تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گناه نکردن آسان تر از طلب توبه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819423024




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در نشست فیلم سینمایی «استرداد» مطرح شد غفاری: برای ساخت «استرداد» کم‌فروشی نکردیم/علی‌اکبری: در هالیوود هم فیلم سفارشی مرسوم است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در نشست فیلم سینمایی «استرداد» مطرح شد
غفاری: برای ساخت «استرداد» کم‌فروشی نکردیم/علی‌اکبری: در هالیوود هم فیلم سفارشی مرسوم است
علی اکبری تهیه‌کننده فیلم «استرداد» گفت: در همه دنیا ساختن فیلم سفارشی حتی در هالیوود هم مرسوم است اما مهم این است که فیلم سفارشی بر اساس سلیقه تولید شود.

خبرگزاری فارس: غفاری: برای ساخت «استرداد» کم‌فروشی نکردیم/علی‌اکبری: در هالیوود هم فیلم سفارشی مرسوم است



به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، به گزارش ستاد سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت، نشست فیلم سینمایی استرداد با حضور علی غفاری کارگردان، محسن علی اکبری تهیه کننده ، علی روئین تن بازیگر و محسن یزدی کارشناس مجری در سینما فسلطین برگزار شد. در ابتدا این نشست علی غفاری کارگردان فیلم «استرداد» گفت: من در زمان اکران استرداد نبودم اما علی روئین تن و محسن علی اکبری گفتگوهایی را انجام دادند که من با قاطعیت می‌گویم که مهمترین ویژگی استرداد این است که انصافا برای ساخت آن کم فروشی نکردیم. وی در ادامه افزود: پلان به پلان آن سخت بود  و راضی نشدیم به راحتی از کنار آن بگذریم. برای این فیلم یک ماه فیلمبرداری صحنه قطار را داشتیم که در آن فصل سرما با توجه به خطراتی که وجود داشت بسیار سخت بود. کارگردان فیلم استرداد با بیان اینکه سعی کردیم فیلم آبرومندی بسازیم گفت: تمام تلاش ما بر این بود تا فیلمی در حد استانداردهای سینما بسازیم اما با این حال فیلم دچار حاشیه شد و این در حالی بود که در زمان جشنواره در برج میلاد با استقبال خوبی همراه شد و منتقدین چند نقد خوب درباره آن نوشتند اما جریان‌های پنهانی در سینمای ما وجود دارد که این نقدها را کم رنگ کرد. غفاری با بیان اینکه باید سینما را صادقانه ببینیم افزود: در سینما نباید به حاشیه ها کاری داشته باشیم. ارزش واقعی فیلم استرداد در طول سال ها مشخص می‌شود و سوال مهم و اساسی این است که چرا فیلمی مانند استرداد که 5 میلیارد برای آن هزینه شده است هنوز وارد شبکه نمایش خانگی نشده است. وی ادامه داد: بانی دولتی در امر ارائه توزیع و نمایش سیستم خوبی ندارد و باید فکر اساسی در این باره شود ضمن اینکه کسی به فکر نمایش و اکران فیلم در خارج از ایران نیست. در ادامه محسن علی اکبری نیز درباره فیلم سفارشی گفت: در همه دنیا ساختن فیلم سفارشی حتی در هالیوود هم مرسوم است اما مهم این است که فیلم سفارشی بر اساس سلیقه تولید شود. وی ادامه داد: سفارش دهنده به هیچ وجه نباید در اجرا دخالت داشته باشد زیرا در این صورت است که مشکل ایجاد می شود. علی اکبری گفت: سفارش دهنده نباید وارد اجرا شود و در پلان ها دخالت کند البته ما در فیلم استرداد این مشکل را نداشتیم زیرا کل کار دست علی غفاری بود که بر روی روند کیفی نظر می داد. در ادامه این نشست علی روئین تن عنوان کرد: معمولا آدم هایی که کار فرهنگی انجام می دهند به ذکاوتی می رسند که باید حقیقت را شکل دهند و قطعا برای حقیقت باید باهوشی وجود داشته باشد که این در علی غفاری وجود داشت. وی افزود: فیلم سینمایی استرداد به خاطر جریان های شمقدری و ضد شمقدری له شد و نمی دانم چرا هیچ کسی از این فیلم حمایت نکرد. چرا زمانیکه فیلمی خوب است با نقد ها آنرا له می کنیم. اگر استرداد فیلم بدی است چرا جز 10 فیلم معرفی شده به اسکار است. بازیگر استرداد خاطرنشان کرد: علی غفاری یکی از کارگردان های خوش تکنیک ایران است که در فیلم ابوزینب هم توانایی های او را دیدیم اما اینکه چرا چنین کارگردانی برند نمی شود جای سوال است. وی خاطرنشان کرد: سینمای ایران سینمای بزرگی است و بدترین های آن بهترین ها هستند. شهید آوینی هم زمانیکه شهید شد بزرگی آن مشخص شد. همه باید توجه داشته باشیم که اگر کسی کار خوبی را ارائه می دهد آنرا خراب نکنیم  و  وارد جریانات بد نکنیم. در ادامه عباس کریمی منتقد درباره فیلم گفت: استرداد فیلم متفاوت ایرانی است زیرا با یک داستان منظم همراه است. متاسفانه داستان های ایرانی تا نیمه خوب جلو می آیند اما از نیمه رها می شوند. وی در ادامه افزود: این فیلم با حوادث جلو می آید و با فراز و فرودهایی همراه است فراز و فرودهایی که هرکدام یک گره را ایجاد می کند. این منتقد سینما خاطرنشان کرد: فیلم استرداد از حد عمده فیلم های سینمای ایران بالاتر است تا آنجا که حتی قابل رقابت با برخی فیلم های کلاسیک ایرانی است و به جرات می توان گفت قابل رقابت با برخی فیلم های هالیوودی هم است. وی با بیان اینکه فیلم بازی‌های خوبی دارد افزود: همه بازیگران بازی های خوبی دارند منهای حمید فرخ نژاد که عصبانیت آن زیاد است و او را در فیلم تبدیل به حمید فرخ نژاد می کند. براساس این گزارش، نشست «استرداد» با حواشی هم روبرو بود که شرح ذیل است: علی روئین تن در پاسخ به این سوال که چرا در بین بازیگران و عوامل فیلم نمی نشینید پاسخ داد از زمانیکه سر فیلم زمهریر در جشنواره به همسر و فرزندانم فحش دادند تصمیم گرفتم در بالا ننشینم. وی با اعتراض به محسن یزدی مجری نشست گفت چرا شما دیروز در نشست مطبوعاتی شیار 143 گفتید 2 کارگردان مطرح در سینمای دفاع مقدس داریم نرگس آبیار و ابراهیم حاتمی کیا پس احمدرضا درویش چه می شود. البته من برای خانم آبیار احترام زیادی قائلم اما نگران فیلم بعدی ایشان هستم. انتهای پیام/و

93/07/03 - 14:29





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن