تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819602191




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترقی: کمیته سیاسی جامعه روحانیت راهبردی برای وحدت همه سلایق اصولگرایی است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: ترقی: کمیته سیاسی جامعه روحانیت راهبردی برای وحدت همه سلایق اصولگرایی است
عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: امیدوار هستم با تشکیل کمیته سیاسی جامعه روحانی و حمایت اصولگرایان، راهبردی تدوین شود که زمینه وحدت همه سلایق اصولگریایی فراهم شود.
«حمیدرضا ترقی» عضو حزب موتلفه، در گفت‌و‌گو با نامه نیوز، در سخنانی در خصوص محوریت جامعه روحانیت در مسیر وحدت اصولگرایان، گفت: آمادگی جامعتین برای محوریت در مسیر وحدت بی شک گام مثبتی در روند اصولگرایی خواهد داشت.
این فعال اصولگرا ادامه داد: امیدوار هستم با تشکیل کمیته سیاسی جامعه روحانی و حمایت اصولگرایان، راهبردی تدوین شود که زمینه وحدت همه سلایق اصولگریایی فراهم شود. وی افزود: قرار بر این شده است که همه سلایق نظراتشان را اعلام کنند، طبیعتا در گفتگوهای چهره به چهره بسیاری از ابهاماتی که پیرامون بحث شکل گیری وحدت ایجاد شده است حل شدنی است.ترقی ادامه داد: به عنوان مثال آیت الله مصباح یزدی در قالب جامعه روحانیت مبارز و کمیته سیاسی نیستند و مشی سیاسی مستقلی دارند، اما در صورت انجام بحث و  گفت‌وگو  در مورد شاخص‌ها، مصادیق و نامزدهای نمایندگی مجلس این امکان وجود دارد که این طیف از جریان اصولگرایی نیز در کنار جامعه روحانیت، جامعه مدرسین و جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز قرار گیرند. 
عضو حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه اختلاف نظرات تا قبل از وحدت، امری طبیعی است، افزود: نمی‌توان اطمینان صد درصدی از ایجاد وحدت داشت،اما تلاش‌های که مکررا صورت می‌گیرد ایجاب می‌کند تا اصولگرایان برای موفقیت خودشان در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی به سمت وحدت حرکت کنند، در غیر اینصورت شکست جبهه اصولگرایی حتمی است.وی در پایان گفت: البته نتیجه انتخابات مجلس آینده به خیلی از مسائل موجود کشور بستگی دارد و پیش بینی من با توجه به فضای موجود در کشور این است که مجلس دهم نیز همچون سه دوره قبل، با حضور اکثریت نمایندگان اصولگرا برپا خواهد شد.

روز یکشنبه سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تهران در نشست خبری خود با رسانه‌ها از راهبردهای تازه جامعه روحانیت مبارز تهران برای انتخابات مجلس دهم و مجلس خبرگان رهبری رونمایی کرد.

مصباحی مقدم در این نشست در مورد برنامه‌های این نهاد مذهبی و سیاسی گفت: «کمیته سیاسی» به عنوان کمیته انتخابات در جامعه روحانیت مبارز به تصویب رسید. مقرر شد این کمیته فعالیت مربوط به انتخابات آینده را سیاست‌گذاری و هدایت کند. دو کارگروه توسط این کمیته تشکیل شد که به تصویب جامعه روحانیت مبارز رسید؛ یک کارگروه انتخابات میان‌ دوره مجلس خبرگان رهبری را هدایت می‌کند. چرا که برای این انتخابات باید بین جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین با هماهنگی  کامل برقرار شود.کارگروه دوم، کمیته سیاسی است که انتخابات مجلس دهم را پیگیری می‌کند.»


در همین ارتباط «محسن کوهکن» نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز روز گذشته در گفت و گو با نامه نیوز، برنامه اصولگرایان برای اتحاد و همگرایی در آستانه انتخابات مجلس را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اگر جامعه روحانیت برنامه ای را در جهت هم‌گرایی و وحدت اصولگرایی و باقی آحاد مردم تدوین کند قطعا آثار مطلوبی را در وحدت هرچه بیش‌تر خواهد داشت.


وی با تاکید بر اینکه روحانیت نقش موثری را در شکل‌گیری وحدت میان طیف اصولگرا دارد، خاطرنشان کرد: همین که روحانیت وارد مباحث می‌شوند و چارچوب‌های را برای وحدت تعیین می‌کنند، قطعا گروه بسیاری از نیرو‌های سیاسی اصولگرا  اعم از حقیقی و حقوقی را به سمت و سوی وحدت جذب می‌کند که طبیعتا آثار مثبتی را نیز برجا خواهد گذاشت.





۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن