تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820058346




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افول صنعت کفش در پایتخت چرم و کفش کشور/ هجوم کفش ترکیه ای و چینی به بازار تبریز


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > آذربایجان شرقی مهر گزارش می دهد/
افول صنعت کفش در پایتخت چرم و کفش کشور/ هجوم کفش ترکیه ای و چینی به بازار تبریز
تبریز- خبرگزاری مهر: کفش تبریزهمواره به خاطر کیفیت بالا در تمامی نقاط کشور شناخته شده است اما در چندین سال گذشته تولید کنندگان این عرصه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند و ورود کفش های ترکیه ای و چینی به قلب پایتخت کفش کشور باعث بی ثباتی این صنعت شده است.



به گزارش خبرنگار مهر، کفش تبریز همواره به عنوان برند در بازارهای کشور و همچنین جهان مطرح بوده است و در سالیان نه چندان گذشته کیفیت کفش این شهر زبانزد همه مردم بوده اما هم اکنون تمامی صنعتگران و تولیدکنندگان این عرصه از وضعیت بازار گله مند هستند. کمبود مواد اولیه و مشکلات گمرکی و امور مالیاتی مواردی است که تولیدکنندگان از آن ناراضی بوده و از سوی دیگر نیز ورود کفش های چینی و ترکیه ایٰ وضعیت این بازار را با آشفتگی هایی مواجه کرده است. محمد اسماعیلی که برای خرید کفش تمام چرم به بازار آمده، اظهار داشت: شنیده ام که در کشورهای اروپایی تمامی کفش های تولید شده از برند در زیره شان برخوردارند که مشخصات کلی کفش و مواد استفاده شده در آن به طور کامل برای مشتری توضیح داده شده است که اگر این کار در ایران نیز رواج پیدا کند، کار برای مشتریان آسان می شود. وی ادامه داد: هم اکنون نمی توان چرم مصنوعی را از چرم طبیعی تشخیص داد و این کار نیازمند یک فرد کار کشته در این زمینه است اما در زمانی که مشتریان به فروشگاه ها مراجعه می کنند در بسیاری اوقات نمی توانند این تفاوت را تشخیص دهند و این امر زمینه ساز انتخاب نادرست از سوی آن ها می شود. اسماعیلی افزود: وقتی پا به بازار کفاشان تبریز می گذاشتم توقع داشتم تمامی کفش ها تولید داخل باشد اما به آسانی می توان کفش های خارجی از جمله کفش های چینی و یا ترکیه ای را در این بازار به وفور مشاهده کرد که این امر از شهر تبریز که خود مرکز کفش کشور محسوب می شود، عجیب است. اشتغال 40 هزار نفر در صنعت کفش تبریز رئیس انجمن صنعت کفش تبریز با اشاره به اشتغال مستقیم بیش از ۴۰ هزار نفر در صنعت کفش استان گفت: این صنعت توانسته است با هزینه حداقلی اشتغال پایداری را در استان ایجاد کند که در صورت سرمایه گذاری مناسب در این صنعت می توانیم شاهد حل مشکلات بیکاری بسیاری از جوانان در این زمینه باشیم.

احمد خادم با بیان اینکه  سالانه 150 میلیون جفت کفش در کشور تولید می‌شود، گفت: 60 درصد این تولیدات مربوط به تبریز است و با وجود مشکلات پیش روی تولید کنندگان، آمار تولید کفش تبریز در چهار سال اخیر 50 درصد افزایش یافته که این نشان از وجود ظرفیت های عظیم در این حوزه دارد. وی ادامه داد: 165 واحد بزرگ تولید کفش در تبریز فعالیت می کند و بیشترین آمار تولید کفش چرمی کشور مربوط به تبریز است. خادم افزود: با این وجود میزان صادرات کفش تبریز در سال های اخیر به دلیل تأمین نشدن زیرساخت ها به شدت کاهش یافته که باید برای حل این مشکل برنامه ریزی به عمل آمده و صنعت کفش تبریز به صورت جدی و عملی حمایت شود. ماشین آلات فرسوده در صنعت کفش از مشکلات این بخش است خادم با اشاره به مشکلات این صنعت گفت: عدم وجود شبکه‌های مدرن و به روز یکی از نقاط ضعف صنعت کفش کشور است که باید با نگاه کارشناسی و تخصصی به این موضوع پرداخته شود. وی ادامه داد: سرمایه در گردش مولفه دیگری است که صنعت کاران کفش همچون بسیاری از صنعتگران در این خصوص با مشکل روبرو هستند، از سوی دیگر نیازمند یاری دولت و مجلس به تولیدکنندگان کفش در بخش مالیات هستیم زیرا متاسفانه موضوع مالیات بر ارزش افزوده در کنار بیمه کارکنان و مالیات بر مشاغل موجب ناتوانی صنعتگران این عرصه در پرداخت مالیات‌ها شده است. رئیس انجمن صنعت کفش تبریز افزود: بالا بودن نرخ مالیات عامل دلسردی بسیاری از کارفرمایان فعال در این صنعت شده است چرا که به دلیل بالا بودن نرخ مالیات و هزینه‌های دارایی و ایجاد موانع مختلف بر سر راه تولید، بسیاری از تولید کنندگان ورشکسته، بدهی کلانی به این ادارات دارند و این موضوع سبب شده تا آن‌ها رغبتی برای فعالیت نداشته باشند. وی با اشاره به فرسوده بودن ماشین آلات موجود این صنعت نیز گفت: متاسفانه ماشین‌آلات این صنعت داری عمر 40 سال بوده که رفع آن بستگی به پرداخت تسهیلات بانکی و کمک به تولید کنندگان برای بهسازی خط تولید کارگاه‌ها دارد تا تولید کنندگان بتوانند خود را به فناوری روز مجهز کنند.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن