تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818979667




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسلمانان مالاوی قرآن کریم را به زبان بومی کشورشان ترجمه می‌کنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:




مسلمانان مالاوی قرآن کریم را به زبان بومی کشورشان ترجمه می‌کنند خبرگزاری رسا ـ مسلمانان کشور آفریقایی مالاوی تصمیم گرفته‎اند که قرآن کریم را برای نخستین بار به زبان یائو، یکی از زبان‎های بومی کشورشان ترجمه کنند.



 
به گزارش خبرگزاری رسا، مسلمانان کشور آفریقایی مالاوی تصمیم گرفته‎اند که قرآن کریم را برای نخستین بار به زبان یائو، یکی از زبان های بومی کشورشان ترجمه کنند.
 
زبان یائو یکی از زبان های بومی مردم مالاوی است که 99 درصد از مسلمانان این کشور به آن تکلم می کنند.
 
شیخ محمد عثمان، یکی از اعضای اجرایی شورای علمای مالاوی در این ارتباط می گوید: اعضای قبیله یائو بیشترین مسلمانان مالاوی را تشکیل داده و نمی توان بدون در نظر گرفتن آنان نمی توان از اسلام در مالاوی صحبت کرد.
 
عضو اجرایی شورای علمای مالاوی افزود: بخشی از مسلمانان کشورهای موزامبیک و تانزانیا نیز به زبان یائو صحبت می کنند و به همین دلیل تصمیم گرفتیم که ترجمه ای از قرآن به این زبان منتشر کنیم تا آنان نیز بتوانند به طور کامل قرآن را بفهمند.
 
شیخ محمد عثمان خاطرنشان کرد که زمانی که اسلام برای نخستین بار در دهه 1880 میلادی به وسیله تجار عرب وارد مالاوی شد قبیله یائو نخستین قبیله ای بود که این دین را پذیرفت.
 
عمران شریف محمد، یکی از علمای شناخته شده مالاوی نیز ترجمه قرآن کریم به زبان یائو را یک "نقطه عطف" در تاریخ اسلام در مالاوی عنوان کرد.
 
وی گفت: پروژه ترجمه قرآن به زبان یائو فصل تازه ای در تاریخ اسلام در مالاوی محسوب می شود. این اقدام باعث گسترش بیشتر دین اسلام در کشور ما خواهد شد.
 
علمای مسلمان در مالاوی از تصمیم خود برای ترجمه قرآن کریم به سایر زبان های بومی مسلمانان این کشور خبر دادند.
 
اسلام پس از مسیحیت دومین دین بزرگ در مالاوی محسوب شده و مسلمانان 36 درصد از جمعیت 16 میلیون نفری این کشور آفریقایی را تشکیل می دهند./990/ب902/ک 




۱۳۹۳/۷/۱۷






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن