تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1834353076
نگاهی به فیلم منتخب ایران برای اسکار
واضح آرشیو وب فارسی:سیمرغ: نگاهی به فیلم منتخب ایران برای اسکار
بیمارستانی قدیمی که معلوم است بیمارستان نیست...شیر آب خراب...دکتر سیگاری...پلیسی که قرار است بیاید اما هیچوقت نیست...
یه حبه قند،فیلمی شلوغ و پر شخصیت و پر رفت و آمد بود..فیلمی که سی دقیقه ی اول تماشای آن اختصاص به شناخت شخصیتها و یادگرفتن اسمشان داشت...یه حبه قند فیلمنامه ی دو خطی و خلوتی بود که با شلوغی جلوی دوربین کمی سرگرم کننده بود ...امروز با ساخته ی قبلی میرکریمی یک شباهت داشت و یک تفاوت..
در نگاه اول اگر کسی آنونس امروز را ندیده بود،تصور این را نمیکرد که تاکسی زرد رنگ به یکی از دو سه لوکیشن اصلی فیلم تبدیل شود...مناظره ی یک طرفه ای در تاکسی که بیشتر به یک مقدمه ی پنج دقیقه ای شبیه بود تا پردازش اصلی شخصیت ها...سهیلا گلستانی با گریم درخور شخصیت،سوالهای بی ربط و استرس و ترس،و یک راننده که دلیل سکوتش را هیچ کس میداند..سکوتی که به همین چند دقیقه ی ابتدایی ختم نمیشود..
شباهت امروز با یه حبه قند دوخطی بودن اصل فیمنامه است...دو خطی که خیلی درنیامده و بی ربط گسترش داده میشود......و متفاوت با یه حبه از این نظر که در امروز علت سکوت را نمیدانیم و در یه حبه علت آن همه شلوغی را.!.در یه حبه قرار است فیلمی تمام ایرانی را با شعار((پیشکشی به خانواده های ایرانی ))ببینیم که اکثر خانواده در صحبتهای چند زن و خنده های بی ربطشان و سیب شستن در حوض و تاب سواری با اسلوموشن و موسیقی ای زیبا اما خارج از فضا و خنده های فیلم میبینیم...اما امروز قرار خاصی ندارد..شخصیت پردازی ندارد..سینمایش داستانگو نیست..قصه گویی ندارد..روایت ندارد...و تمام بار فیلم به دوش مخاطب است..مخاطب بیچاره ای که از سکوتت های بی دلیل یک مرد باید پیام بگیرد...
پرویز پرستویی چگونه شخصیتیست؟؟؟احساساتی؟؟؟؟یا منطق گرا؟؟؟؟آب دادن به گل ها و مهربانی با بچه و داستان فداکاری اش المانهای احساسش هستند..و شاید داستان اصلی فیلم المان منطقش..اما این شخصیت هیچ کدام را تا به آخر با خود ندارد..او که سکوت را ترجیح میدهد و به نوعی درونگرایانه رفتار میکند باید منطقی باشد تا احساساتی..اما همین منطق نصف و نیمه ی سینمای میرکریمی که در یه حبه قند پر بود ،به این شخصیت اجازه میدهد که کودک را برباید؟؟؟حفظ آبرو و اخلاق اجتماعی که او را تکان میدهد،او را به دزد تبدیل میکند؟؟؟؟سکوت زاهدانه و مظلومانه ازآن کسیست که در پایان دزدی میکند؟؟
اینها را نمیتوان با هم جمع زد..یا سکوت زاهدانه نیست و خواسته نمادی برای کاربلدی فیلمساز و قوی بودن فیلمنامه باشد یا پایان فیلم غلط است...کسی که این همه میتواند خوب باشد--که البته ساخته ی ذهن فیلمساز است و در جامعه مصداق ندارد و یا کم دارد-حتی علت درد پایش که برای او افتخار است را هم نمیگوید چگونه به یک باره تحت تاثیر حرف های خودش قرار میگیرد و دزد میشود؟؟حرف هایی در باب خاطره ی کودکی اش که حکایتگر این بود که با این که مرد است اما حال مادر را میفهمد و عمریست حسرت آغوش مادر را به خاطر خجالت به همراه دارد...آیا او نمیتوانست بگوید که پدرش نیست و در عین حال کمک مالی هم میکرد؟؟؟فکر آبروی گلستانی بود؟؟؟پس زاهد بود؟؟؟اما در پایان اینگونه نبود...فیلمنامه ای خلوت با شخصیتهای کم و روایت یک خطی فیلمساز جذابیتی برای مخاطب ندارد...به خصوص اینکه بیش از نیمی از فیلم حکم مقدمه را داشت..
پلان های شبیه به هم نگاه پرستویی به آیینه ی ماشین و سکوتی مداوم که حکم تیر آخر را برای مخاطب داشت...مهم ترین ویژگی ای که یک فیلم باید دارا باشد همان بحث ایجاد هم ذات پنداریست..که با این شرایط هم ذات پنداری دور از ذهن است...وقتی مخاطب نتواند خودش را جای سکوتها قرار دهد و پنجاه دقیقه به دنبال اصل ماجرا بگردد خیلی سخت هم ذات پنداری با شخصیت را شروع میکند و بعضا شروع نمیکند..تمامی تلاش تهیه کننده که کارگردان هم هست استفاده از اسم و توانایی پرستویی بوده..اما با عدم هم ذات پنداری تهیه کننده برشکست خواهد شد و فیلمساز ناموفق...مخاطب در دقایقی به همان شخصیتی بدل میشود که در تاکسی سرویس کارخانه میخواهد این راننده را با زور به حرف بیاورد...به محض اینکه پرستویی پاسخ آن مرد را میدهد مخاطب خوشحال میشود و امیدوار به ادامه ای منطقی...منطقی که نیست...احساس فیلم هم خلاصه شده در پیانوی ضعیف زیرصدا که میخواهد مخاطب را احساساتی کند و ادامه ی ماجرا را برای او حساس،که هم زمان،پرستویی هم برای اولین بار در دستشویی میگرید..گریه ای که نه با بغض قبلی همراه است نه با نشانه ای از گریه در ادامه..اما همین موسیقی زیبا و نسنجیده به جان هم ذات پنداری می افتد..به طوری که در دقایقی مخاطب به تنهایی از موسیقی لذت میبرد و موسیقی که قرار است ابزار روایی سینمایی باشد خود مستقل به حساب می آید و آنوقت تصویر در خدمت موسیقیست...نه موسیقی در خدمت تصویر!
بیمارستانی قدیمی که معلوم است بیمارستان نیست...شیر آب خراب...دکتر سیگاری...پلیسی که قرار است بیاید اما هیچوقت نیست...دهقان فداکاری که دزد میشود و تمام راه های فرعی بیمارستانی را که در ابتدا حتی آدرسش را هم نمیدانست میشناسد...رادیویی که به یک باره رپ پخش میکند برای تصویر تهران.اگر هم ضبط بود که با ظاهر دهقان فداکار شباهت نداشت!..نظام پزشکی ای که وضعیت خوبی ندارد و پارتی بازی در جانش رخنه کرده..بیمارستانی که دارو را خودش تهیه نمیکند، (البته بعد ساخت این فیلم و قبل اکرانش این مشکل حل شد)و..........موارد پراکنده ای که خواستند هم حرف دل فیلمساز را زده باشند و هم جبران مافات فیلمنامه..اما پیام اصلی فیلم یعنی زود قضاوت نکردن را یاد میگیریم و در مورد رضا میرکریمی و توانایی هایش زود قضاوت نمیکنیم و منتظر فیلم بعدی اش میمانیم....این روزها پیدا کردن فیلم خوب در کشورمان صبر ایوب میطلبد.... امید به روزی که آب را گل نکنیم...
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سیمرغ]
[مشاهده در: www.seemorgh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]
صفحات پیشنهادی
فیلم منتخب ایرانی برای حضور در اسکار
فیلم منتخب ایرانی برای حضور در اسکار کمیته انتخاب فیلم ایرانی برای معرفی به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی در مرحله نخست ۱۰ فیلم را برای بررسی بیشتر انتخاب کرد به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر کمیته انتخاب فیلم ایرانی پس از مرور قوانین و مقررات بحث در خصوص رویکردهای مممعرفی 10 فیلم منتخب ایرانی برای حضور در اسکار
معرفی 10 فیلم منتخب ایرانی برای حضور در اسکار کمیته انتخاب فیلم ایرانی برای معرفی به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی در مرحله نخست ۱۰ فیلم را برای بررسی بیشتر انتخاب کرد به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از معاونت ارتباطات و امور رسانه ای بنیاد سینمایی فارابی جلسه انتخاب فیلم ایرانیفیلم مشترک ایرانی-افغانی به اسکار معرفی شد/ قصه عشق پسر ایرانی و دختر افغان جهانی شد
فیلم مشترک ایرانی-افغانی به اسکار معرفی شد قصه عشق پسر ایرانی و دختر افغان جهانی شد فرهنگ > سینما - ایسنا نوشت فیلم «چند متر مکعب عشق» ساخته جمشید محمودی به عنوان نماینده سینمای افغانستان در بخش بهترین فیلم خارجی هشتاد و هفتمین دوره جوایز سینمایی اسکارمعرفي فیلم مشترک ایرانی-افغانی به اسکار
معرفي فیلم مشترک ایرانی-افغانی به اسکار فیلم چند متر مکعب عشق ساخته جمشید محمودی به عنوان نماینده سینمای افغانستان در بخش بهترین فیلم خارجی هشتاد و هفتمین دوره جوایز سینمایی اسکار معرفی شد فیلم چند متر مکعب عشق ساخته جمشید محمودی به عنوان نماینده سینمای افغانستان در بخش بهترنماینده ایران در اسکار کدام یک از این 10 فیلم خواهد بود؟
نماینده ایران در اسکار کدام یک از این 10 فیلم خواهد بود کمیته انتخاب فیلم ایرانی برای معرفی به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی در مرحله نخست ۱۰ فیلم را برای بررسی بیشتر انتخاب کرد به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات و امور رسانه ای بنیاد سینمایی فاررقابت فیلمهای حاتمیکیا، افخمی، میرکریمی برای اسکار معرفی نماینده نهایی ایران به اسکار از بین 10 فیلم/ اعضای
رقابت فیلمهای حاتمیکیا افخمی میرکریمی برای اسکارمعرفی نماینده نهایی ایران به اسکار از بین 10 فیلم اعضای هیات انتخاب معرفی شدندکمیته انتخاب فیلم ایرانی برای معرفی به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی در مرحله نخست ۱۰ فیلم را برای بررسی بیشتر انتخاب کرد به گزارش خبرگزاری فارس جلسفهرست اولیه ۱۰ فیلم ایرانی برای معرفی به اسکار
فهرست اولیه ۱۰ فیلم ایرانی برای معرفی به اسکار کمیته انتخاب فیلم ایرانی برای معرفی به اسکار در مرحله نخست 10 فیلم را معرفی کرد آفتاب کمیته انتخاب فیلم ایرانی برای معرفی به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی در مرحله نخست ۱۰ فیلم آذر شهدخت پرویز و دیگران استرداد امروز برفبررسی ۱۰ فیلم ایرانی برای معرفی به اسکار/ «چ» تمام شرایط را دارد
بررسی ۱۰ فیلم ایرانی برای معرفی به اسکار چ تمام شرایط را دارد استقبال مخاطب موضوع مرتبط با ایران تولید ویژگیهای فنی و وجود قهرمان در داستان پنج عاملی است که میتواند فیلم سینمایی چ را به عنوان نماینده ایران به اسکار معرفی کند به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر هفته گفیلم مشترک ایرانی _ افغانی به اسکار معرفی شد
فیلم مشترک ایرانی افغانی به اسکار معرفی شد فیلم چند متر مکعب عشق ساخته جمشید محمودی به عنوان نماینده سینمای افغانستان در بخش بهترین فیلم خارجی هشتاد و هفتمین دوره جوایز سینمایی اسکار معرفی شد به گزارش ایسنا اتحادیه سینماگران افغانستان که دو فیلم را برای گزینش برای معرفی بهفیلم مشترک ایرانی-افغانی به اسکار معرفی شد
فیلم مشترک ایرانی-افغانی به اسکار معرفی شدتاریخ انتشار جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳ ۴۵ فیلم «چند متر مکعب عشق» ساخته جمشید محمودی به عنوان نماینده سینمای افغانستان در بخش بهترین فیلم خارجی هشتاد و هفتمین دوره جوایز سینمایی اسکار معرفی شد به گزارش ایسنا اتحادیه سینماگکارگردان "چند متر کعب عشق": فیلمم نماینده کشور افغانستان در اسکار است نه ایران!
کارگردان چند متر کعب عشق فیلمم نماینده کشور افغانستان در اسکار است نه ایران فرهنگ > سینما - میزان نوشت کارگردان چند مترمکعب عشق تلویحا حضور فیلمش به عنوان نماینده افغانستان در اسکار را تایید کرد ساعاتی پیش در حالی بی بی سی خبر از حضور یک فیلم ایرانی به عنوان نکدام فیلمهای ایرانی به اسکار میروند
کدام فیلمهای ایرانی به اسکار میروند در حالیکه ۱۶ روز فرصت برای معرفی نماینده سینمای ایران به اسکار باقی مانده با توجه به فیلمهای تولید شده سال گذشته دو فیلم چ و شیار۱۴۳ در صورت اکران میتوانند نمایندگان شایسته ایران در هشتاد و هفتمین مراسم اسکار باشند فارس معرفی نماینفهرست اولیه فیلمهای ایرانی برای معرفی به اسکار منتشر شد
فهرست اولیه فیلمهای ایرانی برای معرفی به اسکار منتشر شد کمیته انتخاب فیلم ایرانی برای معرفی به اسکار در مرحله نخست ۱۰ فیلم را معرفی کرد به گزارش سینماپرس کمیته انتخاب فیلم ایرانی برای معرفی به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی در مرحله نخست ۱۰ فیلم آذر شهدخت پرویز و دیگران افهرست اولیه 10 فیلم ایرانی برای معرفی به اسکار
فهرست اولیه 10 فیلم ایرانی برای معرفی به اسکار کمیته انتخاب فیلم ایرانی برای معرفی به اسکار در مرحله نخست 10 فیلم را معرفی کرد به گزارش نامه نیوز کمیته انتخاب فیلم ایرانی برای معرفی به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی در مرحله نخست ۱۰ فیلم آذر شهدخت پرویز و دیگران استردادنماینده ایران در «اسکار» چه فیلمی است؟
نماینده ایران در اسکار چه فیلمی است چند هفته تا پایان مهلت رسمی برای معرفی نماینده سینمای ایران به مراسم اسکار باقی مانده است و گمانهزنیها برای گزینه نهایی ادامه دارد آفتاب به گزارش ایسنا سینماپلاس در گزارشی ضمن ارزیابی فیلمهایی که احتمال معرفی آنها برای شرکت در اسکار وجکدام فیلمهای ایرانی به اسکار معرفی میشوند؟
کدام فیلمهای ایرانی به اسکار معرفی میشوند سینمای ایران در سال گذشته از جشنواره فیلم فجر تاکنون آثار خوب دیگری در کارنامه دارد که یکی از آنها شیار 143 که بهترین فیلم از نگاه مردم در سی و دومین جشنواره فیلم فجر شد در حالیکه ۱۶ روز فرصت برای معرفی نماینده سینمای ایدر فرصت باقیمانده ۱۶ روزه کدام فیلمها از ایران میتوانند به اسکار معرفی شوند
در فرصت باقیمانده ۱۶ روزهکدام فیلمها از ایران میتوانند به اسکار معرفی شونددر حالیکه ۱۶ روز فرصت برای معرفی نماینده سینمای ایران به اسکار باقی مانده با توجه به فیلمهای تولید شده سال گذشته دو فیلم چ و شیار۱۴۳ در صورت اکران میتوانند نمایندگان شایسته ایران در هشتاد و هفتمین مر-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها