تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ذكر زبان حمد و ثناء، ذكر نفس سختكوشى و تحمل رنج، ذكر روح بيم و اميد، ذكر دل صدق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805891238




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت اجازه بازگشايي مجدد سفارت انگلستان را ندهد/ تاسف از انعقاد معاهده ننگين آمريكا و افغانستان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قم حجت‌الاسلام سعيدي:
دولت اجازه بازگشايي مجدد سفارت انگلستان را ندهد/ تاسف از انعقاد معاهده ننگين آمريكا و افغانستان
قم - خبرگزاري مهر: امام جمعه قم گفت: مردم ما از دولتمردان انتظار دارد با توجه به موضع گيري اين دولت مكار و متكبر اجازه بازگشايي مجدد سفارت اين كشور در ايران را ندهند.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه قم كه در شبستان امام خميني(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به سخنان هتاكانه نخست وزير انگلستان در مجمع عمومي سازمان ملل اظهار كرد: اين سخنان در حالي اتفاق افتاد كه هنوز چند ساعت از ملاقات وي با رئيس جمهور نگذشته بود.
 
وي با بيان اينكه ماهيت دولت حقير و صغير انگليس براي ملت ما ناشناخته نيست تصريح كرد: نخست وزير انگليس با ادبياتي سخن گفت كه انگار خودش را در قرن نوزدهم ميلادي مي‌ديد؛ زماني كه انگلستان مستعمره‌هاي زيادي در جهان داشت.
 
امام جمعه قم تاكيد كرد: مردم ما از دولتمردان انتظار دارد با توجه به موضع گيري اين دولت مكار و متكبر اجازه بازگشايي مجدد سفارت اين كشور در ايران را ندهند.
 
اولويت‌هاي جهان اسلام از نگاه رهبر معظم انقلاب
 
امام جمعه قم در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فرارسيدن روز عرفه اظهار كرد: در روز عرفه هر سال مقام معظم رهبري پيامي صادر مي‌فرمايند كه در سرزمين عرفات قرائت مي‌شود و مسائل معنوي و سياسي جهان اسلام را مورد توجه قرار مي دهند.
 
وي بعد معنوي را ريشه‌اي ترين مسائل حج ذكر كرد و افزود: مسائل جهان اسلام از نگاه مقام معظم رهبري داراي اولويت‌هايي است كه انتظار مي‌رود در صدر وظايف حجاج قرار گيرد.
 
حجت‌الاسلام سعيدي اتحاد بين مسلمانان و گشودن گره‌هاي فاصله‌افكن را اولين اولويت جهان اسلامي دانست و افزود: مسلمانان بايد در فرصت اداي مناسك حج درس رفع اختلاف و اتحاد را فرا بگيرند.
 
وي گفت: امروز دشمنان اسلام با پيدايش بيداري اسلامي تلاش مي كنند به اختلافات داخلي در جهان اسلام دامن بزنند تا مقاومت جبهه اسلامي از بين برود و مسير دشمني با اسرائيل را فراموش شود و مسلمانان به جان هم بيفتند.
 
به گفته توليت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) راه اندازي گروه‌هاي تكفيري و تروريستي هم به همين انگيره است.
 
وي مسئله فلسطين را اولويت دوم مسلمانان ذكر كرد و يادآور شد: ملتي كه 65 سال پيش سرزمينشان توسط رژيم غصب شد و از ابتدا تاكنون كشته‌هاي زيادي دادند در حالي كه جوامع بين المللي سكوت مي‌كنند ولي جنايات آنها براي همگان مشهود است.
 
حجت‌الاسلام سعيدي اضافه كرد: نخست وزير جاني و تبهكار اسرائيل از تريبون سازمان ملل به جهانيان اعلام مي‌كند كه اخلاقي ترين مردم هستند و مردم دنيا بايد آنها را الگوي اخلاقي خودشان در نظر بگيرند.
 
وي گفت: جنگ 55 روزه اسرائيل با غزه با همه خسارت‌ها و تلفاتي كه داشت حقيقت ديگري براي جهانيان روشن كرد و صهيونيست‌هاي متجازو نتوانستند به هدف‌هاي خودشان برسند و سرانجام شكست را پذيرفتند و با ذلت و خواري از سرزمين فلسطين عقب نشيني كردند.
 
رژيم صهيونيستي رو به اضمحلال است
 
امام جمعه قم با بيان اينكه فلسطيني‌‌ها ثابت كردند رژيم صهيونيستي رو به اضمحلال است تاكيد كرد: جنگ 55 روزه نمايشگاهي از اضمحلال رژيم صهيونيستي و ايستادگي مردم فلسطين بود.
 
وي با اشاره به خرابي‌هايي كه در اين جنگ به بار آمده اظهار كرد: امروز به همت بسيجيان در سراسر كشور روز كمك به مردم غزه اعلام شده و اميدواريم با همت مردم بتوان بخشي از مشكلات مردم غزه را برطرف كرد.
 
حجت‌الاسلام سعيدي اولويت سوم جهان اسلام را نگاه هوشمندانه همه مردم جهان به اسلام ناب و اسلام آمريكايي بيان كرد و ادامه داد: مردم ما به خوبي فرق بين اين دو را شناخته اند. امام خميني(ره) سال‌ها پيش پرده از چهره كريه اسلام آمريكايي و غبار از چهره اسلام محمدي پرداخت و از همان زمان تاكنون، آمريكا و مرتجعين منطقه عليه ايران موضع مي‌گيرند.
 
وي با تشريح اسلام آمريكايي اظهار كرد: گروه‌هاي تروريستي حتي يك گلوله به سمت اسرائيل شليك نكرده‌اند و به نام و با پرچم اسلام با مسلمانان وارد جنگ شده‌اند.
 
امام جمعه قم گفت: آمريكايي‌ها با حركت مشكوك با ادعاي جنگ عليه داعش وارد سوريه و عراق مي‌شوند و منطقه پرواز ممنوع اعلام مي‌كنند و زيرساخت‌هاي سوريه را به بهانه مبارزه با تروريست‌ها ويران مي‌كنند. 
 
خطوط قرمز هسته‌اي رعايت شود
 
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مذاكرات اخير هسته‌اي كه رضايت چنداني حاصل نشده اظهار كرد: سياست جمهوري اسلامي اين است كه ما مي‌توانيم از مسير مذاكره به نتيجه برسيم، در عين حال كه خطوط قرمز رعايت شود.
 
وي ادامه داد: مقام معظم رهبري فرمودند كه ما براي توليد صنعتي به 190 هزار سو نياز داريم كه اين بايد مورد توجه قرار گيرد.
 
وي حفظ تاسيسات فردو، آب سنگين اراك، ادامه تحقيق و توسعه و رفع تحريم‌هاي ظالمانه را از ديگر خطوط قرمز مسئله هسته‌اي ذكر كرد كه بايد از سوي تيم مذاكره‌كننده رعايت شود.
 
امام جمعه قم تاكيد كرد: ملت ايران با اين مذاكرات به دنبال احقاق حق خودش است و تيم مذاكره كننده ما كه مورد تائيد هستند بايد خطوط قرمز را مورد توجه قرار دهند.
 
تاسف از انعقاد معاهده ننگين در افغانستان
 
امام جمعه قم در بخش ديگري از سخنانش به تحولات افغانستان اشاره كرد و افزود: آمريكايي‌ها دو  امتياز مهم از افغانستان گرفته‌اند كه يكي دريافت مجوز تاسيس چند پايگاه دائمي نظامي و دوم بهره‌مندي از امنيت قضايي - كه قانون استعماري است- بوده است.
 
توليت آستانه كريمه اهل بيت(س) تصريح كرد: براي ما مايه تاسف است كه در كشور اسلامي همسايه چنين معاهد ‌ننگيني به امضا برسد.
 
نيروي انتظامي نشان دهد تعلق تمام به خواسته‌هاي مردم دارد
 
حجت‌الاسلام سعيدي همچنين به فرارسيدن هفته نيروي انتظامي اشاره كرد و گفت: نيروي انتظامي در حفظ امنيت تاثير زيادي دارد و توقع مردم از نيروي انتظامي اين است كه آنها نشان دهند تعلق تمام به خواسته‌هاي مردم دارند و با متعرضان به اموال و نواميس مردم سرسختانه برخورد مي‌كنند.
 
امام جمعه قم ادامه داد: مردم در بحث مبارزه با مواد مخدر كه جانها و جوانها و خانواده‌ها را به آتش كشيده از نيروي انتظامي انتظار بيشتري دارند.
 
وي با تاكيد بر اينكه برخورد با مظاهر فساد از جمله ماموريت‌هاي اين نيرو است گفت: در بحث سرقت‌هاي خرد كه رو به افزايش است، مردم انتظار برخورد بيشتري دارند.
 
حجت‌الاسلام سعيدي تصريح كرد: برخورد با قانون شكنان و جلوگيري از تخلفات از ديگر انتظارات مردم از نيروي انتظامي است. نيروي انتظامي مظهر اشداء علي الكفار رحماء بينمهم است.
 
بدگماني، وحدت مسلمين را تهديد مي‌كند
 
امام جمعه قم در خطبه نخست نيز با دعوت همگان به تقواي الهي گفت: ما بايد هر روز و هر ساعت در مسير كمال و رشد باشيم. پيامبر عظيم الشان اسلام با وجود اينكه در مقام والايي قرار داشتند ولي باز هم دنبال رشد و كمال بود.
 
وي با بيان اينكه رشد و كمال بدون تقوا امكان ندارد، اظهار كرد: تنها تقواي الهي كه سد راه آلودگي‌ها و شهوات مي‌شود.
 
حجت‌الاسلام سعيدي در ادامه تفسير سوره حجرات اظهار كرد: خداوند به مومنان دستور مي‌دهد از بدگماني نسبت به يكديگر بپرهيزند چون يكي از مسائلي كه وحدت مسلمين را تهديد مي‌كند بدگماني است.
شكل گيري گمان بد نسبت به مومنين عواملي دارد شياطين از نوع جن و انسان با وحدت و انسجام جامعه اسلامي مخالفند از اين رو با وسوسه‌ها سعي مي‌كنند مومنين را از يگديگر بددل و نامهربان كنند.
 
توليت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) تاكيد كرده كه خداوند سوء ظن نسبت به مومنان را حرام كرده است و گفت: امام علي(ع) فرموده كه بدترين مردم كسي است كه در اثر سوء ظن به هيچ كسي اعتماد ندارد و افراد هم به خاطر كارهاي بد اين فرد به او اعتماد ندارد.
 
امام جمعه قم تاكيد كرد: خود مومنان هم بايد تلاش كنند كه از كارهايي كه موجب سوء ظن ديگران نسبت به آنها مي‌شود پرهيز كنند. امام علي(ع) فرمود كسي كه خودش را در جايگاه تهمت قرار مي‌دهد نبايد ديگران را به خاطر سوء ظن ملامت كند.
 
راهكار درمان سوء ظن
 
حجت‌الاسلام سعيدي در مورد درمان سوء ظن گفت: چاره سوء ظن اين است كه وقتي اين وسوسه‌ها وارد قلب شد انسان نگذارد اين مسئله تبديل به باور شود.
 
وي ادامه داد: انسان بايد در عمل، به گمان بدي كه برد هيچ اقدام عملي انجام ندهد تا سوء ظن از بين برود. انسان خود را به جاي ديگران قرار دهد كه دوست ندارد ديگران درباره او گمان بد داشته باشند.
 
حجت‌الاسلام سعيدي تاكيد كرد: مومنان بايد به اثرات مخرب سوء ظن در دنيا توجه داشته باشند كه منجر به بهم ريختن خانواده‌ها و از بين رفتن صميميت‌ها مي‌شود.
 
امام جمعه قم تاكيد كرد: توجه به آثار اخروي سوء ظن و عذاب هاي الهي هم سبب مي‌شود انسان از اين رفتار غيراخلاقي اجتناب كند.
 
توليت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) اظهار كرد: در روايات و آيات نه تنها ما را نسبت به سوء ظن ممنوع كرده‌اند بلكه مي‌فرمايند بايد حسن ظن داشته باشيم.



۱۳۹۳/۷/۱۱ - ۱۳:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن