تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819727026




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درخواست هند و کشورهای اروپایی برای واردات گاز از ایران


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



درخواست هند و کشورهای اروپایی برای واردات گاز از ایران
معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: کشورهای اروپایی، هند، عراق و پاکستان از جمله کشورهای در حال مذاکره با ایران برای دریافت گاز هستند.



به این مطلب امتیاز دهید

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز ، حمیدرضا عراقی با بیان این‌که در حال حاضر سالانه 189 میلیارد مترمکعب گاز در کشور تولید می‌شود، گفت: این میزان تا چهار سال آینده به 330 میلیارد مترمکعب افزایش می‌یابد.

وی با بیان این‌که ایران با 34 تریلیون مترمکعب بزرگ‌ترین ذخیره گازی جهان را به خود اختصاص داده است، اضافه کرد: کشورهای دنیا به دنبال امنیت انرژی هستند و ایران می‌تواند نیاز آنها را تامین کند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به استراتژی های این شرکت اشاره و خاطرنشان کرد: تزریق گاز به مخازن، تبدیل گاز به ارزش افزوده از طریق تبدیل به برق، انتقال گاز به واحدهای پتروشیمی و تبدیل به کود شیمیایی، استفاده از گاز برای رفاه مردم و افزایش حجم صادرات، از استراتژی های شرکت ملی گاز ایران است.

به گفته او، براساس برنامه از پیش تعیین شده در سال ٩٦ باید تعداد ایستگاه‌های تقویت فشار از ٧١ به ٩٠ ایستگاه، تعداد پالایشگاه ها از ١٣ مورد به ١٧ پالایشگاه و حجم خطوط انتقال گاز از ٣٥ هزار کیلومتر به ٤٠ هزار کیلومتر افزایش یابد.

نیاز به سرمایه گذاری ٦٢ میلیارد دلاری تا سال ٩٦

معاون وزیر نفت به سرمایه‌گذاری 62 میلیارد دلاری برای تحقق اهداف تعیین شده اشاره و اعلام کرد: در راستای پالایش ظرفیت جدید گاز تا سال ٩٦ به ٢١ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است که بنا شده از منابع بالادستی تامین شود.

عراقی با بیان اینکه در بخش انتقال گاز به ٣٤ میلیارد دلار، ذخیره سازی ٣ میلیارد دلار و در بخش گازرسانی برای بهره مندی ٣,٥ میلیون خانوار جدید از گاز طبیعی به ، ٤.٥ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز داریم، خاطرنشان کرد:در واقع سالانه به ١٠ میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنعت گاز نیاز داریم.

مدیر عامل شرکت ملی گاز با اشاره به این که گاز موتور محرک اقتصاد کشور است گفت: با تحقق این برنامه ها حجم گسترده ای اشتغال ایجاد می شود و به عبارت دیگر فعالیتهای یاد شده مصداق حرکت اقتصادی خروج از رکود غیر تورمی است.

معاون وزیر نفت در ادامه به توسعه شبکه انتقال گاز اشاره و اظهار کرد: اجرای ادامه خط ششم سراسری، ساخت خط هفتم سراسری، همچنین ساخت خطوط ٩، ١٠ و ١١ سراسری از برنامه های شرکت ملی گاز است.

وی با بیان این که خط هفتم سراسری برای صادرات گاز به پاکستان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: در حال حاضر در مسیر این خط لوله گازرسانی به زاهدان، چابهار و خاش پیش بینی شده و همچنین گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار دارد.عراقی با اشاره به این که در حال برنامه ریزی برای اجرای خط نهم هستیم،‌اضافه کرد: طراحی خط یازدهم سراسری آنجام شده و در مورد خط دهم سراسری نیز اقداماتی صورت گرفته تا بخش عمده ای از آن اجرایی شود.

عراقی اظهار کرد: لوله گذاری ١٠٠ کیلومتر از خط دهم سراسری انجام شده و بخشی از آن تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

افزایش صادرات در صورت استفاده بهینه از گاز

معاون وزیر نفت با بیان این که هم اکنون ٥ درصد از گاز کشور صادر و ٩٥ درصد آن در داخل مصرف می شود،‌خاطرنشان کرد:با افزایش ظرفیت تولید، بهینه سازی مصرف سوخت با استفاده از بخاریهای رده انرژی بالا و عایق بندی موتورخانه ها می توان مصرف گاز را کاهش و آن را به صادرات اختصاص داد.

عراقی با بیان این‌که سوخت گاز بدلیل سازگاری با محیط زیست نقش موثری در کاهش آلودگی دارد گفت: به همین دلیل توسعه مصرف گاز برای جایگزینی آن با سوختهای دیگر تقریبا به یک اجبار قانونی در دنیا تبدیل می شود.

به گفته معاون وزیر نفت آمارها نشان می دهد که مصرف گاز از توسعه تولید گاز پیشی می گیرد و این موضوع نشان دهنده آن است که تا ١٠ سال آینده گاز نقش محوری در بخش انرژی دنیا خواهد داشت.

به گفته او، در حال حاضر ٩٧ درصد از اقلام گازرسانی در داخل تولید می شود و شرکت گاز علاوه بر گازرسانی، تکنولوژی‌های این حوزه را توسعه داده و اشتغال‌زایی نیز ایجاد کرده است.

وی با اشاره به تولید ماده بودار کننده گاز (ادورانت) تا سال آینده اظهار کرد: اکنون این ماده در کمتر از ٥ کشور دنیا از جمله آمریکا، فرانسه، روسیه و... تولید می‌شود و با تعریف پروژه پژوهشی تا سال آینده، این محصول در داخل کشور تولید می شود.

عراقی تصریح کرد:با افزایش میزان تولید این ماده، علاوه بر برطرف کردن نیاز داخل، امکان صادرات آن نیز به دیگر کشورها فراهم می شود.

به گفته او گاز ماده ای بی بو بوده و برای تشخیص نشتی گاز، این ماده در ایستگاههای تقلیل فشار به شبکه تزریق می شود./ایسنا/110




۰۷/۰۷/۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن