تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن كس كه باطنش نيكو و نيّتش خالص باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801299880




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بانکداري اسلامي در نمايشگاه «ياد ياران» تشريح مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ مهر ۱۳۹۳ (۱۲:۳۲ب.ظ)
به همت بانک مهر اقتصاد؛ بانکداري اسلامي در نمايشگاه «ياد ياران» تشريح مي‌شود قوانين نظام بانکداري اسلامي به همت بانک مهر اقتصاد براي بازديد کنندگان نمايشگاه ياد ياران تشريح مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، يكي از دغدغه هاي مردم پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي اصلاح سيستم بانكي و ساختار اقتصادي كشور بر اساس اصول اقتصادي برخواسته از فقه پوياي اسلام بوده است تا بدين وسيله نظام بانكي از قراردادهاي داراي ربا پاك سازي شده و همچنين نياز هاي مالي مردم نيز مرتفع گردد.
هرچند اين امر به طور كامل محقق نشده است و برخي بانكها فقط به شركت در همايش بانكداري اسلامي بسنده كرده و دستاوردهاي قابل توجهي را در اين زمينه نداشته‌اند اما بانك مهر اقتصاد با استفاده از كارشناسان علوم ديني و كارشناسان علوم اقتصادي و همچنين اجراي دقيق ابلاغ‌هاي بانك مركزي و شوراي نگهبان به عنوان يكي از بانك‌هاي پيشرو سعي كرده است تا در تحقق بانكداري اسلامي نقش موثري ايفا كند.
تشكيل غرفه بانكداري اسلامي و ارائه دستاوردهاي بانك مهر اقتصاد در نمايشگاه ياد ياران در هفته دفاع مقدس اهتمام اين بانك بر تحقق بانكداري اسلامي را مخابره مي‌كند.
سيد علي سيد ابراهيمي مسئول غرفه بانكداري اسلامي بانك مهر اقتصاد در نمايشگاه ياد ياران با اشاره به شكل گيري اين بانك از افراد ارزشي و اينکه اين بانک ابتدا با عنوان موسسه قرض الحسنه بسيجيان فعاليت خود را آغاز كرد و همواره "نگين بانكداري اسلامي" را شعار و مبناي عملكرد خود قرار داده است، بيان کرد: اين بانك برخود لازم ميداند به منظور ترويج بانكداري اسلامي و مبارزه با ربا و همچنين فرهنگ سازي قوانين نظام بانکداري اسلامي را براي مردم تشريح کند.
وي با اشاره به اينكه امروز دشمن خود را در جنگ سخت در برابر جمهوري اسلامي ايران ناتوان ديده و جنگ نرم و جنگ اقتصادي را پيش گرفته است، افزود: بهترين راه مقابله با دشمنان تحقق فرامين رهبر معظم انقلاب در موضوع اقتصاد مقاومتي كه اين امر نياز به سيستم بانكي توانمند دارد و بانكداري اسلامي مي‌تواند به عنوان زيربناي اقتصاد مقاومتي قرار گيرد.
مسئول غرفه بانكداري اسلامي بانك مهر اقتصاد خاطر نشان كرد: اين بانك تمام سعي و توان خود را بر اين گذاشته كه تمامي ابلاغ‌هاي بانك مركزي و شوراي نگهبان را به خوبي اجرا کند تا سيستم بانکداري را از ربا محفوظ نگه دارد.
سيد ابراهيمي همچنين با بيان اين مطلب كه بانكداري اسلامي براي تمام نيازهاي مردم در خصوص اعطاي تسهيلات بانكي اعم از ازدواج، مسكن، سلامت، خريد ملزومات و غيره راهكار مناسبي دارد، يادآور شد: احكام بانكداري اسلامي در قالب كتابچه‌اي تدوين شده و در بين بازديد كنندگان توزيع مي‌شود تا مردم با قراردادهاي شرعي بانك آشنا شده و حكم شرعي عمليات بانكداري اسلامي را بدانند.
وي با بيان اينكه سوالات و ابهامات مردم در مورد بانكداري اسلامي در اين غرفه پاسخ داده خواهد شد، تصريح كرد: كليه پرسنل بانك مهر اقتصاد آموزش‌هاي مستمر بانكداري اسلامي را فرا مي‌گيرند .
وي افزود: مسابقه پرسش و پاسخ از داخل كتابچه در بين بازديدكنندگان توزيع شده و در هفته بسيج پس از برگزاري مراسم قرعه كشي، جوايز ارزنده‌اي به برگزيدگان اعطا خواهد شد.
سيد ابراهيمي با اشاره به استقبال بي‌نظير بازديد كنندگان و اهتمام مردم به ارزش‌ها و‌آرمان‌هاي انقلاب و دفاع مقدس عنوان كرد: گزارش ديدار با مراجع، استفتائات احكام شرعي و نمونه قراردادهاي اسلامي به صورت بنر در سطح غرفه و نمايشگاه به نمايش در‌آمده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن