تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توبه زيباست، ولى از جوان زيباتر .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819310448




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تدبير در مقابل شيطنت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ مهر ۱۳۹۳ (۱۷:۲۸ب.ظ)
تدبير در مقابل شيطنت دکترمحمودرضا اميني
بي ادبي ديپلماتيمک را با ادب و وقار جواب کفتن صواب نيست.
در عالم سياست آن هم سياستي که غربي ها در دنيا نهادينه کرده اند قواعدي استوار و پا برجاست و آن اينکه، در مذاکرات زمينۀ گفت و گوي دو يا چند جانبه را فراهم مي کنند، اما؛ صورت حساب بزرگي را براي طرف تنظيم کرده و با امکانات رسانه اي و ديپلماتيک و يا حتي سازمان ها و ارگان هاي بين المللي رفتار خود را مقتدرانه جلوه مي نمايند.
به ياد داريم که سال گذشته که آقاي دکتر روحاني در مجمع سالانه سازمان ملل حضور يافت، حاشيه پردازي هاي رسانه اي و ديپلماتيک در باور سازي ضرورت مذاکره اوباما و روحاني را رقم زده شد. لاجرم تماس تلفني صورت پذيرفت، اما؛ بعد از آن اوباما مطالب گفته و ناگفته شده را با اقتدار ديپلماتيک متعارف قوي، به نفع خود مصرف کرد.
امسال نيز آقاي کامرون انگليسي و اولاند فرانسوي در ديدارهاي نشسته و برخاستۀ خود از همين ترفند استفاده کرده و بعد از مذاکره و ملاقات با آقاي روحاني، در فضاي افکار عمومي دنيا و سياستمداران و همراهان خود، آنچنان جلوه گري کردند که گويا مقتدرانه جمهوري اسلامي و رئيس جمهور عزيز آن را مورد خطاب و کتاب قرار داده و بايد ها و نبايد هايي را به وي ابلاغ نموده اند.
ما يقين داريم که آنچه که اتفاق افتاده است با گفته هاي کامرون و اولاند منافات دارد. ما باور داريم که:
رئيس جمهور سياستمدارمان در مذاکره به خوبي آنچه را که بايد مي گفته را گفته و آنچه را که بايد جواب مي داده را داده و حقوق مردم را امانتداري کرده است.
اما؛ باور داريم وسايل ارتباط جمعي در اختيار آمريکا و غرب و نيز روشهاي ديپلماتيک آنان از يک قاعدۀ منطقي، محترمانه و صادقانه اي پيروي نمي کند و مکر، حيله، بي صداقتي و دروغگويي را در ذات، رفتار وگفتمان خود باور دارند.
و به اين ترتيب ما باور داريم که حقيقت اين است و بايد نسبت به آن تدبيري کردکه به وقت مناسب بتوانيم در روند افکار عمومي و ديپلماسي دنيا اثرگذار باشيم و خداي ناکرده منفعلانه به رفتار ناشايست آن ها پاسخ ندهيم .
رسانه ها و همکاران من خصوصاً همکاراني که با خبرهاي خارجي ارتباط داشته و آشنا به زبان مورد نياز مي باشند، بايد اين نوع حيله گري ها را به موقع شناسايي و اطلاع رساني کنند و البته بايد " مکروا و مکر اللَّه واللَّه خير الماکرين" سرلوحه سياستهاي رسانه اي ما در ارتباط با روش هاي غربي قرار گيرد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن