تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805312155




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کتاب سال فرصتی برای رصد و ارزیابی حوزه کتاب و نشر است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: "صالحی" در تودیع و معارفه دبیر علمی کتاب سال:
کتاب سال فرصتی برای رصد و ارزیابی حوزه کتاب و نشر است
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جایزه کتاب سال بعنوان ملاک و معیار گزینش کتاب های تولید شده در 41 سال فرصتی برای رصد و ارزیابی حوزه کتاب و نشر کشور است.


به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاری مراسم تودیع و معارفه دبیر علمی کتاب سال که امشب در سرای اهل قلم برگزار شد سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جایزه کتاب سال را فرصتی برای رصد و ارزیابی حوزه کتاب و نشر کشور دانست و گفت: هیچ کدام از جوایز شکل گرفته در حوزه کتاب مشابه جایزه کتاب سال نیستند.


وی ادامه داد: 30 هزار کتاب در سال تولید می شود که جایزه کتاب سال آنها را ارزیابی و پایش می کند.


وی ادامه داد: جایزه کتاب سال فرصتی است که در یک دوره زمانی اتفاق می افنتد و برای عرصه نشر و حوزه علمیه کشور ما مهم است.


معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: سی و دومین جایزه کتاب سال را در حالی پیش رو داریم که این جایزه می تواند تراز نشر کشور را مشخص کرده و برای حوزه علمی کشورمان الگو سازی کند.


صالحی تصریح کرد: می توان ظرفیت کتاب سال را بیش از آنچه هست گسترش داد و این افق پیش روی ماست.


وی ادامه داد: کتاب سال تا به امروز با مخاطراتی چون سلیقه گرایی علمی و سلیقه ای ، شتاب زدگی و فرآیندهای صحیح و نادرست مواجه بوده و دبیر علمی کتاب سال و  و دبیر خانه آن می تواند این مخاطرات را کاهش دهد.


وی در ادامه حبیبی را بهترین فرصت برای دوره سی و یکم کتاب سال معرفی کرد و گفت: سابقه علمی دبیر دوره سی و یکم کتاب سال او را بعنوان یک شخصیت علمی معرفی کرده به گونه ای که این شخصیت تا به اندازه زیادی در جهت اعتمادسازی به جوایز ادبی به ما کمک کرده است.


وی گفت:  گرچه ما دبیرخانه ثابتی برای جایزه کتاب سال داریم اما اگر دبیر علمی را به صورت دوره ای انتخاب کنیم می توانیم دایره ی گسترده تری از نخبگان را به جایزه کتاب سال متصل کرد.


صالحی در ادامه به معرفی ابعاد شخصیتی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدعلی مهدوی راد دبیر علمی سی و دومین کتاب سال پرداخت و خاطر نشان کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی راد به واسطه معانست گسترده خود با کتاب  و ارتباط با حوزه و دانشگاه و اهالی نشر در کنار تخصص در حوزه علوم قرآنی و تفسیر بهتری گزینه  برای دبیر علمی جایزه کتاب سال است.


وی در پایان کرد: امید است که سی و دومین جایزه کتاب سال با زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی راد بخشی از ظرفیت های نا شکفته این جایزه را بازنمایی کند.


همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدعلی مهدوی راد دبیر علمی سی و دومین جایزه کتاب سال با اشاره به اینکه اگر بتوان جایزه کتاب درا با تکیه بر محتوا و ساختار کتاب ها برگزار کرد توفیق عظیمی بدست می آید گفت: اولین کتاب سال جمهوری اسلامی بین المللی را من ایجاد کردم و پیشنهادش را من دادم.


وی ادامه داد: اگر ما از جهت بازنگری دقیق و ملاک ها،  معیارها، و آیین نامه ها، شفاف سازی هدف و فرآیند صحیح شکل دهی به داوران و گزینش آنها بدرستی عمل کنیم نتیجه ای جز ایجاد نوعی اعتماد سازی به کارهای فرهنگی نخواهیم گرفت.


وی به این گفته بزرگان که علم ، تفکر و اندیشه مرز نمی شناسد تکیه کرده و ادامه داد: ما در اجرای خط قرمزها نباید سلیقه ای عمل کنیم.


اگر خداوند به عقل امر کرده در کنار آن به احسان هم امر کرده است تا احسان برای کاهش حدت برش بسیار شکننده عقل لازم است.


وی ادامه داد: گاهی از واقعیت های تلخ و سخت موجود بر سر رسیدن به آرمانها باید گذشت و این گذر الزامی است .


حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مهدوی راد بیان کرد: در اجرا باید کار را به گئونه ای شکل داد که در آینده برگزیدگان کتاب سال به این موفقیت خود افتخار کنند.


وی تصریح کرد: باید آثار برگزیده در جایزه کتاب سال را به نقد و بررسی بگذاریم و حاصل آن را با هدف آشنا کردن جامعه با ملاکها و معیارهای درست کتاب منتشر کنیم. به هر حال ما واقعا باید به جایی برسیم که امر به عقل را در کنار احسان پیش ببریم.


حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مهدوی راد اظهار کرد کرد: با توجه به تجربه من در سفر به ترکیه و حضور در جمع علما، ایران در چشم علمای جهان بزررگ و عظیم است، ما باید کشورمان را همچنان سربلند نگه داریم.


وی خاطر نشان کرد: شاید منتقدان کتابهای برگزیده جایزه کتاب سال به ما اثبات کنند که اشتباه کرده ایم. هیچ کس نمی تواند ادعا کمال کند ، ما هم ادعا کمال نمی کنیم.


در ادامه مراسم تودیع و معارفه دبیر علمی جایزه کتاب سال میرزایی با پیشنهاد اینکه جامعه علمی و خبرنگاران به جای و ولع و شوق حاشیه سازی کتاب های برگزیده را به چالش  بکشند گفت: گاهی به کتاب های برگزیده شده در جایزه کتاب سال 3 هزار ایراد وارد شده . آنکس که باید جریان نقد واقعی را کلید بزند دیگران هستند.


میرزایی ادامه داد: ژورنال اصلی کتاب ایران در هفته گذشته به نقد گذاشته شده و نقد جایزه های ادبی بی ریا بود.


میرزایی ادامه داد: جایزه کتاب سال فاخرترین و معتبرترین جایزه جمهوری اسلامی ایران است اما آسیب هایی پیدا کرده و نقش آن در جریان صنعت کتاب و نشر کمرنگ شده است.


وی گفت: وجود آقای حقیقی و حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی راد قطعا گامهایی جدی برای بازگرداندن کتاب سال به مدیریت و معنویت خود به حساب می آید.


وی افزود: باید به کتاب سال به عنوان جایزه معیار و میزان نگاه نکنیم.


مدیر عامل خانه کتاب اظهار داشت: نتیجه تجمع فعالان و گروهای مرتبط با جایزه کتاب سال باید بازگرداندن این جایزه به جایگاه خود بعنوان معیار و شاخص کتاب بودن باشد.


وی گفت: ما می توانیم تفاوت های سیاسی داشته باشیم اما وقتی اخلاق بر آن حاکم میشود این تفاوت ها نتیجه ای جز وحشت نخواهد داشت.


وی در بخش دیگری از سخنان خود نجف قلی حبیبی را نماد همیشگی اخلاق مداری و انصاف در مدیریت دانست و اظهار داشت: حبیبی با حکمی نیامده که با نبود حکمی برود.


وی ادامه داد: ما برای تودیع حبیبی جلسه ای نگذاشتیم این جلسه جلسه تکریم وی و خوش آمدگویی به حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی راد است.


میرزایی با بیان اینکه بازنگری کتاب سال با وجود حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی راد کلید می خورد تصریح کرد: ادغام و ترکیب جایزه کتاب گام اول و کتاب فصل در جایزه کتاب سال به معنای ارتقای کمیت و کیفیت جوایز است و این امر بدون وجود یک دبیر جدید ممکن نبود.


میرزایی ادامه داد: منتظریم که جایزه کتاب سال جایگاه خود را د ر نظام جوایز کشور پیدا کند.


مدیر عامل خانه کتاب خاطر نشان کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی راد از رهبران اصلی روشنفکری دینی معتدل و شاگرد امام بوده است.


وی در پایان گفت: سه ضلع شخصیتی وظایف پذیری، مصالح نظام و انقلاب اسلامی و اخلاق مداری را شاخصه یک سال گذشته می دانم.


همچنین نجف قلی حبیبی دبیر علمی سی و یکیمین جایزه کتاب سال در ادامه مراسم تودیع و معارفه دبیر علمی این جایزه گفت: کار کتاب سال یک جریان طولانی است و من از نیمه راه به آن رسیدم.


وی در ادامه افزود: از دلایل لزوم جایگزینی و تقدیر دبیران علمی جایزه کتاب سال می توان به آنچه که در حکم این سمت آمده اشاره کرد. در این حکم آمده که دبیران جایزه به مدت یک سال این مسئولیت را خواهند داشت.


وی گفت: از دلایل دیگر این جابجایی ها می توان به لزوم جابجایی مدیریت ها و برکت آن برای جوامع نظامی و سیاسی دانست.


حبیبی اظهار داشت: ما باید کمی هم به این عادت کنیم که به میزها نچسبیم این چسبیدن ها خطرناک است.


وی در ادامه در غالب یک خواهش بیان کرد: از شخصیت حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی راد به خوبی استفاده کنید.


وی افزود: هیچ چیز در عصر ارتباطات جای کتاب را نمی گیردو امروزه کتاب راحتتر از رادیو در دسترس ما قرار می گیرد.


دبیر علمی سی و یکمین جایزه سال هدف جایزه کتاب سال را برای تشویق دانشمندان و تولید کنندگان مکتب خود دانست و گفت هدف این جایزه پرورش نویسندگان جوان است.


گفتی است که یحیی بنون فلسفه شناس فرانسوی  نیز در مراسم تودیع و معارفه دبیر علمی سی و یکیمین جایزه کتاب سال حضور داشت.










انتهای پیام/














تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن