تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عريف بيش از استحقاق، چاپلوسى و كمتر از استحقاق، از ناتوانى در سخن و يا حسد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820397924




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ملخت را قورت بده!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ملخت را قورت بده!
نویسنده : اولاد آدم 
ابوي مي‌گويد: بيا حالا كه بسته خروج از ركود تا چند وقت ديگر گزارش 100 روزه اولش آماده مي‌شود و رشد اقتصادي‌مان هم كه همگي متفق‌القولند صعودي شده و رفته نزديك 5 درصد، ما هم در راستاي همكاري با دولت خارج شده از ركود، سكوت كنيم و ببينيم چه مي‌شود. اصلاً هر چه آنها گفتند را بگوييم چشم تا كسي شاكي نشود. به اين مي‌گويند همدلي.
مي‌گويم: همكاري آن است كه كار كنيم. دولت هم سكوت نمي‌خواهد، نقد سازنده مي‌خواهد. بعدش هم كه گفته اينها كه شما گفتيد نشانه خروج از ركود است؟
مي‌گويد: يعني اين مقطع فعلي كه در آن قرار داريم، با آن مقطع فعلي كه بسته را باز كردند و با آن مقطع فعلي كه رشد اقصادي‌مان مثبت شد فرقي نكرده است؟
مي‌گويم: معاون اول رئيس‌جمهور با تشريح سياست‌هاي جديد دولت يازدهم براي رونق صادرات غير نفتي اعلام كرده در مقطع فعلي كه اقتصاد كشور در شرايط ركود قرار گرفته است.
مي‌گويد:‌اي داد. حالا كه باز كردن بسته و آمار دادن رشد كمكمان نكرده پس بايد چكار كنيم؟
مي‌گويم: جهانگيري با بيان اينكه در مقطع فعلي كه اقتصاد كشور در شرايط ركود قرار گرفته است، گفته توسعه صادرات غيرنفتي نقش تعيين‌كننده‌اي در خروج از اين شرايط دارد و بر اساس نظر اكثريت اقتصاددانان، يكي از پيشران‌هايي كه مي‌تواند به خروج از شرايط ركود كمك كند، توسعه و رشد صادرات غيرنفتي است.
مي‌گويد: پيشران‌ها؟ همان پيشران پيستوني؟ پيشران شناور؟ پيشران تركيبي؟ پيشران چي؟ يكهو مي‌گفت ملخ! مي‌داني پسرم! پيشران يا ملخ وسيله‌ايست كه براي تبديل نيروي مكانيكي به نيروي رانش در هواگردها و كشتي‌ها استفاده مي‌شود. نيروي رانش لازم از راه به حركت درآوردن هوا يا آب فراهم مي‌شود. يك ملخ از دو يا چند تيغه تاب‌خورده تشكيل مي‌شود. وقتي ملخ حول محور خود مي‌چرخد، برآر توليد شده توسط اين تيغه‌ها در جهت افقي باعث حركت هواگرد مي‌شود. ملخ‌ها در سامانه‌هاي پيشرفته، وظيفه  تبديل قدرت چرخشي ميل‌لنگ موتور را به نيروي پيشرانه دارند. اين نيرو برابر است با حاصل ضرب جرم هواي به عقب رانده شده به وسيله ملخ در ثانيه و سرعتي كه به اين جريان هوا داده مي‌شود. . . .
مي‌گويم: صبر كنيد پدرم. پيشران كه گفته منظورش پيشران در اقتصاد است. همان بسته خروج اگر متنش را مي‌خوانديد اولش نوشته بود متن كامل سياست‌هاي اقتصادي دولت براي خروج غيرتورمي از ركود در سال‌هاي ۹۳ و ۹۴ منتشر شده كه ايجاد تحرك در بخش‌هاي پيشران اقتصاد، افزايش بهره‌وري منابع و عبور از تنگناهاي مالي در يك فرآيند تدريجي بخشي از محورهاي اين بسته بود.
مي‌گويد: ببخش باز من عجله كردم. پس الان درگير ملخ خروج تورمي هستيم. خب ما از كجا همكاري‌مان را شروع كنيم؟
مي‌گويم: يادداشت دكتر سورنا ستاري معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهور و رئيس بنياد ملي نخبگان با عنوان «اقتصاد «دانش‌بنيان» پيشران اقتصاد درون‌زا» را بخوانيد. بعد شروع مي‌كنيم.
مي‌گويد: تو كه خوانده‌اي بگو ببينم ما چه بايد بكنيم كه پيشرانمان پسران نشود؟
مي‌گويم: اينگونه استنباط مي‌شود كه اقتصاد دانش‌بنيان، پيشران اقتصاد مقاومتي و اقتصاد درون‌زا است، در اين راستا حمايت از طرح‌هاي كلان ملي، تلاش براي ايجاد صنايع وابسته، حمايت از تجاري‌سازي فناوري‌ها در كشور با به كارگيري ظرفيت‌هاي موجود در همه استان‌هاي كشور، به‌كارگيري توان كارگزاران (كريدورهاي تجاري‌سازي) فناوري در هفت نقطه كشور، توجه به فعاليت‌هاي كارآفريني مبتني بر فناوري‌ از جمله توانمند‌سازي و حمايت از نخبگان استان‌ها و برگزاري جشنواره‌هايي همچون علم تا عمل، توجه خاص به (VC)، بانك‌ها و خيرين در توسعه تجاري‌سازي فناوري، توجه ويژه به اشتغال نخبگان، استعدادهاي برتر و فارغ‌التحصيلان دانشگاهي، توجه ويژه به صادرات محصولات دانش‌بنيان و حمايت از فرايند‌هاي مؤثر در تقويت بخش خصوصي فعال، اولويت دادن به فعاليت‌هاي بخش خصوصي در نوآوري و اقتصاد دانش‌بنيان و توسعه كسب و كار و ايجاد صنايع مبتني بر دانش از جمله برنامه‌هاي سال جاري بوده كه من و شما مي‌توانيم در آن دخيل شويم.
مي‌گويد: شش ماهش كه گذشت. اينهمه كار بعد از ملخ هنوز مانده است؟
مي‌گويم: راستي قرار بود كه شما سكوت كنيد!ملخت را قورت بده!
مي‌گويد: چشم.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن