخبار اوقاف قزوین/
اهدای 100 سرویس جهیزیه طی سال جاری در قزوین
مدیر موقوفه خزانه قزوین گفت: بر اساس روال سال‌های گذشته برای تسهیل در ازدواج جوانان امسال نیز 100 سرویس جهیزیه آماده شده که تاکنون دو کاروان به نوعروسان اهدا شده و تا پایان سال دو کاروان دیگر نیز اهدا خواهد شد.



به گزارش خبرگزاری مهر، صبح امروز هم‌زمان با دهه ولایت و اعیاد بزرگ قربان و غدیر، به رسم سنت حسنه سال‌های قبل و تسهیل در ازدواج جوانان دومین کاروان جهیزیه 100 زوج جوان به همت موقوفه حاج محمدحسین خزانه و اوقاف و امور خیریه شهرستان البرز با حضور حجت‌الاسلام علی طهماسبی امام جمعه شهر الوند، حجت‌الاسلام کریمی مسئول اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان البرز، برخی از مسئولان شهرستانی و مردم شهر الوند در قالب 25 کاروان خودروی وانت به نوعروسان نیازمند اهدا شد.

در مرحله دوم این طرح 256 سری کالا شامل یخچال، فرش، اجاق گاز و سرویس ظروف تفلون با اعتباری بالغ بر 100 میلیون ریال از محل درآمدهای موقوفات حاج محمدحسین خزانه تهیه و در اختیار زوج‌های نیازمند قرار گرفت و تا پایان سال جاری در مرحله دیگر از این طرح به اجرا درخواهد آمد.

علی حاج محمدی‌ها، مدیر موقوفه حاج محمدحسین خزانه در این مراسم ضمن خیرمقدم و تبریک اعیاد قربان و غدیر، با اشاره به مهم بودن بحث ازدواج در کشور، اظهار کرد: نیات واقف خیراندیش این مجموعه، خیرات و مبرات بوده که با توجه به آن ما در بحث جهیزیه ورود پیدا کردیم و تاکنون همه تلاش خود را به کار بسته‌ایم که بتوانیم گام‌های مثبتی را در این مسیر برداریم.

وی افزود: به رسم سنت حسنه و بر اساس روال سال‌های گذشته برای تسهیل در ازدواج جوانان امسال نیز 100 سرویس جهیزیه آماده و تاکنون دو کاروان به نوعروسان اهدا شده که تا پایان سال دو کاروان دیگر نیز اهدا خواهد شد.

مدیر موقوفه خزانه اضافه کرد: این جهیزیه به ارزش مالی 40 میلیون ریال برای هر نفر شامل یخچال، فرش، اجاق گاز و سرویس ظروف تفلون است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از موارد احساس نیاز، توجه به تهیه لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان نیازمند بود، خاطرنشان کرد: با شروع سال تحصیلی یک هزار بسته لوازم‌التحریر در سه مقطع اول تا سوم، سوم تا ششم و دوره متوسطه با ارزش ریالی 200 میلیون ریال به خانواده‌های نیازمند و تحت پوشش موقوفه تحویل داده شد.

حاج محمد‌ی‌ها ادامه داد: به مناسبت ماه مبارک رمضان 220 سبد کالا شامل حبوبات، برنج، روغن به ارزش هر بسته 750 هزار ریال به خانواده‌های زیر پوشش اهدا شد.

مدیر موقوفه خزانه با بیان اینکه این موقوفه در بحث کمک به بیماران کلیوی کارهای بسیار مطلوبی انجام داده است، تصریح کرد: ساخت مرکز دیالیز شهرستان البرز در مساحت 640 مترمربع با یک هزار و 200 متر زیربنا در 4 طبقه و ظرفیت 12 تخت در مرحله سفت کاری است که امیدواریم تا هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی به صدور کارت‌های ویژه شناسایی و تشکیل پرونده برای مددجویان اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون 220 کارت شناسایی برای خانواده‌هایی نیازمند صادر شده که با این کارت، درخواست‌های خود را اعلام و توسط موقوفه در حد امکان رفع نیاز می‌شود.

حاج محمدی‌ها در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: نیت موقوفه به گونه‌ای است که شأن افراد حفظ و به طور شایسته و نامحسوس به نیازهای مددجویان رسیدگی شود.

مدیر موقوفه حاج محمدحسین خزانه افزود: تاکنون تلاش کردیم که از تولیدات داخل استفاده کنیم و اولویت نخست نیز استفاده از محصولات کارخانجات شهر صنعتی البرز بوده که درصدد هستیم روز به روز کیفیت اقلام را بالاتر ببریم.

وی در پایان ضمن تشکر از مسئولان استانی و شهرستانی و به ویژه حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: از آنجا که دست متولیان موقوفه برای کمک‌رسانی به مردم نیازمند باز است، از مسئولان خواهش داریم که در زمینه ترویج فرهنگ وقف عنایت ویژه‌ای داشته باشند.

ساخت نخستین مرکز وقفی همودیالیز در شهرستان الوند

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان البرز از ساخت نخستین مرکز وقفی همودیالیز در این شهرستان برای خدمت‌رسانی به مردم خبر داد. حجت‌الاسلام مرتضی کریمی در مراسم اهدای جهیزیه به نوعروسان توسط موقوفه حاج محمد حسین خزانه با اشاره به راه‌اندازی و ساخت بخش دیالیز توسط این موقوفه خاطرنشان کرد: این مرکز دومین مرکز دیالیز در استان بوده و نخستین مرکز دیالیزی است که توسط موقوفه حاج محمد حسین خزانه برای خدمت‌رسانی به مردم ساخته می‌شود.

سرپرست اداره‌ اوقاف و امور خیریه شهرستان البرز خاطرنشان کرد: علاوه بر مرکز دیالیز، موقوفه خزانه در ساخت مصلای این شهرستان کمک‌های مؤثری داشته است.

وقف سنت حسنه و میراث گرانبهای گذشتگان است

امام جمعه شهرستان الوند وقف را سنت حسنه و میراث گرانبهای گذشتگان عنوان کرد. حجت‌الاسلام علی طهماسبی نیز در این مراسم ضمن تأکید بر وقف به عنوان سنت حسنه گفت: واقفان خیراندیش این موقوفه با این نیت و سنت حسنه میراث گرانبهایی را به یادگار گذاشتند تا مستمندان، مراکز فرهنگی، عقیدتی، دینی و اجتماعی از حسنات این موقوفه بهره‌مند شوند.

وی افزود: جا دارد که از اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان و شهرستان البرز و همچنین موقوفه حاج محمدحسین خزانه که متولی این امر خداپسندانه است، تشکر کنیم.

طهماسبی با اشاره به تأکید ائمه (ع) بر امر ازدواج اضافه کرد: پیامبر اعظم (ص) هیچ بنایی را مقدس‌تر از ازدواج نام نبردند و کمک به تحقق این امر بسیار پسندیده است؛ متولیان این موقوفه با قدم گذاشتن در این امر خیر گام‌های بسیاری را برای فراهم کردن امر ازدواج جوانان این شهرستان برداشته‌اند.

وی ادامه داد: وقف در زمان رضا شاه پهلوی منع شده بود که پس از انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) با جمله معروف خود که فرمودند «موقوفات باید به حالت وقفیت برگردد» آن را احیا کردند.

امام جمعه شهرستان الوند در جهت اجرای نیت وقف به چند نکته تأکید کرد که شامل انجام وقف مطابق نیت واقف و کمک و مساعدت به نیازمندان بدون هیچ‌گونه منت است.

این مسئول خاطرنشان کرد: اداره‌کل اوقاف استان و شهرستان و متولی دفتر موقوفه خزانه برای تحقق وقف، این سنت حسنه گام‌های بسیاری برداشتند.


۱۳۹۳/۷/۱۹ - ۱۳:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن