تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تلخى حق را تحمل كن، و مبادا كه فريب شيرينى باطل را بخورى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820263419




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اینفوگرافی: مسئولان قبل از ایده دادن به این نمودارها دقت کنند! |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اینفوگرافی: مسئولان قبل از ایده دادن به این نمودارها دقت کنند!
کافی است نگاهی به نمودارهای ثبت شده از نرخ ازدواج و طلاق در سالهای اخیر در کشورمان بیاندازیم و بعد قضاوت کنیم که آیا سخنرانی های متعدد در این باره ثمری هم داشته یا خیر؟ آیا با چنین کارنامه‌ای، باز می‌توان درباره ازدواج و طلاق ایده داد، امثال طرح هایی مانند شکل گیری وزارت ازدواج را مطرح کرد و نتیجه اتفاق هایی مانند قطع شدن وام ازدواج برای چند ماه را ندید گرفت؟!
کد خبر: ۴۳۷۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰ - 26 September 2014




از ایده شکل دادن وزارت ازدواج تا قطع وام ازدواج، سخن پیرامون سنگ بنای شکل‌گیری خانواده در کشورمان بسیار زیاد است اما هیچ کدام نتوانسته در تسهیل این امر نقش ایفا کرده یا مانعی از پیش پای ازدواج بردارد.

به گزارش «تابناک»، چند سالی است که کارشناسان مختلف پیشنهاد داده‌اند اول ذیحجه، سالروز ازدواج فرخنده حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) که در تقویم کشورمان روز ازدواج نامگذاری شده، روز بدون طلاق لقب گیرد تا از این پیشنهاد بتوان دریافت اوضاع ازدواج در کشورمان تا چه اندازه بحرانی است.

سالهاست که در سایه مشکلات اقتصادی، زندگی و معیشت مردم با مشکلات متعددی مواجه شده و مشکلاتی مانند بیکاری، گرانی نرخ مسکن و اجاره آن و غیره آنچنان جامعه را تحت فشار قرار داده که گذران روزگار برای بسیاری دشوار شده است؛ چه برسد تشکیل زندگی برای افرادی که در سن ازدواج قرار دارند.

بدین ترتیب روز به روز از نرخ ازدواج در کشور کاسته می‌شود، سن ازدواج بالا می‌رود، بر احتمال تجرد قطعی برخی جوانان، به ویژه دختران افزوده می‌شود و پیرو این اتفاق، نرخ زادآوری کاهش چشمگیر نشان می‌دهد اما از همه این آمار و ارقام منفی بدتر، بی ثباتی ازدواج های شکل گرفته است که در قالب آمار طلاق خود را نشان می‌دهد.











هرچه از نقش مولفه های مختلف در شکل نگرفتن ازدواج سخن به میان می‌آید، وقتی پای طلاق و فرجام نامطلوب ازدواج به میان می‌آید، بر تعداد مولفه ها افزوده می‌شود و پای مسائل زناشویی و سبک زندگی به میان می‌آید تا تحلیل اوضاع سخت تر از قبل شده و راهگشایی مشکلات به غایت دشوار به نظر برسد.

اینجاست که بسیاری بر این باورند که اگر به دنبال حل مشکلات پیش روی ازدواج باشیم، می‌بایست به حل مشکلاتی که طلاق را پدید می‌آورند بیاندیشیم چراکه اغلب مشکلات پیش روی ازدواج را به نوعی کامل و جامع تر در طلاق می‌توان دید؛ اینجاست که ایده روز بی طلاق نامیدن روز ازدواج توجیه پیدا می‌کند.


اینفوگرافی: مسئولان قبل از ایده دادن به این نمودارها دقت کنند!
آن گونه که آمارهای ثبت شده از میزان وقوع این دو پدیده مهم حیاتی در کشورمان در سالهای اخیر نشان می‌دهد، نرخ ازدواج که تا سال 88 روند صعودی نشان می‌داد و هم پا با افزایش تعداد جوانانی که به سن ازدواج می‌رسیدند، پیش می‌رفت، چند سالی‌ست که در سراشیبی سقوط قرار گرفته و هر ساله کاهش می‌یابد.

از سوی دیگر، نرخ طلاق در سالهای گذشته همواره رشد نشان می‌دهد تا در نتیجه قیاس آمار ازدواج و طلاق، تناسب ازدواج به طلاق روز به روز به نفع طلاق تغییر کرده و به آنجا برسیم که شاهدیم به ازای هر پنج ازدواج ثبت شده، یک طلاق به ثبت می‌رسد.

اینجاست که جای تعجب ندارد بشنویم روند شکل گیر ازدواج در کشورمان به نسبت دیگر کشورهای جهان به شدت کاهش یافته و در مقابل در طلاق، از جمله کشورهای رده بالای جهان هستیم؛ آماری تلخ که در حد و اندازه خود مورد توجه مسئولان قرار نگرفته و به همین دلیل تغییری در روند آن دیده نمی‌شود.

این در حالی است که در چند سال اخیر، همواره سخن گفتن از ضرورت مقابله با کاهش نرخ ازدواج و افزایش نرخ طلاق میان برخی مسئولان، به ویژه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی رایج بوده و رد پر رنگ تصمیمات مختلف در این باره به شدت میان اخبار مختلف دیده می‌شده است.

با این تفاسیر کافی است بار دیگر نگاهی به نمودارهای ثبت شده از نرخ ازدواج و طلاق در سالهای اخیر در کشورمان بیاندازیم و بعد قضاوت کنیم که آیا سخنرانی های متعدد در این باره ثمری هم داشته یا خیر؟ آیا با چنین کارنامه‌ای، باز می‌توان درباره ازدواج و طلاق ایده داد، امثال طرح هایی مانند شکل گیری وزارت ازدواج را مطرح کرد و نتیجه اتفاق هایی مانند قطع شدن وام ازدواج برای چند ماه را ندید گرفت؟!













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن