تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1837912187
میخواهم هنر زندگی کردن را یاد بگیرم
واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: گفتوگو با فریدون محرابی، بازیگر و کارگردان نمایش رادیویی
میخواهم هنر زندگی کردن را یاد بگیرم
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 شهریور 1393 ساعت 03:00 | شماره خبر : 1643251002102584972 تعداد بازید: 0
فریدون محرابی، لیسانس بازیگری را از دانشگاه هنر و معماری و فوقلیسانس کارگردانی و بازیگری را از دانشکده سینما و تئاتر دریافت کرده است. او در سریالهایی چون مدار صفر درجه، مرگ تدریجی یک رویا، به کجا چنین شتابان، آشپزباشی، خانه بیپرنده و دیگر کارهای تلویزیونی ایفاگر نقشهای مثبت و منفی بوده است.
حساسیت و وسواسی که محرابی در انتخاب کارهایش دارد، باعث شده در نقشهای تکراری دیده نشود. محرابی به جای آن که پرکاری را جزو اولویتهای خودش قرار بدهد به تنوع نقش اهمیت میدهد. او این حساسیت را فقط در تئاتر و تلویزیون ندارد، بلکه به عنوان یکی از بازیگران و کارگردانهای رادیویی هم سالهاست نقشهای متنوع رادیویی را پشت میکروفن مرکز نمایش رادیویی به واقعیت تبدیل کرده و کارگردانی نمایشهای مختلفی را برای این رسانه عهدهدار بوده است. زمانی او کارگردانی نمایش رادیویی را آغاز کرد که خیلیسخت به جوانها اجازه میدادند وارد عرصه کارگردانی شوند، اما او با نشان دادن تواناییهایش و بهره بردن از کارهای خلاقانه توانست به گروه کارگردانان نمایش رادیویی بپیوندد. محرابی قبل از آن که وارد دنیای نمایشهای رادیویی شود در تئاتر فعالیت میکرد. اولین کار حرفهای او با تئاتر شروع شد و در دیگر عرصههای هنری ادامه پیدا کرد. با او درباره فعالیت در رادیو به گفتوگو نشستهایم. شما سالهاست در نمایشهای رادیویی نویسندگی، کارگردانی و بازیگری را تجربه میکنید. کدام یک از این رشتهها به لحاظ روحی بیشتر شما را راضی میکند؟ این مساله سلیقهای است، اما من بازیگری را به هر کار دیگری ترجیح میدهم و بیشتر دوستش دارم. در عرصه نمایشهای رادیویی، کارگردانی نمایشهای مختلف همچون «شاه لیر» و « ربهکا» را در کارنامه دارید که جزو آثار خوب رادیو است، اما به بازیگری بیشتر از کارگردانی علاقهمند هستید؟ به دلیل اینکه تخصصم بازیگری است و روی این مقوله هم تمرکز دارم. در کنارش هر وقت کارگردانی اثری به من پیشنهاد شده پذیرفتهام، اما دغدغه اصلیام بازیگری است و بیش از هر چیز خودم را بازیگر میدانم. در ارتباط با نمایشهای رادیویی باید بگویم نمایشهای ما طبق استانداردهای بینالمللی تولید و پخش میشود، حتی در خاورمیانه حرف اول را میزنیم و آثار ما در دنیا جزو چند کار برتر است. بنابراین این مدیوم نهتنها قابل دفاع، بلکه قابل تحسین است. من جایی کار میکنم که استانداردهای کارم برتر از استانداردهای بینالمللی است. بنابراین کار را در این مدیوم دوست دارم و مرتب آن را تجربه میکنم. همیشه هم تلاش کردم کارم را به بهترین شکل انجام بدهم. بیشتر مردم این کمالگرایی را دارند و این ویژگی منحصر به من نیست. همین حس باعث میشود کارهای خاص انجام بدهم و تلاش کنم بهترین باشم. زمانی که دانشجو بودم، وارد عرصه نمایشهای رادیویی شدم. همیشه دوست داشتم بیانم را قوی کنم و کسب تجربه در مدیوم رادیو برایم جالب بود. فضای نمایشهای رادیویی را دوست داشتم. به قول همکاران و دوستان، استعدادم هم در این زمینه خوب بود و بارها کسانی که در هنر این مملکت درجه یک هستند، مرا مورد تشویق قرار دادند که بهتر است به فعالیتم در این رسانه ادامه و کارهای خوب و خلاقانه انجام بدهم. با وجود سختیهایی که در رادیو وجود دارد، اما به کارم در این رسانه ادامه دادم. کار در فضای رادیو را خیلی دوست دارم. خوشبختانه تلاشهایم نتیجه داد و زمانی اولین نمایش رادیویی را کارگردانی کردم که محال بود به یک جوان این کار را بسپارند و بیشتر کارها را کارگردانان پیشکسوت کارگردانی میکردند، حتی محال بود یک جوان در جشنوارههای بینالمللی هم خودش و هم عوامل و بازیگران کارش جایزه بگیرند، اما همه این اتفاقهای خوب برای من افتاد. به عنوان یکی از جوانانی که توانستید به عرصه کارگردانی نمایشهای رادیویی راه پیدا کنید، از این تجربه برایمان بگویید. کارگردانی نمایش رادیویی مراحلی داشت که من آن را سالم طی کردم و الان بر این باور هستم که کار نمایش رادیویی گروهی است و به هیچوجه انفرادی نیست. ما عکاس و نقاش نیستم، بلکه باید گروهی کار کنیم تا بتوانیم یک اثر درخشان تولید کنیم. من کارگردانی نمایشی مثل «طبل حلبی» اثر گونترگراس را در کارنامهام دارم که در هفت قسمت کارگردانی و یکی از نقشهایش را هم بازی کردم. کارگردانی این نمایش کار دشواری بود، چرا که باید بازیهای این نمایش بیبدیل در میآمد تا حق مطلب ادا میشد. در نمایشهای شاه لیر و ربهکا خلاقیت دیگری انجام دادیم. تا آن زمان وقتی میخواستیم فلاش بک (رجعت به گذشته) را در نمایش رادیویی نشان بدهیم، معمولا از موسیقی و اکو استفاده میکردیم؛ ولی من برای اولین بار در این نمایش برای این بخشها، موسیقی و اکو را حذف کردم و صداسازی کردم که خوشبختانه خروجی خیلی خوبی داشت.وقتی برای اولین بار این کار را انجام دادم، خیلیها با من همکاری نکردند، اما شهناز دهکردی نخستین تهیهکننده رادیو بود که در این زمینه با من همراه شد و با ساند افکت و صداسازی نمایش را ضبط کردیم و از این روش در دیگر نمایشهای رادیویی هم استفاده شد. ریتم در نمایش رادیویی چه جایگاهی دارد، زیرا گاهی شاهد هستیم برخی نمایشها بیجهت ریتم طولانی دارند؟ ریتم در نمایش رادیویی اهمیت زیادی دارد. روزی که به رادیو آمدم به این مساله خیلی توجه کردم و برایم سرعت خیلی مهم بود. زمانی ریتم در یک اثر هنری کند میشود که منظور خاص از این کار داشته باشیم. به نظرم ریتم کند به نمایش رادیویی لطمه میزند. به همین دلیل ریتم مناسب در نمایش رادیویی همیشه جزو اولویتهای کارم است. بزرگان ادبیات نمایش همیشه به ریتم کار و احترام به شعور مخاطب تاکید دارند و من هم تلاش میکنم به این دو مورد توجه کنم. خوشحالم در این راه دوستانی داشتم که مرا همراهی و حمایت کردند. گرچه بعضیها هم بودند که نهتنها حمایت نکردند، بلکه به من لطمه هم زدند، ولی به قول معروف وقتی آب راه خودش را پیدا کند، به مسیرش ادامه خواهد داد. به نظرم در نهایت آنچه باقی میماند، اثر هنری است. استادان شما در رادیو چه کسانی بودند؟ در رادیو از خسرو فرخزادی، مهین نثری، صدرالدین شجره، بهزاد فراهانی، ثریا قاسمی، زندهیاد احمد آقالو و ژاله علو بسیار آموختم. اشاره کردید علاقهمند به انجام بهترین و خاصترین کارها هستید. اگر بخواهید نگاهی به کارنامهتان داشته باشید، فکر میکنید این اتفاق برایتان افتاده است؟ بله، خوشبختانه این اتفاق افتاده، اما راهی طولانی پیش رو دارم، چون آنقدر ناشناختهها زیاد است و دنیای هنر بیکرانه، که هر چقدر یاد بگیرم و تجربه کنم باز کم است. من زمان و انرژی زیادی برای کارهایم در رادیو گذاشتم. مدیوم برایم فرقی نمیکند، بلکه همیشه تلاشم را برای کارم کردم، حتی در زمینه بازیگری و کارگردانی نمایش رادیویی مشغول نگارش یک کتاب هستم که اطمینان دارم برای خیلیها مفید خواهد بود. امیدوارم امسال چاپ شود. با نگارش این کتاب دین خودم را به این حوزه ادا کردم. تا چه میزان حق انتخاب نمایشنامهها را دارید تا روی آن کار کنید؟ انتخاب با ما نیست. فقط باید خوش شانس باشیم و نمایشنامههای خوب برای کار کردن به دست ما برسد. خوشبختانه نمایشهای بزرگ جهان مثل شاه لیر و ربهکا قسمت من شد و این دو نمایش را به ترتیب در 21 قسمت و چهار قسمت کارگردانی کردم. البته برخی مواقع هم پیش میآید نمایشنامههایی را خودمان برای کار انتخاب یا نمایشنامههایی را تنظیم میکنیم و برای تولید پیشنهاد میدهیم. بیشتر علاقهمند هستید روی نمایشنامههای ایرانی کار کنید یا خارجی؟ فرقی نمیکند. وقتی نمایشنامهای خوب باشد ترجیح میدهم هر دوی آنها را کار کنم. در مقام کارگردان آیا انتخاب بازیگران برای نمایشنامههای داخلی و خارجی با یکدیگر فرق دارد؟ بله، متفاوت است. هر بازیگری با توجه به جنس صدا، ظرفیت بازی، لحن و متناسب با نقش انتخاب خواهد شد. به عنوان مثال اگر بازیگری در نمایش ایرانی نقش حاجی فیروز را بازی میکند، طبیعی است با همان صدا و بیان نمیتواند نقش هملت را بازی کند؛ مگر آن که هملت را به شکل سیاهبازی اجرا کنیم. هر نقشی صدا، لحن، ریتم و حال و هوای خودش را میطلبد. بنابراین به خاطر تفاوت نقشها و فرهنگها، بازیگر باید متناسب با کیفیت رفتاری نقش عمل کند. با توجه به این که در این سالها روی نمایشنامههای داخلی و خارجی بسیاری کار کردید، به نظرتان مخاطب با متنهای داخلی بیشتر ارتباط برقرار میکند یا خارجی؟ هر اثر هنری که تاثیرگذار باشد با مخاطب ارتباط برقرار میکند. بسیاری از نمایشنامهها در دنیا نوشته میشود که به صورت ترجمه در دسترس قرار میگیرد. به نظرم بسیار حیف است که ما بخواهیم نمایشنامههای ایرانی و خارجی را از هم به این صورت تفکیک کنیم. نمایشنامههای ایرانی با فرهنگ و شکل زندگی مردم ما همخوانی بیشتری دارد، به دلیل این که شخصیتها از خود افراد جامعه شکل میگیرند، اما فراموش نکنیم غیر از شخصیتپردازی و خط داستانی، مفاهیم انسانی در بسیاری از نمایشنامهها نهفته است که این مرز را از بین میبرد. آنچه در نمایشنامه بسیار مهم است غیر از خط داستانی، شکل، فرم و برداشت درام نمایشنامه است که مربوط به ساختار نمایشنامه میشود. نمایشنامه و نمایشنامهنویسی در ایران هنوز جای رشد و تکامل بیشتری دارد. به این معنا که از لحاظ تکنیک و فرم بسیاری از نمایشنامهها در دنیا دارای بنیاد و بنیان قوی است. آنچه در نمایشنامه ایرانی اهمیت دارد این است که ما نمایشنامههای خوبی داریم که مفاهیم، شکل و فرم دراماتیک با تکنیکهای خاص در هم میآمیزد تا بتواند کشش لازم برای جذب مخاطبان داشته باشد. تنظیم رادیویی تا چه میزان در اقتباس نمایشنامههای خارجی نقش دارد؟ این مساله خیلی مهم است و باید سلامت اقتباس در تنظیمکنندهها وجود داشته باشد. برخی مواقع دخل و تصرف در یک نمایشنامه به درام لطمه میزند و بعضی وقتها کمک میکند. زمانی که اقتباس میشود دست تنظیمکننده باز است و میتواند اعمال نظر بیشتری داشته باشد، ولی آنچه در رادیو مهم است این که تنظیمکننده رادیو باید به درام و نمایشنامهنویسی مسلط باشد و ادبیات و درام ایران و جهان را بشناسد تا بتواند از رونویسی فراتر رفته، صحنههای متفاوت نمایش را با ظرفیت نمایش در رادیو تطبیق و سازگار کند. به نظرتان ما تنظیمکنندههای خوبی داریم؟ متاسفانه تنظیمکنندههای خیلی خوب کم داریم. در صحبتهایتان اشاره کردید نمایشهای رادیویی ایران حرف اول را در خاورمیانه میزند. حرفتان بر اساس آمار است یا تحقیقات میدانی خودتان؟ نتیجه تحقیقات خودم است. اگر به نمایشهای رادیویی ایران و دیگر کشورها گوش بدهید، متوجه این ماجرا میشوید، ضمن این که من داور بینالمللی جشنواره رادیو هم بوده و نمایشهای رادیویی کشورهای دیگر را هم شنیده ام، واقعا جایگاه نمایشهای رادیویی ایران خیلی بالاست و میتوان گفت بیبدیل و منحصر به فرد است.به نظرم از ظرفیت نمایشهای رادیو خیلی استفاده نمیشود. این اشکال به آدمها برمیگردد نه به نمایشهای رادیویی. به همین دلیل در دورههایی درخشان است. این مساله فقط شامل نمایشهای رادیویی نمیشود. اگر تئاتر الان ایدهآل نیست، فی نفسه به خاطر تئاتر نیست، بلکه برای نمایشهایی است که کار میکنیم. اگر نگاه حرفهای و دلسوزانه به نمایشهای رادیویی داشته باشیم و از افراد متخصص بهره ببریم، نمایشها فوقالعاده خواهند شد. جامعه ما به هنرمند نیاز دارد، نه به تعدادی کارگر هنر. برخی فقط بازی میکنند یا مینویسند و کارگردانی میکنند، اما هنرمند نیستند. این در حالی است که هنر در درون خودش آموزش میدهد. وقتی از هنر برای آموزش استفاده میشود، پایههای بنیادی و تفکر فرهنگی جامعه را در زمان خودش میسازد و بد نیست هرازگاهی به این مساله فکر کنیم. معتقدم در زمانهای زندگی میکنیم که هنرمندانه زیستن دشوار است. به هر حال برای من این مهم است که قبل از هنرمند شدن، هنر زندگیکردن را یاد بگیرم. بنابراین باید سعی کنیم با انجام کارهای خوب پاسخگوی لطف مردم باشیم. هنر بسیار ارزشمند و نامحدود است و نیاز به عشق و زحمت فراوان دارد که انسان بتواند به درک وسیعتری از زندگی و کائنات برسد. فاطمه عودباشی / گروه رادیو و تلویزیون
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 شهریور 1393 ساعت 03:00 | شماره خبر : 1643251002102584972 تعداد بازید: 0
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]
صفحات پیشنهادی
زندگی پر مشقت نتیجه فراموش کردن یاد خداوند است
مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه مشهد زندگی پر مشقت نتیجه فراموش کردن یاد خداوند است خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه مشهد س با اشاره به آیه 124 سوره طه گفت فراموش کردن پروردگار و مشکلات زندگی رابطه متقابل با یکدیگر دارند از این رو بر هر اندازه انسان خدا را فراموش کندرؤسای سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری از رهبر معظم انقلاب عیادت كردند
فرهنگ و ادب فرهنگ عمومی به نمایندگی از هنرمندان متعهد و انقلابی رؤسای سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری از رهبر معظم انقلاب عیادت كردند رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و رئیس حوزه هنری به نمایندگی از هنرمندان متعهد و انقلابی به عیادت رهبر انقلاب اسلامی رفتند به گزارش خبرگزاری مهرآیت الله امینی، جمعی از نمایندگان ولی فقیه و مراجع تقلید و تعدادی از مسئولان و هنرمندان از رهبر معظم انقلاب عی
آیت الله امینی جمعی از نمایندگان ولی فقیه و مراجع تقلید و تعدادی از مسئولان و هنرمندان از رهبر معظم انقلاب عیادت کردند آیت الله امینی عصر امروز با حضور در بیمارستان محل بستری رهبر معظم انقلاب از حضرت آیت الله خامنهای عیادت و سلامتی و بهبود کامل ایشان را از درگاه خداوند متعال مسفعالان حوزه ادب، فرهنگ، هنر و ورزش از رهبر معظم انقلاب عیادت کردند
فعالان حوزه ادب فرهنگ هنر و ورزش از رهبر معظم انقلاب عیادت کردندجمعی از فعالان ادب فرهنگ هنر رسانه و ورزش عصر امروز با حضور در بیمارستان از رهبر معظم انقلاب عیادت کردند به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس جمعی از فعالان حوزه ادبیات فرهنگ رسانه و ورزش در کنار شخصبه نمایندگی از هنرمندان متعهد و انقلابی رؤسای سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری از رهبر معظم انقلاب عیادت کردن
به نمایندگی از هنرمندان متعهد و انقلابیرؤسای سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری از رهبر معظم انقلاب عیادت کردنددر پی عمل جراحی رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر سه شنبه 18 شهریورماه حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی و محسن مومنی شریف به نمایندگی از هنرمندان متعهد و انقلابی از رهبرانصاریفرد: میخواهم گلهای زیادی برای اوساسونا بزنم
سهشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱ ۳۳ مهاجم ایرانی اوساسونا با خوشحالی از پیوستن به این تیم عنوان کرد میخواهد با گلهای زیاد هواداران اوساسونا را خوشحال کند او همچنین درباره نقش جواد نکونام در پیوستنش به اوساسونا به صحبت پرداخت به گزارش ایسنا کریم انصاری فرد مهاجم تیم ملی ایران با«ثانیههای سربی» روی پرده میرود/ نمایش «پارسیاد» در خانه هنرمندان
فرهنگ و هنر سینمای ایران ثانیههای سربی روی پرده میرود نمایش پارسیاد در خانه هنرمندان مستند ثانیههای سربی به کارگردانی سیدرضا رضوی روز چهارشنبه 19 شهریورماه در برنامه یک عصر یک مستند مجتمع فرهنگی هنری نور اکران و نقد و بررسی خواهد شد و از سوی دیگرروز سه شنبه 18 شهریتوصیه های شاداب زندگی کردن
توصیه های شاداب زندگی کردن هدف از جر و بحث و تبادل نظر درک متقابل است اگر به دنبال تغییر همسرتان هستید به توافق نمیرسید به این مطلب امتیاز دهید امام رضا علیه السلام فرمودند هركس نتواند به زيارت من بيايد برادرم را در رى يا خواهرم را در «قم» زيارت كند كه ثواب زيارتبزرگداشت هنرمندان از یاد رفته با «جوجه تیغی»
یکشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰ ۳۲ بهرام افشاری بازیگر جوان تئاتر اولین نمایشاش را با همراهی بازیگرانی همچون باران کوثری هوتن شکیبا نوید محمدزاده و کارگردانی میکند این بازیگر جوان تئاتر که قصد دارد نمایش جوجه تیغی را به عنوان اولین تجربه خود در زمینه کارگردانی به صحنه ببرفرمانده سپاه ناحیه اهر خبر داد هدف دشمن از شبیخون فرهنگی، سست کردن بنیاد خانوادهها است
فرمانده سپاه ناحیه اهر خبر دادهدف دشمن از شبیخون فرهنگی سست کردن بنیاد خانوادهها استفرمانده سپاه ناحیه اهر هدف از شبیخون فرهنگی دشمن و ترویج برنامههای مبتذل و غیردینی را سست کردن بنیان خانوادهها برشمرد و گفت دشمن با کانالهای ماهوارهای برای سست کردن باورهای دینی حمله کردههنرمندان در عیادت با رهبر معظم انقلاب چه گفتند؟
هنرمندان در عیادت با رهبر معظم انقلاب چه گفتند روز گذشته بسیاری از هنرمندان و ورزشکاران با مقام معظم رهبری دیدار کردند که آَشنایی ایشان با همه این هنرمندان موجب تعجب آنها شده بود به گزارش ایرنا جمعی از فعالان حوزه فرهنگ هنر و ورزش عصر روز گذشته جمعه 21 شهریور با حضور در بیمارخانواده ای که با طرز زندگیشان همه را شوکه کردند! +عکس
خانواده ای که با طرز زندگیشان همه را شوکه کردند عکس مادر این خانواده می گوید از دوران کودکی فرزندانم تمام لباس ها و اسباب بازی های آن ها را نگه داشته ام شلختگی ممکن است بر اثر زیاد بودن وسایل خانه به وجود اید به طوری که دیگر نمی دانید وسایل قدیمی باید کجا قرار بگیرند یکی ازخادمان حرم رضوی از بیماران بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر عیادت کردند
استانها جنوب بوشهر خادمان حرم رضوی از بیماران بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر عیادت کردند بوشهر - خبرگزاری مهر در آستانه میلاد امام رضا ع خادمان حرم رضوی از بیماران بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر عیادت کردند به گزارش خبرنگار مهر رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ظهر شنبه دریادداشت منتشر نشده استاد محمود حکیمی درباره شهید باهنر
فرهنگ و ادب ادیبات ایران مهر منتشر کرد یادداشت منتشر نشده استاد محمود حکیمی درباره شهید باهنر همزمان با سالروز شهادت شهید دکتر باهنر خبرگزاری مهر یادداشتی از دکتر محمود حکیمی را درباره این شهید مجاهد منتشر میکند دکتر حکیمی در این یادداشت به بیان خاطراتی از سالهای دور آشنایجریان عیادت فرهنگیان و هنرمندان از رهبر انقلاب
جریان عیادت فرهنگیان و هنرمندان از رهبر انقلاب روز جمعه 21 شهریورماه سال 93 گروهی از هنرمندان عرصه فرهنگ وادب و هنر و رسانه و ورزش برای عیادت رهبر عظیم انقلاب به بیمارستان رفتند به این مطلب امتیاز دهید امام علی علیه السلام می فرمایند سرکه خوب خورشتی است زرد آب را می شکند صفهنرمندان سیستان و بلوچستان در موسیقی محلی المپیاد عشایر کشور اول شدند
مخاطبان انتخاب کردند هنرمندان سیستان و بلوچستان در موسیقی محلی المپیاد عشایر کشور اول شدند زاهدان- ایرنا- رییس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی سیستان و بلوچستان گفت هنرمندان استان در چهارمین المپیاد ملی فرهنگی ورزشی عشایر ایران مقام نخست اجرای موسیقی محلی از دید مخاطبانمباحث دینی و سبک زندگی در قالب هنر ارائه شود
مباحث دینی و سبک زندگی در قالب هنر ارائه شود یزد - ایرنا- مدیرکل حراست کمیته امدادامام خمینی ره کشور گفت مباحث دینی و سبک زندگی به شکل بسیار زیبا در قالب هنر ارائه شود به گزارش روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی ره استان یزد که روز پنجشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت حبیب ش-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها