تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دور...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820213074




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانشجویان، آموزه های عاشورایی دفاع مقدس را با رغبت فراگیرند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار قم: دانشجویان، آموزه های عاشورایی دفاع مقدس را با رغبت فراگیرند قم ـ ایرنا ـ استاندار قم گفت: دانشجویان، آموزه های فرهنگ دفاع مقدس را که ریشه در نهضت عاشورا دارد، با رغبت بیشتری فراگیرند.


به گزارش ایرنا از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، حجت الاسلام والمسلمین "محمدصادق صالحی منش" روز شنبه در جمع معاونان آموزشی دانشگاه های قم و اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس با اشاره به موقعیت ممتاز قم از لحاظ فرهنگی ابراز داشت: حضور 15 مرجع عالیقدر تقلید، افتخاری بزرگ در جهان تشیع برای این استان محسوب می شود.
وی افزود: استان قم حدود 10 هزار روحانی دارد که سه هزار نفر آنان را اساتید سطوح عالیه حوزه تشکیل می دهند.
استاندار قم همچنین با بیان اینکه در حدود 20 هزار استاد دانشگاه و دانشجو در استان در حال تعلیم و تعلم هستند، ابراز کرد: با توجه به آمار و ارقام موجود از نظر تعداد دانشجویان و طلاب علوم دینی، این استان به تمام معنا دارای چهره فرهنگی ممتازی در جهان اسلام است.
وی تصریح کرد: اساس انقلاب اسلامی بر پایه فرهنگ تشیع و اسلام ناب محمدی(ص) است که حضرت امام(ره) در رهنمودها و وصیتنامه الهی سیاسی شان به این موضوع کرارا تاکید فرموده اند.
صالحی منش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرهنگ غنی دفاع مقدس و اینکه این فرهنگ ریشه در نهضت عاشورا دارد، خاطرنشان کرد: امروز به برکت همین خون های پاک شهیدان و دلاورمردی رزمندگان اسلام و ایثارگران سرافراز است که جمهوری اسلام در معادلات منطقه حرف اول را می زند.
وی با بیان تاریخچه جنگ تحمیلی دشمنان بر علیه ایران اسلامی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب در حالی که کشور ما هنوز جایگاه خود را تثبیت نکرده بود، دشمنان جنگ تحمیلی نابرابری را برعلیه ما آغاز کردند.
استاندار قم بیان داشت: در طول سال های نبرد، ملت بزرگ ایران یکچارچه وارد میدان کارزار شدند و سیل خروشان ملت با هدایت های حضرت امام(ره) و دلاورمردی های رزمندگان اسلام پس از هشت سال مقاومت جانانه، دشمن زبون را منکوب و مضمحل کرد.
وی نگاه حضرت امام(ره) به مقوله دفاع مقدس را نگاهی فرهنگی و الهی که با محاسبات بشری قابل محاسبه نیست، عنوان کرد و افزود: ایشان فرمودند محرم و صفر است که اسلام را زنده نگهداشته است و بر این اساس فرهنگ شهادت طلبی را در حفظ اسلام و ارزش های اسلامی تبیین نموده و مورد تاکید قرار دادند.
صالحی منش بیان داشت: اینکه ایران اسلامی امروز در منطقه و جهان تاثیرگذار است و در معادلات منطقه ای حرف اول را می زند، به سبب نهادینه شدن فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس است.
وی افزود: امروز مسوولان کشور، به رغم وجود مشکلات و تنگناها با عزمی استوار و نگاهی ایثارگرانه برگرفته از خون پاک شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت نهایت تلاش خود را در خدمتگزاری به مردم انجام می دهند.
استاندار قم در پایان با تقدیر از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم در تشکیل جلسه و پیگیری و نشر فرهنگ دفاع مقدس در استان، از اساتید و دانشجویان خواست نسبت به معرفی و فراگیری فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس و آشنایی با آن، با اهتمام و رغبت بیشتری اقدام کنند.
لازم به ذکر است معاونان آموزشی دانشگاه ها و اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس در آستانه سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس در نشست هم اندیشی به دعوت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم گردهم آمدند.ک/1
569 / 553


22/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن