تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودتان را بر خوش اخلاقى تمرين و رياضت دهيد، زيرا كه بنده مسلمان با خوش اخلاقى خود به در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804296902




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سند اشتباه بزرگ رييس سازمان امورمالياتي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ مهر ۱۳۹۳ (۸:۲۸ق.ظ)
موج منتشر کرد: سند اشتباه بزرگ رييس سازمان امورمالياتي رييس اتحاديه رستوران داران از ادعاي کذب رييس سازمان امورمالياتي پرده برداشت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، در هفته هاي اخير ادعاي رييس سازمان امورمالياتي مبني بر تخلف صنف رستوران داران در اخذ ماليات برارزش افزوده از مردم به يکي از چالشي ترين مباحث در حوزه اصناف تبديل شد. پس از انتشار اين خبر، علي فاضلي رييس اتاق اصناف ايران در نخستين مصاحبه اش با خبرنگار موج گفت: بايد جزييات دقيق اين موضوع را بررسي کند و پس از مشاهده مستندات مي تواند در اين مورد ابراز نظر کند. اما وي چندي بعد بر متخلف بودن صنف رستوران داران صحه گذاشت و اعلام کرد: بسياري از رستوران ها با دريافت خودسرانه ماليات از مشتريان دست به تخلف زده اند.
وي افزود: صنف رستوران داران براساس قانون مشمول دريافت ماليات بر ارزش افزوده نشده اند.بسياري از رستوران هاي ما اقدام به اخذ ماليات برارزش افزوده از مشتريان کرده اند و اين در حاليست که اين صنف مشمول قانون ماليات برارزش افزوده نبوده است. رييس اتاق اصناف ايران تصريح کرد: متاسفانه تخلف رستوران داران صرفا به دريافت غيرقانوني ماليات برارزش افزوده از مشتريان محدود نمي شود.
وي ابزار داشت: ماليات بر ارزش افزوده اي که رستوران داران خودسرانه از مردم دريافت کرده اند جزو حقوق مردم بوده و بايد اين پول به بيت المال بازگردانده شود تا حداقل صرف امور جاري مردم شود. فاضلي خاطرنشان کرد: يکي ديگر از تخلفات صنف رستوران داران دريافت حق سرويس از مشتريان است در حاليکه هيچ مصوبه اي براي اخذ حق سرويس از مشتريان وجود ندارد با اين حال مردم مجبور به پرداخت حق سرويس 5 تا 15درصدي در رستوران ها هستند.
اشتباه بزرگ رييس سازمان امورمالياتي
براي روشن شدن تمام ابعاد اين ماجرا و اينکه چگونه صنفي توانسته حدود 5 سال قانوني را اجرايي کرده و از مردم ماليات غيرقانوني دريافت کند اما اين تخلف پس از 5 سال مشخص شود به سراغ رييس اتحاديه رستوران داران رفتيم. علي اصغر ميرابراهيمي رييس اتحاديه رستوران داران در گفتگو با خبرنگار موج پيرامون ادعاي رييس سازمان امورمالياتي اظهار داشت: ما براي اخذ ماليات از مردم با سازمان امورمالياتي قرارداد منعقد کرده ايم که تمام اسناد آن نيز موجود است.
وي افزود: سازمان امور مالياتي در سال 89 رسما به صنف رستوران داران را جزو مشمولان بند "ب" قانون ماليات بر ارزش افزوده اعلام کرد و پس از انعقاد قرارداد، برگزاري دوره هاي آموزشي و امضاء تفاهم نامه ما را ملزم به دريافت ماليات برارزش افزوده از مردم کردند.
ميرابراهيمي افزود: براي صنف ما در همان کاخ دادگستري دوره هاي آموزشي برگزار کردند و براي ما گواهي ثبت نام و اتمام اين دوره ها را صادر کردند و پس از آن قانون ماليات برارزش افزوده در صنف رستوران داران اجرايي شد. وي تصريح کرد: براساس تفاهم نامه اي که ما با رييس سازمان امور مالياتي منعقد کرديم قانون ماليات بر ارزش افزوده در اين صنف اجرايي شد اما نمي دانم چرا امضاء اين تفاهم نامه از سوي رييس سازمان امورمالياتي به فراموشي سپرده شده و وي ما را متهم به متخلف بودن مي کند.
 



 
 
 






 
رييس اتحاديه رستوران داران با گلايه از گفته ها و برخوردهاي رييس سازمان امورمالياتي و رييس اتاق اصناف ايران ابراز داشت: من با سند و مدرک اشتباه اين دو تن را اثبات مي کنم.ظاهرا اين عزيزان مشغله کاري زيادي دارند تا جايي که عسگري حتي امضاي خود را فراموش کرده است.
وي با بيان اين مطلب که قرارداد منعقد شده ميان سازمان امور مالياتي و اتحاديه رستوران داران گواه حرفهاي خلاف واقع عسگري است، تصريح کرد:رييس سازمان امورمالياتي با سربر وزارت اقتصادي با ما تفاهم نامه براي اخذ ماليات امضاءکرده حال حتي امضاء خود را نيز انکار مي کند.
اين فعال صنفي با بيان اين مطلب که ما کارمند بي جيره و مواجيب دولت بوده ايم، افزود: براي روشن شدن ادعاي عسگري به وي نامه زده ام اگر مي تواند به آن نامه پاسخ دهد تا از فردا نگذارم کسي در صنف ما در حق مردم اجحاف کرده و يک ريال ماليات بگيرند و به حساب دولت واريز کنند.
ميرابراهيمي با انتقاد از مطالباتي که کارمندان سازمان امورمالياتي از اصناف دارند، گفت: متاسفانه سازمان امورمالياتي با ما قرارداد ترکمانچاي امضاء ميي کند و از يک سو براي ما ماليت هاي سنگين مي نويسد و از يک سوي ديگر براي واحدهاي صنفي جرايم چند صد ميليون توماني مي نويسد.
وي در پايان خطاب به رييس سازمان امورمالياتي اذعان داشت: از عسگري مي خواهم تا پاسخ نامه ام را بدهد تا تکليف ما براي دريافت ماليات برارزش افزوده مشخص شود اما قطعا پاسخ دادن به اين نامه نياز به شهامت دارد زيرا پس از اينکه رييس سازمان امورمالياتي جواب نامه را بدهد ديگر نمي گذارم کسي در صنف ما از مردم ماليات برارزش افزوده دريافت کند.
تهيه و تنظيم: مليحه خورده پا







»
تصاویر مرتبط




















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن