تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799160068




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سبحانی در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد حضور قاریان ایرانی در حلقه‌های قرآنی مسجد‌النبی/ قرائت دعای ندبه توسط قاریان قرآن


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سبحانی در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد
حضور قاریان ایرانی در حلقه‌های قرآنی مسجد‌النبی/ قرائت دعای ندبه توسط قاریان قرآن
سرپرست کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران از حضور قاریان ایرانی در حلقه‌های قرآنی مسجد‌النبی و قرائت دعای ندبه توسط اعضای کاروان نور خبر داد.

خبرگزاری فارس: حضور قاریان ایرانی در حلقه‌های قرآنی مسجد‌النبی/ قرائت دعای ندبه توسط قاریان قرآن



به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران اعزامی به حج 93 از حدود دو هفته پیش به سرزمین وحی اعزام شدند. این کاروان متشکل از 14 قاری، یک حافظ و یک گروه تواشیح پنج نفره با عنوان گروه طه تبریز است که در ایام حج ابراهیمی به اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی در سرزمین وحی می‌پردازد. به منظور اطلاع‌ از برنامه‌های این کاروان دقایقی را با «علیرضا سبحانی» سرپرست این کاروان به گفت‌وگو نشستیم.  

  انسان پس از بازگشت از حج می‌فهمد چه نعمتی را از دست داده است کمی از حال و هوای سفر معنوی حج بگویید؟ فقط کسی که به سفر حج آمده می‌تواند حال و هوای این سفر معنوی را درک کند توفیق زیارت مسجدالنبی و حرم نبوی شاید دیگر نصیب انسان نشود، از این‌رو باید از مواهب این سفر معنوی بهره‌ کافی را برد، البته انسان پس از بازگشت از این سفر می‌فهمد چه نعمتی را از دست داده است. کسی که به حج مشرف می‌شود باید همه توان و انرژی خود را برای عبادت و بندگی به کار ببندد زیرا ثواب یک رکعت نماز در مسجدالحرام و مسجدالنبی در هیچ جای دیگر وجود ندارد پس باید تا حد ممکن قدر چنین توفیقی را دانست و از مواهب این سفر بهره برد. غربت ائمه بقیع اشک انسان را سرازیر می‌کند یکی از موضوعاتی که در مدینه سبب غم و سرازیر شدن اشک انسان می‌شود غربت ائمه بقیع است زیرا این بزرگواران در یک قبرستان مخروبه تنها هستند، خصوصاً شب‌ها که داخل بقیع تاریک است و اگر کسی بخواهد قبور ائمه را زیارت کند مأموران با او برخورد می‌کنند.  

  اعضای کاروان چه زمانی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند؟ اعضای کاروان نور از حدود دو هفته پیش به سمت سرزمین وحی اعزام شدند و تا 31 شهریورماه همه 20 عضو کاروان به عربستان می‌آیند. البته افرادی که ابتدا اعزام شوند، مدینه بعد هستند همچنین همه اعضای گروهی که مدینه قبل هستند، پس از 31 شهریور‌ماه به مکه اعزام و همه در کنار هم قرار می‌گیرند. طی روزهای گذشته با مشکل و یا بیماری‌ اعضای کاروان مواجه نشدید؟ سرماخوردگی در این سرزمین طبیعی است و طی روزهای گذشته چند نفر از بچه‌ها با مشکل سرماخوردگی مواجه شدند که مشکل چندانی نبود و با کمک پزشکان ایرانی کاملاً بهبود یافتند. در این سرزمین قومیت‌های مختلف از سراسر جهان حضور می‌یابند که هر یک ذائقه خاصی دارند از این‌رو در ایام مناسک حج انسان به شدت در معرض بیماری و ویروس‌ها قرار دارد.  

  دیدار با حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر سه روز پیش اعضای کاروان دیداری را با سرپرست حجاج ایرانی داشتند در این دیدار چه موضوعاتی بیان شد؟ همانگونه که اشاره کردید سه روز پیش اعضای کاروان دیداری صمیمی با حجت الاسلام قاضی عسکر داشتند که وی در این دیدار به حضور قاریان کشور در حلقه‌های تلاوت مسجدالنبی تأکید کرد، همچنین در این دیدار گزارشی از برنامه کاروان توسط اینجانب برای سرپرست حجاج ایرانی قرائت شد.  

  تلاوت در مسجد شیعیان مدینه از برنامه‌هایی که برای ایام حج تدارک دیده شده بگویید؟ برای ایام حج امسال برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده که یکی از این برنامه‌ها 2 تلاوت قبل از اذان ظهر و مقرب در مسجد شیعیان است به این صورت که هر روز تنها حافظ کاروان یعنی آقای هژبری و یکی از قاریان قرآن کریم دقایقی قبل از اذان به این مسجد می‌روند. ابتدا بهزاد هژبری دقایقی را ترتیل‌خوانی می‌کند سپس قاری برنامه تلاوت قبل از اذان و اذان را به وقت محلی تلاوت می‌کنند.  

  شیعیان عربستان مانند ائمه بقیع غریب هستند حال و هوای این مسجد چطور است؟ شیعیان عربستان همانند ائمه بقیع غریب هستند شب گذشته یک محفل در جمع شیعیان داشتیم که من به همراه آقایان طوسی و عادلی به این برنامه رفتیم. باید بگویم غربت شیعیان در عربستان کاملاً مشهود است زیرا آنها در کنار مرقد 4 امام معصوم(ع) حضور دارند اما نمی‌توانند عشق و مودت خود را به اهل‌بیت(ع) ابراز کنند. به واقع ما ایرانی‌ها باید قدر جمهوری اسلامی را بدانیم زیرا به راحتی و با آزادی کامل فرایض خود را انجام می‌دهیم و همواره عشق و محبت خود را به اهل‌بیت(ع) با صدای بلند فریاد می‌زنیم. تلاوت در همایش‌های بعثه و کاروان‌ها سایر برنامه‌های قرآنی در حج چگونه است؟ برنامه دیگر ما تلاوت در برنامه‌های کاروان‌ها است به این صورت که هر شب دو برنامه یکی در ساعت 16:30 و دیگری در ساعت 21:30 اجرا می‌شود که در آن مجری، سخنران، مداح، قاری و گروه تواشیح حضور دارند.  

  تلاوت در همایش‌های بعثه مقام معظم رهبری از دیگر برنامه‌های کاروان نور است به عنوان مثال روز گذشته گردهمایی زائران اهل سنت در مدینه برگزار شد که یک قاری برای تلاوت به این محفل نورانی اعزام شد. قرائت قبل از دعای کمیل و ندبه قرائت آیاتی از کدام الله مجید پیش از دعای کمیل از دیگر برنامه‌های ما است که در دو هفته گذشته آقایان سعید طوسی و مهدی عادلی این برنامه تلاوت کردند. امسال برای اولین بار قرار است دعای ندبه توسط قاریان قرآن قرائت شود و روز گذشته هم قرائت دعای ندبه را در مدینه منوره من برعهده داشتم. حضور در حلقه‌های مسجد‌النبی در صحبت‌های خود از تشکیل حلقه‌های قرآن در مسجدالنبی سخن گفتید این برنامه از امسال آغاز شده است؟ نه، هر سال اعضای کاروان نور در مسجدالحرام یک حلقه قرآنی در طبقه دوم و رو‌بروی ناودان طلا تشکیل می‌دهند، البته امسال این نقطه تخریب شده و باید حلقه‌‌ها را در محل دیگری برپا کنیم. حضور قاریان ایرانی کنار هم در مسجدالحرام شکوه خاصی دارد و همه زائران از همه جای جهان به استقبال این برنامه‌ می‌آیند.  

  متأسفانه در مدینه اجازه تشکیل این حلقه‌های قرآنی را به اعضای کاروان نور نمی‌دهند از این رو از امسال بنا داریم تا اعضای کاروان نور در حلقه‌های قرآنی که در مسجدالنبی تشکیل می‌شود به صورت پراکنده شرکت کنند، زیرا در این برنامه‌ها حاضران به نوبت به صورت ترتیل به تلاوت آیاتی از قرآن کریم می‌پردازند و با این روش می‌توان از ظرفیت قاریان ایرانی برای تلاوت در مسجدالنبی استفاده کرد. این تلاوت‌ها اگرچه به صورت ترتیل هستند، اما در روزهای گذشته حضور قاریان جمهوری اسلامی در این حلقه‌ها با استقبال بالای مسلمان سایر نقاط جهان روبه رو شده است. نایب‌الزیاره ملت شریف ایران هستیم در پایان حرفی دارید؟ من و همه اعضای کاروان قرآن جمهوری اسلامی ایران نایب‌الزیاره همه علاقه‌مندان و عاشقان سرزمین وحی هستیم و امیدواریم خداوند توفیق این سفر زیبا و معنوی را نصیب همه آرزومندان کند. انتهای پیام/ م.ا

93/06/29 - 13:53





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 142]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن