تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815625193




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از ممنوع شدن چادر در دانشگاه های ایران تا رستوران داری قلعه نویی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: از ممنوع شدن چادر در دانشگاه های ایران تا رستوران داری قلعه نویی


نگاهی به اخبار برخی سایت ها و خبرگزاری های داخلی وخارجی در دوم مهر ۱۳۹۳.خودروی الکتریکی سه چرخ/ تولد گوساله ۶ پا درچین/ تخم مرغ جلبکی/ تنبل ۸۰۰کیلویی/ کشف ردپایی ازچهره قدیمی‌ترین انسان دراعماق دریا/ حمام قجرکهن‌ترین وبزرگ‌ترین گرمابه‌ و ... خودروی الکتریکی سه چرخ

خودروی الکتریکی سه چرخ

یک طراح صنعتی به نام آرییل ماریونی خودرویی سه چرخ، برقی و جمع و جور طراحی کرده است. با وجود کوچک بودن خودرو، داخل آن به اندازه کافی بزرگ است و در طول سفر، ایمن و راحت است، ضمن اینکه به راحتی پارک می‌شود.
خودروی الکتریکی سه چرخ
این خودرو با باتری ۱۲ کیلو واتی خود قادر به طی مسیری به مسافت ۱۵۰ کیلومتر است.
بیشتر...

تولد گوساله 6 پا در چین

تولد گوساله 6 پا در چین

به تازگی در یکی از مزرعه های چینی گوساله ای به دنیا آمده است که دو عضو اضافی در بدنش وجود دارد و این باعث شگفتی رسانه های چین و دنیا شده است. این گوساله دو پا اضافی در گردنش دارد. ژانگ گونگژوان صاحب این گوساله است و برای اولین بار است که چنین گاوی در مزرعه او دیده می شود. این مرد می گوید :" 5 سال است که مادر این گاو در مزرعه من است و 4 بچه دیگر دارد ولی همگی سالم و سرحال هستند. " این گوساله 2 پای اضافی در گردنش دارد ولی این عضو اضافی مانع از حرکت کردن او نمی شود و کمی در رفتارهای او اختلال ایجاد کرده است. صاحب مزرعه می گوید این عضو اضافی تکان نمی خورد و به نظر به هیچ دردی نمی خورد.
بیشتر...

آیا تا به حال تخم مرغ جلبکی دیده اید؟

آیا تا به حال تخم مرغ جلبکی دیده اید؟

دانشمندان جلبک دریایی تخم‌مرغی شکل را در سواحل سیدنی کشف کردند. به گفته دانشیار آلیستر پور از مدرسه زیستی، زمین و علوم محیط زیست در دانشگاه «نیو سوت ولز»، این توپ‌ها احتمالا یک نوع نادر از زندگی جلبک سبز است که تعداد انگشت شماری از آنها در سراسر جهان وجود دارد.
آیا تا به حال تخم مرغ جلبکی دیده اید؟
مردم محلی گزارش داده‌ بودند که در سواحل شمالی سیدنی تعداد زیادی اشیاء عجیب و غریب وجود دارد و دانشمندان با بررسی و تحقیق بر روی آنها دریافتند که این اشیاء عجیب و غریب چیزی جزء نوعی جلبک نمی‌تواند باشد. دانشمندان توضیح دادند این اجسام کروی سبز رنگ نوعی خزه دریایی اسفنج گونه شبیه تخم مرغ است که احتمالا آنها را در برابر شکارچیان محافظت می‌کند و نه جسمی که از سیاره دیگر آمده باشد.
بیشتر...
  ملیکا شریفی نیا در روز اول مدرسه اش  
یک مینی ملیکای پیرهن صورتی و متفکر ! احتمالا در حال ارزیابی دوازده سال تحصیلی پیش رو ! البته از آرامش در حال تفکرش معلومه که هنوز به عمق فاجعه پی نبرده !!!ملیکا شریفی نیا، بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار عکسی از اولین روز مدرسه اش احساسش را نسبت به دوران تحصیل بیان کرد.


 ملیکا شریفی نیا در روز اول مدرسه اش

او در صفحه اینستاگرامش نوشت: یک مینی ملیکای پیرهن صورتی و متفکر! احتمالا در حال ارزیابی دوازده سال تحصیلی پیش رو! البته از آرامش در حال تفکرش معلومه که هنوز به عمق فاجعه پی نبرده !!! نگران نباش عزیزم متاسفانه به اونم پی می بری… ولی جای شکرش باقیه که واقعا بزرگ میشی یادت میره ! :))) البته بنده باید همین جا اعلام کنم که حاضرم سالهای بی نظیر هنرستان رو صد بار دیگه هم تکرار کنم! ولی قبلشو واقعناشرمنده ام… توروخدا اصرار نکنین !!! به هر حال جا داره بگم که خداوندا عظمتتو شکر که اینقدر زود بزرگمون کردی… ولی به نظرم از الان به بعد یه کم سرعتشو کم کنی هم بد نباشه ! پیشنهاده هاااا ! کلللن میگم !ماشالا یهو پاتو گذاشتی رو گاز !!! بیشتر...

افتتاح رستوران قلعه‌نویی در تهران

افتتاح رستوران قلعه‌نویی در تهران
 
افتتاح رستوران قلعه‌نویی در تهران

این رستوران در حوالی میدان ونک با مدیریت امیر قلعه نویی شروع به کار کرد.
بیشتر...
تنبل 800کیلویی

تنبل 800کیلویی

سال گذشته در رقابت‌های سنگین‌‌ترین کدو تنبل، یک کدو از ایالت ساکسن آلمان با وزن ۷۹۳ کیلو و ۵۰۰ گرم رکورد بزرگ‌ترین کدوتنبل‌ آلمان را شکست. رکورد قبلی ۷۶۲ کیلوگرم بود.
بیشتر...

دانشگاهی که ورود با چادر را ممنوع کرد

دانشگاهی که ورود با چادر را ممنوع کرد

اول مهر ماه ۱۳۴۸، همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در سراسر کشور، دانشجویان دانشگاه شیراز با بخشنامه‌ای مواجه شدند که پوشیدن چادر را برای دختران ممنوع می‌کرد. در سال ۱۳۵۲ نیز وزیر آموزش و پرورش در برابر پوشیدن چادر از سوی دختران دبیرستانی ایستاد. همچنین نمونه‌های فراوان مشابهی از اینگونه حرکت‌ها می‌توان در دوره پهلوی دوم یافت.
 محمدرضا شاه نتوانست و یا شاید نخواست سیاست‌های پدرش رضاشاه را درباره منع حجاب و چادر پی بگیرد، اما با روشی متفاوت به دنبال حذف چادر و پوشش اسلامی از جامعه بود. رضاشاه گرچه توانسته بود با سیاست‌های ظالمانه و به زور سرنیزه، حجاب بخشی از زنان جامعه را بردارد و زنان بسیاری را ناچار به ماندن در خانه‌ها کند، اما برکناری و تبعید او به جزیره موریس، بخش مهمی از کوشش‌های ۱۵ ساله او را بر باد داد. مخالفان منع حجاب در دوره رضاشاه به سختی زیر فشار و تهدید بودند و چاره‌ای جز سکوت نداشتند. اعتراضاتی همچون قیام مسجد گوهرشاد هم با تهاجم وحشیانه مزدوران روبرو شد و بسیاری از مردم مسلمان در کنار حرم امام رضا علیه‌السلام به خاک و خون کشیده شدند. با این حال پایان دوران رضاخان دوباره مخالفان منع حجاب را به جنب و جوش انداخت و نامه‌نگاری به شاه جوان و ضعیف آغاز شد.
در ۹ دی ۱۳۵۵، سندی به تصویب دولت و شخص شاه رسید که در آن ضمن «حقیر کننده» خواندن پوشش چادر، در سه بخش اقدامات درازمدت، کوتاه‌مدت و جنبی، راهکارهایی برای مبارزه با چادر و حجاب اسلامی پیشنهاد شده بود.ممنوع کردن چادر برای دانش‌آموزان و دانشجویان، ممنوعیت استفاده از چادر برای زنان کارمند، محرومیت زنان چادری کارمند از دسترسی به مقام و موقعیت‌های مختلف، ممنوعیت ورود زنان چادری به وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی، ممنوعیت مسافرت زنان چادری با شرکت هواپیمایی ملی ایران و...، بخشی از پیشنهادهای کوتاه‌مدت این سند است. این سند همچنین تاکید ویژه‌ای بر همکاری وسایل ارتباط جمعی و رسانه‌ها برای جایگزین کردن مانتو و روسری به جای چادر داشته است.
در همین سال بود که بیشترین تابوشکنی‌ها در جشن هنر شیراز رخ داد که برهنه شدن بازیگری به نام «آشور بانیپال بابلا» پشت ویترین یک مغازه و روی صحنه رفتن زنی کاملا برهنه در نمایش «کشتی جنون» بخشی از این اتفاقات بود.
بیشتر...

کشف رد پایی از چهره قدیمی‌ترین انسان در اعماق دریا

کشف رد پایی از چهره قدیمی‌ترین انسان در اعماق دریا

یک فسیل ماهی چند میلیون ساله به تازگی در چین کشف شد که صورت و چهره او تقریبا مانند چهره‌های امروزی است.گروهی از محققان از آکادمی مردم چین با تجزیه و تحلیل و ساخت فسیل‌های سه بعدی دریافتند لایه‌ای از رسوب که در این فسیل وجود دارد به 419 یا 443 میلیون سال پیش باز می‌گردد.
کشف رد پایی از چهره قدیمی‌ترین انسان در اعماق دریا
دانشمندان معتقدند احتمالا این فسیل متعلق به فردی باستانی در آب در حال شنا کردن بوده است شکارچی در حال شکار کردن ماهی‌های دریایی بوده است.
بیشتر...

حمام قَجَر کهن‌ترین و بزرگ‌ترین گرمابه‌

حمام قَجَر کهن‌ترین و بزرگ‌ترین گرمابه‌

حمام قَجَر کهن‌ترین و بزرگ‌ترین گرمابه‌

حمام قَجَر کهن‌ترین و بزرگ‌ترین گرمابه‌

حمام قَجَر کهن‌ترین و بزرگ‌ترین گرمابه‌

حمام قَجَر یکی از کهن‌ترین و بزرگ‌ترین گرمابه‌های شهر قزوین است که در خیابان عبید زاکانی این شهر واقع شده است. این بنا به دستور شاه عباس صفوی در سال 1057 ه.ق توسط امیر گونه‌ خان قاجار قزوینی از سرداران شاه عباس ساخته شده است.
بیشتر...

 


چهار شنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن