تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): كسى كه خود را پيشواى مردم قرار داده، بايد پيش از آموزش ديگران، خود را آموزش دهد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820441283




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نيمي از زائران ايراني بيش از ۷ روز در مدينه بوده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: نيمي از زائران ايراني بيش از ۷ روز در مدينه بوده‌اند
در حالي‌كه امروز كار اعزام زائران به مدينه‌قبل به اتمام مي‌رسد، رئيس سازمان حج و زيارت اعلام كرد كه امسال ۴۷ درصد اين زائران، بيش از هفت روز در مدينه‌منوره بوده‌اند.
به گزارش نامه نیوز، مهندس سعيد اوحدي كه در تشريح موضوع اسلت پروازي و رابطه آن با زمان حضور حجاج در عربستان با خبرنگار پايگاه اطلاع‌رساني حج سخن مي‌گفت، اظهار داشت: در بحث ترافيك فرودگاه‌ها براي هر شركت هوايي يك ساعت پروازي درنظر گرفته مي‌شود كه با استفاده از آن ورود و خروج هواپيما‌ها مديريت مي شود.

سوخت، پاركينگ، امنيت، حمل‌ونقل و... همه در اين برنامه گنجانده شده و ساعات پرواز خاص هر خط هوايي را اسلت پروازي مي‌گويند. وي با ذكر اين توضيحات ادامه دارد كه خود پرواز‌ها به دو صورت برنامه‌اي و چارتري انجام مي‌شود و پروازهاي حج و عمره، از گروه دوم هستند.

مهندس اوحدي تاكيد كرد كه اين برنامه چارتري ساليانه با حضور هواپيمايي كشوري عربستان، ماهان و ايران‌اير منعقد مي‌شود و تلاش ما اين بوده كه بتوانيم زودهنگام وارد اين مذاكره بشويم تا اسلت پروازي كوتاه‌تري داشته باشيم.

در گذشته متوسط ميانگين حضور زائران در حج حدود ۴۰ روز بوده و امسال اين زمان كاهش يافته است. بدين ترتيب رئيس سازمان حج و زيارت يادآور شد كه ۴۷ درصد زائران در مدينه ۷، ۸ و يا حتي ۹ روز در اين شهر حضور داشته‌اند و اين تعداد مجزا از زائران اهل سنتي است كه به‌دليل تمايل به اقامه چهل نماز، همگيشان امسال در مدينه بيش از ۸ روز اقامت كرده‌اند.

اين اولين‌بار است كه ايران چنين برنامه‌اي را اجرايي مي‌كند و مهندس اوحدي اميدوار است كه اين روند در سال آينده بهبود بيشتري بيابد و دوره اقامت در عربستان كاهش يابد.

منبع: خبرگزاری حج





۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن