تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820144454




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تایید بزرگترین اشتباه راهبردی روحانی توسط هاشمی رفسنجانی!


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



تایید بزرگترین اشتباه راهبردی روحانی توسط هاشمی رفسنجانی!
روز گذشته هاشمی رفسنجانی در دیدار با جمعی از  همفکرانش  از استان های  کرمانشاه، آذربایجان غربی، فارس، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد  با تایید بزرگترین اشتباه راهبردی دولت یازدهم در یک سال گذشته، اظهاراتی را بیان کرد که به نظر می رسد علیرغم ظاهر دلسوزانه آن، در عمل بیشتر به ضرر دولت فعلی خواهد بود.



به این مطلب امتیاز دهید

  به گزارش جام نیوز، «من کلید حل مشکلات مان را در این مقطع در دست سیاست خارجی می دانم» بیش از یک سال از این جمله رییس جمهور می گذرد، جمله ای که دکتر حسن روحانی در مرداد 92 در جلسه معارفه و تودیع علی اکبر صالحی و جواد ظریف بیان کرد و به خلاصه ترین حالت ممکن از «راهبرد اصلی» دولت یازدهم برای اداره کشور خبر داد.   به گزارش رجانیوز، شاید در آن برهه بسیاری از مردم و بخش قابل توجهی از افکار عمومی همسو با رییس جمهور معتقد بودند که می توان با ارتباط با آمریکا و اروپا، مشکلات داخلی کشور را حل کرد چرا که «تحریم ها» اصلی ترین علت مشکلات هستند اما اتفاقات 15 ماهه گذشته در عرصه سیاست خارجی و داخلی کاملا «عکس» این گزاره را ثابت کرد و نشان داد راه حل بسیاری از مشکلات کشور همچنان مسیری جز توجه به ظرفیت های درونی و قدرت درونزای ملی ندارد.
  با این حال، روز گذشته هاشمی رفسنجانی در دیدار با جمعی از  همفکرانش  از استان های  کرمانشاه، آذربایجان غربی، فارس، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد  با تایید بزرگترین اشتباه راهبردی دولت یازدهم در یک سال گذشته، اظهاراتی را بیان کرد که به نظر می رسد علیرغم ظاهر دلسوزانه آن، در عمل بیشتر به ضرر دولت فعلی خواهد بود.
  هاشمی در بخشی از سخنانش بدون آنکه توضیح دهد در یک سال گذشته دستاورد عینی تلاش های دولت یازدهم در عرصه سیاست خارجی برای حل مشکلان درونی کشور چه بوده است، گفت: «دولت یازدهم به حق کلید حل مسائل را  سیاست خارجی تشخیص داد و بر اساس همان در جهت احقاق حق مردم ایران برنامه‌ریزی و فعالیت می‌کند.»
  وی در ادامه نیز بدون آنکه از تندتر شدن ادبیات آمریکا و اروپا در یک سال اخیر علیه ایران سخنی به میان آورد و یا توضیح دهد تحریم های جدید غرب علیه ایران بعد از توافق ژنو به چه علت اعمال شده است، در اظهاراتی کلی و شعاری تصریح کرد: «تبدیل فضای تهدید و جنگ و تشدید روزافزون تحریم به گفت‌وگو و آوردن همه‌ی آنان به پای میز مذاکره، دستاوردهای سیاست‌های دولت یازدهم است.»
  این سخنان در حالی از سوی هاشمی بیان می شود که در شرایط فعلی نیز مذاکرات هسته ای به هیچ نتیجه خاصی نرسیده و 1+5 با محوریت آمریکا، ضمن زیاده خواهی های همیشگی خود باعث شده تا علیرغم تمام انعطاف های دولت یازدهم در مذاکرات هسته ای، همچنان این مذاکرات به نتیجه نرسیده و بسیاری از کارشناسان نیز در نهایت، عدم حصول نتیجه برای آن را پیش بینی کنند.
  لذا مشخص نیست در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات به علت زیاد خواهی های دشمن، در نهایت کدام کلید قرار است قفل مشکلات داخلی کشور را باز کند؟ آیا آن زمان هم آقایان روحانی و هاشمی همچنان از «کلید سیاست خارجی» برای باز کردن قفل مشکلات داخلی نام خواهند برد و یا با تاخیر چند ماهه و چند ساله متوجه اشتباه راهبردی و کلان خود برای اداره کشور خواهند شد و در این میان هزینه این تاخیر را مردم باید بپردازند؟
  گفتنی است پیش از این رهبر معظم انقلاب در نخستین روز سال 93 در حرم رضوی علیه السلام تاکید کردند:

«ما در بسیاری از مسائل دیگر هم در عین تحریم توانسته‌ایم به نقطه‌های بسیار برجسته و بالا دست پیدا کنیم؛ یک مثال آن، تولید علم است؛ یک مثال آن، صنعت و فناوری است؛ در اینها ما تحریم بودیم، الان هم تحریم هستیم. در مورد دانشهای پیشرفته و روز، الان هم درهای مراکز علمی مهم بِروز دنیا به روی دانشمند ایرانی و دانشجوی ایرانی بسته است، امّا درعین‌حال، ما در نانو پیشرفت کردیم، در هسته‌ای پیشرفت کردیم، در سلّولهای بنیادی پیشرفت کردیم، در صنایع دفاعی پیشرفت کردیم، در صنایع پهپاد و موشک، به کوری چشم دشمن، پیشرفت کردیم؛ چرا در اقتصاد نتوانیم پیشرفت کنیم؟! ما که در این سر صحنه‌ها و عرصه‌های گوناگون این همه موّفقیّت به دست آوردیم، در اقتصاد هم اگر عزممان را جزم کنیم و دست به دست هم بدهیم، میتوانیم اقتصاد را شکوفا کنیم. چشممان به دست دشمن نباشد که کِی این تحریم را برمیدارد، کِی فلان نقطه را موافقت میکند؛ به درک! نگاه کنیم ببینیم خودمان چه‌کار میتوانیم بکنیم.»  




۱۰/۰۷/۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن