محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1843522259
گزارش فارس از حضور ابراهیم حاتمی کیا و حرف های متفاوتش در «هفت» فیلم فاخر در مملکت ما به یک متلک تبدیل شده است/ امثال ما در این مملکت اقلیت هستیم
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از حضور ابراهیم حاتمی کیا و حرف های متفاوتش در «هفت»
فیلم فاخر در مملکت ما به یک متلک تبدیل شده است/ امثال ما در این مملکت اقلیت هستیم
حاتمیکیا در برنامه «هفت» گفت:الان فیلم فاخر در مملکت ما به متلک تبدیل شده است که اگر ما فیلمی میسازیم که فاخر است تعبیر متلک پیدا کرده است و این را بعضی از بازیگرانی میگویند که اتفاقا قیمت آنها از روزی بالا رفت که فیلم فاخر مطرح شد.
به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، دویست و بیت و پنجمین برنامه هفت این هفته به ابراهیم حاتمی کیا کارگردان متعهد سینمای ایارن اختصاص یافت. ابراهیم حاتمی کیا در ابتدای صحبت های خود با اشاره به فیلم چ عنوان کرد:اینکه تازه نیست، من مدتها به این موضوع فکر میکردم و پی این بودم که کدام شخصیت در این زمان جواب میدهد، و دیدم چ جواب میدهد. چمران هم در حوزه علمی هم مدر عرفان و هم اینکه چریک است و هم کسی که در سیستم تا نمایندگی دولت پیش میرود و این زنگ ها را کنار هم قرار میدهم می بینم چمران بهترین شصخیت من است. وی افزود: من ادعا نمیکنم که چ میتواند همه این ها را جواب دهد.بخشی که بیشتر در تلویزیون درباره آن صحبت شده است بحث عرفانی چمران است که این سختی شخصیت چمران است چون او مردی بود که در خلوت و هم در جلوت هم این ها را داشت که این در سینما بسیار سخت است که همه اینها را بگوییم و من تا حدی که در حد وسعم بود از آن گفتم. * از ساخت فیلم «چ» وحشت داشتم حاتمی کیا در پاسخ به این سئوال که هنگام ساخت فیلم «چ» اضطراب و دلهره نداشتید گفت: خیلی سخت بود، واقعا وحشت میکردم و برای همین انقدر طول کشید. از خودم که آیا میتوانم این کار را انجام دهم و آیا در می آید یا خبر من را به وحشت می انداخت که خدایی نکرده عده ای را با گفتن این حرفها درباره چمران عصبانی کنم برای همین هم فیلمنامه را که قبلا نوشته بودم درباره بهانه بودم که نسازم چون سن که بالا میرود کمی محافظ کاری ببشتر میشود. وی خاطرنشان کرد: من وقتی «دیده بان» را ساختم این فیلم درباره شهیدی به نام شهید عاطفی بود که در عملیات والفجر 8 در منطقه فاو اتفاق افتاده بود که من وحشت میکردم و میگفتم این دیده بان قصه من است و این نه به این معنی که خودم را سربالا بگیرم بلکه این را فقط من میتوانم بسازم چون خودم به آن نظم میدهم. خدا رحمت کند علی حاتمی را که اگر میخواست از جنگ بگوید قطعا چیز دیگر میگفت حتی اگر یک موضوع واحد داشتیم.
حاتمی کیا تاکید کرد: واقعیت این است که چمران فیلم چ چمرانی است که بالاخره خالق آن من هستم و مواردی برای من مسئله است که انها را بیشتر بلد میکنم و چیزهایی هم مسئله ام نیست که آنها را بلد نمیکنم، برایش استدلال هایی دارم.چطور میشود که زندگی 50 ساله دکتر چمران را در دو روز روایت کنم نه اینکه باقی جاها گفتن ندارد ان شالله که بقیه دوستان بیایند و جاهای بهتر این شهید بزرگوار را بگویند ولی برای من این نقطه نقطه حساسی بود که حس میکردم که یک جایی است که دو نیرو که جفت آنها هم ایرانی هستند یک جایی شاخ به شاخ هم قرار میگیرند که هر دو هم میگویند ما سهمی از انقلاب داریم و میخواهیم این پیاده شود که جریان کردها و معترضین آنها است که میخواستند ادعای حقانیت کنند و چه این طرف که انقلاببیونی که آزاد شدند و میخواهند حافظ انقلاب باشند و نگذارند شکافی بین کشور رخ بدهد. حاتمی کیا در پاسخ به این سئوال که آیا هنوز خود را فرزند زمان خود میدانید گفت: اگر این را به معنی فضیلت بگویید که اصلا کار من نیست. اگر این قطب نما را از من بگیرند که به قصد این نباشم که حرفی را بزنم که مسئله ای که در جامعه است جواب ندهد برای من حرام است چیزی که من در بعضی همکاران خودم میبینم که طرف میگوید که من کلی فیلمنامه دارم و نمیدانم کدام را بسازم و اصلا برایش مهم نیست و 10 سال بعد هم میگوید که من بازهم اینها را دارم پس زمان چه میشود؟ کارگردان بوی پیراهن یوسف افزود: مشکل سینمای ما از روزی آغاز شد که هنرمند را از زمانش گرفتند که دلایل مختلف داشت و کوته بینی ها و میمیزی ها مطرح شد و نتیجه اش این شد که من فیلمساز از آنچه که جامعه به آن احتیاج داشت فاصله گرفتم و به سمتی رفتیم که اصلا نسبتی با ما ندارد. * نسبت سینمای امروز ما با من نسب غم انگیزی است وی تاکید کرد: نسبت سینمای امروز با من بسیار غم انگیز است یعنی وقتی من به جشنواره میروم و جشنواره به عنوان حاصل کارنامه سینمای ایران را میبنیم احساس میکنم که یک سیاره دیگر است. ما یک افقی دارم که من اینها را در فیلم نمی بینم. چرا ملت به سینما نمیروند که تنها بخشی از آن به اقتصاد مربوط میشود ولی مهمتر از همه اینها این است که مخاطب به سینما می آید تا چه چیزی را ببیند؟ چه مسئله ای را ببیند تا با آن ارتباط ایجاد کند؟ من هنرمندم و آینه نمیگیرم، من یک دهه آرمانهایی برای سینما داشتیم و میخواستیم عرفان را در سینما مطرح میکردیم و برای آن جنگ میکردیم و گفتند که اتفاق نیوفتد اما عرفان اتفاق نیوفتد که چه چیزی در سینما رخ بدهد؟ خوب ما که سینمای قبل از انقلاب داشتیم و همه ام زندکی خودشان را میکردند. مسئله این است که سینما قرار بود که سربازانی باشند که مردانه مسئله جامعه خود را بیان کنند اما این اتفاق در سینما رخ نمیدهد. حاتمی کیا با بیان اینکه برخی منتقدین که دم از اتمام جنگ میزنند تاکید کرد: وقتی منتقد میگوید که جنگ تمام شده و دیگر حرف های عادی بزنیم و هنوز نمیفهمد که 1200 کیلومتر این کشور با یک کشور بیگانه درگیر بوده و هشت سال 300 هزار شهید دادیم من در اینجا باید با او چه کنم؟ او که راهنمایی میکند و چراغ قوه بر مسیر من می اندازد، کاری میکنند که من به نظر آدم کهنه ای بیایم. وی با اشاره به فیلم وصل نیکان خاطرنشان کرد: من در این فیلم گفتم که این حرف ها چیست که میزنید و وارد بحث جامعه شویم. الان در سال 93 میبینیم که اگر آن هویت ها نبود الان چه میشد؟ دوست منتقد ما نسبت به این مسائل به چشم یک موضوع خسته ای نگاه میکند و میگوید که دیگر تمام شده و برگردیم به زندگی عادی. کوچه ها به نام شهدا شده که اینها هنوز التیام پیدا نکرده است. چطور میشود که سینما میخواهد به اینها پشت کند و به آنها اعتنا نکند. * فیلم فاخر در مملکت ما به یک متلک تبدیل شده است کارگردان چ در پاسخ به این سئوال که خیلی ها شما را دوست دارند اما احساس میکنم که برخی به شما انتقاد میکنند گفت: فیلمسازان در ایران سه مدل هستند که یکی سینمای بدنه است و دکان دارند که حلالشان هم باشند یک گروه سینمای جشنواره ای و روشنفکری است و دیده بانش آن طرف آب است و یک سینمای بومی است که با درد وارد این حوزه شده، آقای تبریزی که از روی دیوار سفارت آمریکا بالا رفت تا از آن روزها فیلمبرداری کند مسئله داشته که به سینما آمده است، من قصدم این بود که باید بجنگم و از جایی حس کردم که با فیلمم حیرت های جنگ را تصویر کنم و این نوع فیلمساز همیشه بین دو جناح له میشوند.آنهایی که با آن طرف آب در ارتباطند خدارا شکر همیشه دلارشان میرسد و مارکوپولو هستند و در آن سوی آبها رنگ عوض میکنند و عکس های مختلف می اندازند این طرفی ها هم که میگویند که ما پول جیب کار میکنیم که میتوانند 20 روزه بسازند اما فیلمسازی هم هست که زمان میبرد و اینجا حساسیت نسبت به آن بیشتر میشود.
وی افزود: سیاستگذاران باید کمی حوصله میکردند و وقت میدادند تا اینها بتوانند حرف بزنند. الان فیلم فاخر در مملکت ما به متلک تبدیل شده است که اگر ما فیلمی میسازیم که فاخر است تعبیر متلک پیدا کرده است و این را بعضی از بازیگرانی میگویند که اتفاقا قیمت آنها از روزی بالا رفت که فیلم فاخر مطرح شد. این نوع فیلمسازی باید وقت ببرد و سیستم به آن کمک کند و فیلمی باشد که مردم آن را بفهمند که متاسفانه این شاخه در سینما ضعیف است. کارگردان «آژانس شیشه ای» تاکید کرد: من از سال 58 فیلم ساختم که با عمر انقلاب یکی است و ادعا دارم که قصدم ایجاد تغییر بوده است. برای گفتن این موضوع باید بجنگم و حوصله کنم که به نظر می آید که بعضی اوقات حاتمی کیا هر کاری دلش میخواهد را انجام میدهد که اگر خواستید من بعدا با خود شما این را مطرح خواهم کرد. این که حوصله کنیم و این نوع فیملسازی آدمهایی را میطلبد که تحمل کنند و نپذیرند که جهت را عوض کنند. حاتمی کیا در پاسخ به این سئوال که عوامل فنی آثار دفاع مقدسی هم قرار بود در کنار یکدیگر کار را جلو ببرند، گفت: هر کسی نظر خود را می آورد و ما هم به عنوان فیلمساز باید بجنگیم که این جنجگویی را از ما گرفتند و بهشت و جهنم ما را تعیین میکنند که این حرف جفنگی است!. کارگردان «مهاجر» گفت: باید فیلمساز برای چیزی که میخواهد بگوید مقاومت کند. خدا رحمت کند آقای داد که مسئول سینما شد و من از همان روز با ایشان دعوایم شد. پشت میز رفتن قواعدی دارد برای خودش اما واقعیت این است که باید برای ایده آل ذهن خود بجنگیم ولی الان فیلمسازان ما میگویند که نمیگذارند بسازیم.من روی حرفم با کسانی است که خون دیده اند ، چرا تفتنگ جبهه را در جای دیگری استفاده میکنی؟ چه اتفاقی برای ما افتاده است، اینها نمیشود جز وسواس الخناس هایی مثل برخی منتقدانی که گفتند از این نسل حرف نزنید در حالی که طرف در حوزه خودش ژنرال بود اما به حوزه ای رفت اصلا ربطی به او ندارد. * در حوزه اندیشه و فکر جای خالی امثال آقا مرتضی احساس میشود حاتمی کیا در ادامه با اشاره به حواشی حضور فیلم سینمایی «شیار 143» در سی و دومین جشنواره فیلم فجر عنوان کرد: چرا باید در جشنواره سال گذشته فیلم شیار بیاید و برخورد مردم اینگونه شود؟ مگه شیار حرف تازه ای زد؟ نه اصلا حرف تازه ای نزد ولی چه میشود که در جشنواره نسبت به این نوع نگاه ها غریبگی وجود دارد؟ حرف این است که چرا این جو علیه من فیلمساز جنگ به راه افتاده است، من نمیگویم فیلم تفنگی و هفت تیر کشی بساز، کدام فیلم من تفنگ زیاد دارد؟ من جامعه را مطرح میکنم و مسائلم را میگویم. من از نسلی میگویم که اگر من و تو از آن نگوییم بچه های ما نسبت به آن غریبه میشوند و میگویند کدوم چمران و کدام پاوه؟ وی تاکید کرد: متاسفانه در حوزه اندیشه، فکر و حوزه نرم افزار امثال آقا مرتضی ها را کم داریم که باعث گمراهی ما میشود و تن میدهم به آنچه که الان میگویند و به زندگی عادی خود میپردازم. حاتمی کیا ادامه داد: بنده خدا قرار بود شهید شوی چطور شد که الان عوض شدی؟ چرا فکر میکنی که بباید معاشت را با سینما چفت کنی و روز به روز هم بالاتر بروی؟ عادی تر باش و هر وقت توانستی فیلم بساز. من بارها پای حرف این بچه ها نشسته ام و میبینم که اصلا از خود چیزی ندارند. وی افزود: فیلمسازانی که ازجنگ آمدند باید از این فضا حرف بزنند نه اینکه کهنه شوند، شرم بر فیلمسازی باد که بخاطر نان به این بخش ورود پیدا کند از باب اینکه من حرفایی دارم که حرف های زمانم است. آنچه که من میگویم در همین گربه ای که ساخته شده مسئله است که هویت است آن فضا قرار بود که بخشی از آن بشود آقای ظریف در حوزه سیاست خارجی کار خودش را انجام دهد اما بخشی از آن باید بشود مسولیت من فیلمساز. حاتمی کیا یادآور شد: من به جلوی درب پادگان میرفتم و یک سرباز کار من را متوقف میکرد و منتظر میماندم. اینها باید باعث شود تا من دیگر فیلم نسازم. آقای ایوبی روی سر بنده جای دارند ولی من کار خودم را میکنم. من حرف الانم را پاسخ میدهم. متاسفانه دوستان من سلوک را فراموش کرده اند.تو به سراغ باکری برو ولی به چه دردی میخورد؟ کدام بخش باکری؟ باکری خیلی کارها کرده است ولی کدام بخش آن به درد این میخورد که جوان الان من را پای این بحث بنشاند. وی در ادامه با ابراز تاسف از کم کار شدن بهزاد بهزادپور در سینما گفت: در فیلم آقای بهزادپور سینما شکست محض خورد اما بهترین فیلمی بود که از تلویزیون پخش شد و من متاسفم برای بهزاد که دیگر فیلم نمیسازد و ساکت نشسته است. چرا همچین فیلمسازانی گوشه نشین شده اند؟
بنابراین گزارش، در ادامه این برنامه بخشی از آثار حاتمی کیا نظیر آژانس شیشه ای، بوی پیراهن یوسف، ارتفاع پست و مهاجر پخش شد. حاتمی کیا در بخشی دیگر سخنان خود با اشاره به دیدار خود با مقام معظم رهبری عنوان کرد: این فرصت خیلی مغتنمی شد که نفسی تازه شد. ایشان فیلم چ را دیدند و خیلی زیبا در مورد آن صحبت کرده بودند. * نسل بچههای جنگ پوتین هایشان خاکی است و روی موکتها رد میاندازد وی با اشاره به آثار ضعیف حال حاضر سینمای دفاع مقدس تاکید کرد: وقتی ما میدان را خالی کنیم بچه هایی ضعیف وارد میشوند ضعیف به این معنا که طرف اینجا را به سکوی پرتاب تبدیل میکند. چرا فیلمهایی که با بودجه های اندک ساخته میشوند ضعیف میشوند؟ مگر نباید بعدا پاسخ بدهیم؟ چطور میشود این موارد پیش می آید. چطور میشود مسئول سینمایی و تلویزیونی ما غیرت به خرج نمیدهد و فرصت به بهترین ها برای ساخت نمیدهد؟ به اینجا که میرسد همین قدر که طرف لباس بسیجی بپوشد فیلم میسازد و بخش از این به جا خالی کردن من برمیگردد و بخشی هم اینکه متاسفانه آن نوع سینما حرفهایش خشونت میدهد. وی افزود: نسل بچه های جنگ پوتین هایش خاکی است و روی موکت هایتان جا می اندازد و بعضی ها تحمل این را ندارند که اصلا چنین چیزی نمیشود. ما درباره بچه های جنگ این کار را نکردیم و کسانی که تازه الفبای فیلمسازی را یاد گرفته اند الفبای خود را با جنگ آغاز میکنند و من از چنین آدمی چه انتظاری میتوانم داشته باشم. حاتمی کیا ادامه داد: چیزی به نام واقعیت از آن حرفهاست که مطرح میشود، واقعیت از زاویه نگاه من روایت میشود، اینکه میگویند من بر اساس مستندات حرف میزنم جک است و برای آرام کردن ذهن مخاطب است،.واقعیت چیزی است که من گزینش میکنم. اصلا از جزیره مجنون فیلم بسازند و در آن پنگوئن پخش کنند و در قاب طوری پخش کنند که واقعیت در بیاید. * انجمن سینمای دفاع مقدس را جدی نمیگیرم وی خاطرنشان کرد: من تا بحال به انجمن سینمای دفاع مقدس نرفته ام و اصلا آنجا را جدی نمیگیرم، الان به لابی رنتی رفتم که عده ای نشستند و نظرات عجیب و غریبی دارند که شرف الدین فقط نماد است، اما سئوال اینجاست که از آن تشکیلات شما چه چیزی در آمده است و خروجی چه چیزی بوده است؟ اگر خروجی نداشته ببندید این در را. وقتی میخواستم «برج مینو» را بسازم در آن زمان در انحمن از 10 نفر 9 نفر گفتند این کار بشود و یکی گفت که نشود که به من گفتند برو و فیلمت را بساز، من وقتی به آبادان رفتم تماس گرفتند و گفتند کار را تعطیل کن که من تلفنی هم با ان یک نفر صحبت کردم که قبول نکرد به پای صحنه بیاید و تهیه کننده هم ترسید و من پیکانم را فروختم ولی کار را تعطیل نکردم و برای تهیه مواد منفجره از میدان مین مواد انفجاری در آوردیم و دست ساز آن را ساختیم،فیلم را ساختیم که اتفاقی هم نیافتاد و در جشنواره به من جایزه دادند. حاتمی کیا ادامه داد: بعضی از دوستان آنجا یه جور هستند و وقتی بیرون می آیند به رادیکال شدید تبدیل شدند، آن تشکیلات هیچ کاری نکرد و تنها پول خوردند و من میگویم که عزیزان شما در آنجا مانع شده اید. * همه ما فیلمسازان پر از اشتباه هستیم وی اظهار داشت: ما فیلمسازان پر از اشتباه هستیم و به آنها افتخار میکنیم چون از نسل ذریه حضرت آدم هستیم و اصلا این را از ما نگیرید، ابراهیم حاتمی کیا هم یکسری فیلم ساخته که در نیامده است، چه کسی این مسئولیت را به گردن ما انداخته که اصلا اشتباه نکنیم؟ فیلمی مثل «شیار 143» خانم آبیار ساخته میشود که مادری برای تنها بچه اش بال بال میزند و او را به جبهه میفرستد که بچه برنمیگردد و کل فیلم انتظار مادر را نشان میدهد که آخر هم جنازه بچه اش را تحویل میگیرد؛ من با دیدن این فیلم نمیگویم که که چه غلطی کردیم که جنگیدیم اما از آن طرف فیلمی دیگری ساخته میشود که یک بچه خوشگل و چشم آبی را نشان میدهد که به جنگ میرود و از دست میرود و این را طوری میگوید که اشتباه کردیم جنگیدیم که این درد است. درد این است که فیملساز بگوید که من از آبادان فیلم میسازم و میگویم که آبادان شبیه دزد دوچرخه ویتوریا دسیکا است و دزد دوچرخه ای که از کشور فاشیم زده حرف میزند و کشور من را هم فاشیم زده است ، درد این است فیلمساز آبادانی ما از دالامب دلومب قبل از انقلاب حرف بزند و من را با فاشیسم یکی کنی؟ بعد بگویی من استایل دزد دوچرخه را اینطور برداشتم، دسیکا مختصات آن کشور است و ماجرایی که برای موسیلینی رخ داده است، آیا من در کشورم موسیلنی داشتم؟ من برای ارسال این فیلم به لوکارنو گریه کردم و گفتم باید از فرستادن این فیلم که کشور ما را ذلیل میکند خجالت بکشید و با جیغ و داد از فارابی بیرون آمدم.
* امثال ما در این مملکت اقلیت هستیم حاتمی کیا تصریح کرد: این دلیل دارد که فیملساز آن طرف را نمیبنید چون با اولین تقه او به تهران آمده است.مسئله مردم است، مسئله کوچه هایی که هنوز اسمش دارند و بعضی ها برای عوض کردن اسامی کوچه ها مقاومت میکنند، هنوز تخت طاووس برای ما مهم تر از اسم شهید مطهری است که باعث تاسف است. وی تاکید کرد: امثال ما در این مملکت اقلیت هستیم و جریان حاکم بر این هرم لعنتی سینما طوری شده که ما اقلیت قرار گرفتیم و ما را به بازی میکشند که باید در آنجا صفر شویم ولی خدا ان شالله به ما مقاومتی بدهد که بچه های این حوزه اصلا کوتاه نیایند و به مسیر خود ادامه بدهند. کارگردان «به رنگ ارغوان» با اشاره به فیلمسازان جوان عرصه دفاع مقدس تاکید کرد: سینما که ورشسکته است، من کار ندارم که الان «شهر موش ها» خوب میفروشد که ان شالله این روند فروشش هم ادامه پیدا کند و 100 میلیارد بفروشد اما مگر میلیارد چقدر است. یا من باید وارد چرخدنده شوم و حرف های پائین تنه ای بزنم تا ملت به سینما بیایند که این اتفاق برای بچه های ما افتاده است که وای بر ما و وای بر آینده ما، یا اینکه ما فقط مواظب شترهای خودمان باشیم و بچه های خود را بچسبیم. من عشقم این است که فیلمم را در شهرستان ببینند چون ما باید بشارت خود را بدهیم. وی افزود: سینمای دفاع مقدس تنها ژانری است که هویت دارد و این سینما خیلی حرف ها برای گفتن دارد که با مطرح شدن آن باید سر از لبنان در بیاوریم. حاتمی کیا در ادامه حرف های صریح خود فیملسازان جوان ارزشی را خطاب قرار داد و تاکید کرد: مبادا خالی بودن سینماها شما را گمراه کند، شما حرفتان را بزنید. بعدا شرم از فیلمی که ساختیم نکنیم، به اندازه کافی فیلمسازانی را داریم که سینماها را به بتکده تبدیل کنند. این کارگردان متعهد سینمای دفاع مقدس تصریح کرد: چون من در «گزارش یک جشن» زمان خود را توضیح میدهم برای آن کتک میخورم وگرنه من در آن فیلم نگاهم جوان ها هستند منتها دوستان مصلحت اکران آن را نمیبینند. من در سینما حامل پیام هستم و برای آن درد وارد سینما شدم که اگر این را از من بگیرند دیگر حرفی برای گفتن ندارم. حاتمی کیا در پایان صحبت های خود عنوان کرد: من مخلص سینما هستم. خدارا شاکرم که مردم من را به عنوان فرزند خود در این خانواده پذیرفتند و معتقدند که حرف هایی را میزنم که برای این جامعه است. حاتمی کیا خطاب به گبرلو درباره دعوت از برخی متنتقدین در برنامه هفت با صراحت کامل عنوان کرد: شما بعضی اوقات کسانی را می آورید که اصلا این بحث مسئله او نیست و وقتی ارزش های این ماجرا مسئله او نیست و افتخارش این است که تلویزیون جمهوری اسلامی را نگاه نمیکند و فقط بی بی سی و من و تو را نگاه میکند و به فیلمهای ایرانی اه اه اه میکند، چه توقعی میتوان از این افراد داشت. وی در پایان گفت: حدا ان شالله ما را عاقبت به خیر کند و شرمنده آینده نشویم و در صحرای محشر خر ما را نگیرند و ما بگوییم که ما این کارها را انجام داده ایم. براساس این گزارش، فیلم کامل صحبتهای ابراهیم حاتمیکیا در «هفت»، در لینک ذیل قابل مشاهده است:
صحبتهای حاتمیکیا در برنامه «هفت» انتهای پیام/
لینک را کپی کنید
93/06/29 - 08:13
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]
صفحات پیشنهادی
ابراهیم حاتمیکیا امشب به «هفت» میرود
ابراهیم حاتمیکیا امشب به هفت میرودابراهیم حاتمیکیا کارگردان سینمای ایران امشب در برنامه هفت حاضر خواهد شد به گزارش خبرگزاری فارس ابراهیم حاتمیکیا میهمان بخش گفتوگوی برنامه هفت خواهد بود همچنین در این برنامه فیلم سینمایی امروز به کارگردانی رضا میرکریمی مورد نقد و بررسیگزارش مشروح فارس از جشن فیلم کوتاه شانزدهمین جشن سینمای ایران از طنازیهایی مکرر مجری تا طعنه عیاری به ابراهیم
گزارش مشروح فارس از جشن فیلم کوتاه شانزدهمین جشن سینمای ایراناز طنازیهایی مکرر مجری تا طعنه عیاری به ابراهیم حاتمیکیا وقتی عیاری بر سر دوراهی گفتن یا نگفتن قرار گرفتدر جشن فیلم کوتاه شانزدهمین جشن سینمای ایران جعفر پناهی نشان انجمن فیلم کوتاه ایسفا را بخاطر ساخت فیلم بودن یا نبدر گفتوگو با فارس مطرح شد ادامه تدوین «شکاف» توسط کیارش اسدیزاده/حضور یک صداگذار در جمع بازیگران ف
در گفتوگو با فارس مطرح شدادامه تدوین شکاف توسط کیارش اسدیزاده حضور یک صداگذار در جمع بازیگران فیلم جدیدترین تصاویرمجری طرح فیلم سینمایی شکاف از ادامه تدوین این اثر سینمایی تا 2 هفته آینده و آماده سازی این فیلم برای نمایش در سی و سومین جشنواره فیلم فجر خبر داد سروش سرتیپی مجریفارس گزارش میدهد آغاز مرحله دوم عملیات آزادسازی منطقه «جوبر» در شرق دمشق
فارس گزارش میدهدآغاز مرحله دوم عملیات آزادسازی منطقه جوبر در شرق دمشقمنابع میدانی سوری با بیان اینکه عملیات ارتش سوریه در منطقه جوبر در شرق دمشق همچنان با قدرت و با هدف پاکسازی کامل و آزادسازی این منطقه از گروههای مسلح ادامه دارد از آغاز مرحله دوم این عملیات خبر دادند به گزارگزارش فارس از نمایشگاه «باز باران» استقبال از تصاویر شهدای هستهای/تخفیف ۲۰درصدی دفاتر تحریر ایرانی/
گزارش فارس از نمایشگاه باز باراناستقبال از تصاویر شهدای هستهای تخفیف ۲۰درصدی دفاتر تحریر ایرانی گله از برخورد مدارس با تولیدات بومیدر نخستین نمایشگاه باز باران که در ۱۰ نقطه از شهر تهران در حال برگزاری است کودکان و نوجوانان به خرید دفاتر شهدای هستهای به ویژه شهید مصطفی احمدیرمیزگرد عوامل «انقلاب زیبا» در فارس برگزار شد حرفهای توفیقی درباره پلیس و بخشهای شکنجه/ خشونت سریا
میزگرد عوامل انقلاب زیبا در فارس برگزار شدحرفهای توفیقی درباره پلیس و بخشهای شکنجه خشونت سریال در تدوین کم شده بودکارگردان و بازیگران مجموعه تلویزیونی انقلاب زیبا با حضور در خبرگزاری فارس درباره گلایههایی که به پلیس این سریال و همچنین صحنههای شکنجه شده بود پاسخ گفت ●فارس از نمایشگاه کتاب مسکو گزارش میدهد از حضور رایگان رزمندگان جنگ جهانی دوم تا اداره یک نمایشگاه توسط میلیار
فارس از نمایشگاه کتاب مسکو گزارش میدهداز حضور رایگان رزمندگان جنگ جهانی دوم تا اداره یک نمایشگاه توسط میلیاردر روسبرای حضور در نمایشگاه کتاب مسکو باید بلیط تهیه کرد که هزینه آن حدود 200 روبل برای افراد عادی است اما از معلولین حدود 100 روبل دریافت میشود مسئولان نمایشگاه تدابیرفارس گزارش میدهد وقاحت «دوستان سوریه» این بار در عراق
فارس گزارش میدهدوقاحت دوستان سوریه این بار در عراقکشورهایی که خود را دوستان سوریه مینامیدند هرآنچه توانستند برای تقویت تکفیریها در سوریه انجام دادند و حالا تحت عنوان ائتلاف بین المللی برای مبارزه با داعش به میدان آمدهاند و نقشههای شومی برای خاورمیانه و عراق کشیدهاند به گفارس گزارش میدهد «چمن»؛ منطقهای آرام بین دو کشور ناآرام+ تصاویر
فارس گزارش میدهدچمن منطقهای آرام بین دو کشور ناآرام تصاویرمنطقه چمن یکی از مناطق مرزی پاکستان در ایالت بلوچستان بوده که با منطقه اسپین بولدک در افغانستان هم مرز است به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلامآباد منطقه چمن یکی از مناطق مرزی پاکستان در ایالت بلوچستان بوده که باگزارش فارس از تلاش اصلاحطلبان برای یارگیری از میان اصولگرایان آیا اصلاحات میتواند روی «علی آقا» حس
گزارش فارس از تلاش اصلاحطلبان برای یارگیری از میان اصولگرایانآیا اصلاحات میتواند روی علی آقا حساب کند اصلاح طلبان چگونه لاریجانی را تخریب کردنداین روزها به دنبال رفاقت و نزدیک شدن به لاریجانی هستند همان چهرهای که تا همین چندسال پیش به دلیل عملکردش در صدا و سیما منفور اصلاحفارس گزارش میدهد تعیین 150 پایگاه بسیج قزوین برای طرح «بسیج همگام با کشاورز»
فارس گزارش میدهدتعیین 150 پایگاه بسیج قزوین برای طرح بسیج همگام با کشاورزدر راستای اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز در استان قزوین 150 پایگاه بسیج محلات روستایی در این استان شناسایی و تعیین شده است به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک با نگاهی اجمالی به عرصه تولیدات مواد غذایی در کشوفارس گزارش میدهد جزئیات حادثه انفجار 2 مغازه در منطقه شاهابراهیم قم
فارس گزارش میدهدجزئیات حادثه انفجار 2 مغازه در منطقه شاهابراهیم قمانفجار دو مغازه تجاری و یک کارگاه در ابتدای خیابان شاه ابراهیم قم تا کنون سه کشته و 15 زخمی را به دنبال داشته است به گزارش خبرگزاری فارس از قم دوشنبه شب بر اثر حادثه انفجار در ابتدای خیابان شاه ابراهیم کارگاه چاگزارش فارس از کویر «مسیله» خلوتی به پهنای آرامش
گزارش فارس از کویرمسیله خلوتی به پهنای آرامشدر کویر خبری از آن چه حواس پنجگانه ما قادر به درک آنها هستند نیست اما این جا آرامشی وجود دارد که کمتر جایی میتوان آن را یافت خبرگزاری فارس – سارا دوستی کویر برای اهلش و به اعتراف بسیاری از گردشگران سرزمین زیباییهاست که گاهی از چشمفارس گزارش میدهد «اشتغال زنان در کافیشاپ»؛ از مخالفت مشاور رئیسجمهور تا حمایت روزنامههای اصلاحط
فارس گزارش میدهداشتغال زنان در کافیشاپ از مخالفت مشاور رئیسجمهور تا حمایت روزنامههای اصلاحطلبروزنامه شرق در مطلبی به انتقاد از ممنوعیت اشتغال بانوان در کافیشاپها و قهوهخانهها پرداخت مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت اشتغال زنان در کافیشاپها را امتیاز و اشتغال نمیداندفارس گزارش میدهد «خشکنودهان» روستایی پنهان در باغهای سرسبز چای فومن
فارس گزارش میدهدخشکنودهان روستایی پنهان در باغهای سرسبز چای فومنخشکنودهان فومن روستایی چشمنواز پنهان در سرسبزی باغهای چای با عطر نسیم روحنواز باد و فوتبال است به گزارش خبرگزاری فارس از فومن خشکنودهان یکی از روستاهایی است که هنوز با کمک تنی چند از بزرگان محله و جوانانفارس از روند مصالحهها در ریف دمشق و حمص گزارش میدهد «داریا» در آرامش/گامهای نهایی آتشبس در «
فارس از روند مصالحهها در ریف دمشق و حمص گزارش میدهدداریا در آرامش گامهای نهایی آتشبس در الوعر بسیمه و التلدر حالی که برقراری آتشبس در داریا از توابع ریف دمشق موجب برقراری آرامش در آن شده کوی الوعر در حمص و بسیمه و التل در ریف دمشق آخرین مراحل گفتوگو و مذاکره برای دستیابیگزارش فارس از نشست «مردی که بلند فکر میکرد» صالحی: آل احمد از تعصب ایدئولوژیک فاصله روشن داشت
گزارش فارس از نشست مردی که بلند فکر میکردصالحی آل احمد از تعصب ایدئولوژیک فاصله روشن داشتمعاون فرهنگی وزیر ارشاد گفت جلال آل احمد از تعصب ایدئولوژیک فاصله روشن داشت به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس در آستانه سالمرگ جلال آل احمد نشستی با عنوان نشست مردی که بلند-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها