تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821044382




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تخصص گرایی در تولید رکن اساسی برای رسیدن به کیفیت مطلوب است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تخصص گرایی در تولید رکن اساسی برای رسیدن به کیفیت مطلوب است گرگان - ایرنا - مشاور رییس سازمان ملی استاندارد ایران، در جمع فعالان تولید و صنعت گلستان، تخصص گرایی در تولید را مورد تأکید قرار داد و آن را رکن اساسی برای رسیدن به کیفیت مطلوب دانست.


به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از اداره کل استاندارد گلستان "اسداله مجیدی" در همایش گرامیداشت روز جهانی استاندارد در گرگان با ذکر موارد عینی، عدم تخصص گرایی و پراکندگی در تولید را باعث تشتت و آشفتگی در تولید و منتج شدن پروسه تولید به نتایج نامطلوب عنوان کرد.
مسئول نظارت عالیه بر آزمایشگاه های همکار استاندارد در کشور با ذکر این که ورود تولیدات ما به کشورهای همسایه یا دیگر کشورها، شناسنامه تولید و صنعت ایرانی را با خود به همراه می برد، تصریح کرد: همین یک نکته کافی است که ما به تولیدات خود نه تنها به عنوان مقوله ای اقتصادی بلکه مسئله ملی فرهنگی نگاه کنیم و آن را با حساسیتی ویژه ببینیم.
مشاور عالی رییس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: با این نگاه، کار استاندارد هیچ دامنه و تعریف محدودی ندارد و استانداردسازی هیچ حد و مرزی را نمی پذیرد.
مجیدی تخصص در صنعت و تولید را نیز یکی از ارکان استانداردسازی آن دانست و تأکید کرد: با پراکندگی تولید از صنعتی به صنعتی دیگر، هرگز یک تولیدکننده به تخصص و استاندارد لازم برای رقابت در بازارهای بین المللی دست نخواهد یافت.
مدیرکل استاندارد گلستان نیز با بیان این که استانداردسازی بدون مساعدت دستگاه های اجرایی مقدور نیست، بر لزوم همکاری دستگاه های ذیربط در استانداردسازی تأکید کرد.
"رضا نوروزی" با اعلام اقدامات انجام شده در خصوص استانداردسازی جایگاه های سی ان جی به عنوان یکی از مراکز مورد نظارت استاندارد و اعلام مصوبات شورای استاندارد استان اظهار کرد: در زمینه استانداردسازی جایگاه ها می بایست شرکت پخش فرآورده های نفتی برای جایگاه های جدید الزامات استاندارد را مورد تأکید قرار دهد.
دبیر شورای استاندارد گلستان با بیان این که دستگاه های صادرکننده مجوزهای ساخت و ساز نظیر شهرداری ها نیز باید الزامات استاندارد جایگاه های سوخت را مد نظر قرار دهند افزود: شهرداران می بایست در عقد قرارداد با بهره برداران، خواستار تائیدیه بازرسی استاندارد شوند.
نوروزی اظهار امیدواری کرد با مساعدت تمامی فعالان عرصه تولید و صنعت و خدمات و نیز مدیران و مسئولین کشور، شاهد تحقق استاندارد و حضور آن در تمامی عرصه های زندگی باشیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گلستان نیز همه امور زندگی را نیازمند استانداردسازی دانست و با بیان این که استانداردهای مصرف در ایران با نرم جهانی فاصله بسیار زیادی دارد گفت: ما در زمینه مصرف، استانداردها را رعایت نمی کنیم.
"عباس نیاوند" همچنین حیطه مدیریت را حیطه ای لازم الاجرا برای استاندارد دانست و گفت: برخی از مدیران موفق و برخی مؤثرند و برخی نه حائز اثر مثبت و نه حائز نام نیکی هستند.
وی تصریح کرد: مدیریت حیطه ای است که باید استانداردهای لازم برای آن تعیین و تدوین شود و مدیران پس از گذراندن این استانداردها و پس دادن آزمون مربوطه، مدیریت یک سیستم را عهده دار شوند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گلستان موفقیت یک مجموعه را مرهون مدیران جسور و کارشناسان فکور دانست و گفت: برای رسیدن به نتیجه مطلوب تنها کار را درست انجام دادن ملاک نیست بلکه کارِ درست و نیک و صالح انجام دادن حائز اهمیت بیشتری است.
نیاوند در جمع فعالان عرصه تولید و صنعت، از تولیدکنندگان و ارائه کنندگان خدمات خواستار انجام کار صحیح به شیوه صحیح و استاندارد شد.
در همایش گرامیداشت روز جهانی استاندارد که با حضور تولیدکنندگان، مدیران کنترل کیفیت و جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار شد از برترین های عرصه تولید، صنعت و استانداردسازی تجلیل به عمل آمد.
شرکت‏های تولیدی آرد زاهدی، سفید دانه گنبد، دلند الکتریک، پگاه گلستان، سیمان پیوند گلستان و مقاومت بندر به عنوان واحدهای برگزیده استاندارد در سال 93 معرفی شدند.
در این همایش همچنین از مریم شمشیرساز مدیر کنترل کیفیت شرکت آرد نیک، منصوره احمدی از شرکت بنیاد بتن کاسپین، بهروز ثامنی از شرکت صنایع دلند الکتریک، شریفه قریشی از شرکت مهتاب موتور گرگان و نیز زینت محمدیان از شرکت کیمیا رشد گرگان به عنوان مدیران کنترل کیفیت برگزیده استاندارد در سال 93 تقدیر شد.
همچنین آزمایشگاه‏ همکار فراسنجش سازان گلستان، شرکت بازرسی کیمیا آزمان گستر و شرکت آموزشی کیفیت‏سازان سبز به عنوان آزمایشگاه ها و شرکت های همکار برتر سال 93 مورد تجلیل قرار گرفت.
16 تا 22 مهر هفته بزرگداشت استاندارد نام گذاری و شعار روز جهانی استاندارد 2014 نیز "استانداردها، ترازکننده میدان رقابت" انتخاب شده است.
602


19/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن