تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمى کند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین شناسى، تدبر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819513420




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نبايد با بيان غير کارشناسانه، صنعت شير را با چالش رو به رو کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ شهريور ۱۳۹۳ (۱۱:۳۳ق.ظ)
رييس سازمان صنعت معدن و تجارت فارس: نبايد با بيان غير کارشناسانه، صنعت شير را با چالش رو به رو کرد رييس سازمان صنعت معدن و تجارت فارس در واكنش به برخي اخبار كذب در خصوص روغن پالم تصريح كرد: درست نيست که با بياني غير کارشناسانه صنعت شير را با چالش رو به رو کنيم.
به گزارش خبرگزاري موج، « علي همتي» در حاشيه بازديد رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس و خبرنگاران رسانه هاي کشوري و استاني از خط توليد شرکت پگاه فارس بر حساسيت وزير صنعت معدن و تجارت به بخش توليد اشاره کرد و افزود: ايشان بسيار علاقه مندند تا مجموعه هايي که در 8 سال گذشته آسيب ديده اند دوباره احيا شوند.
وي تصريح كرد: خوشبختانه گرچه در استان فارس زير ساخت هاي بخش توليد دچار مشکل شده است اما 28 واحد لبني کوچک و بزرگ استان کمتر دچار آسيب شده اند.
همتي با تاکيد بر اينکه صنايع لبني در استان فارس بخش عمده اي از اشتغال زايي را به عهده دارند خاطر نشان کرد: در حال حاضر 10 درصد از توليدات واحد هاي لبني استان صادر مي شوند.
وي در ادامه در خصوص مسائل مطرح شده در زمينه استفاده از روغن پالم در محصولات لبني اظهار كرد: با توجه به اهميت اين موضوع در کشور درست نيست که با بياني غير کارشناسانه صنعت شير را با چالش رو به رو کنيم و همچنين بايد در بيان مسائلي که ممکن است در تزلزل بازار نقش داشته باشد و فضاي ملي به ويژه موضوع پر اهميت اشتغال را تحت الشعاع قرار دهد دقت بيشتري صورت گيرد.
رييس سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس به مردم استان اطمينان داد : در هيچ يک از واحد هاي لبني استان گزارشي مبني بر تخلف در توليد محصولات گزارش نشده است.
وي در پايان افزود: بنابراين بايد در فضاي کنوني تحريم ها تورم رکود و تاثيرات بي تدبيري هاي سال هاي گذشته در جهت تقويت فرآورده هاي لبني کوشا باشيم.
همچنين دراين بازديد ، مشاور شرکت صنايع شير ايران نيز در مورد اخبار منتشر شده از مصرف روغن پالم در محصولات لبني کشور به بحران هاي ساختگي کمر شکن در صنعت شير اشاره کرد و گفت: يکي از اين بحران ها مسله استفاده از روغن پالم در محصولات لبني است که متاسفانه به علت نوع بيان مسوولان، کل اين صنعت زير سوال رفته است.
وي ادامه داد: در حالي که حتي اگر خطايي رخ داده بود تشخيص و جلوگير ي از اين خطا جز وظايف ذاتي اداره نظارت وزارت بهداشت بوده است.
«حسين چمني» با بيان اينکه انتشار اخبار استفاده از روغن پالم بر اساس آزمايش صورت نگرفته است افزود: بايد اين نکته را در نظر داشت که صنعت شير نيز به علت عدم سودآوري در معرض تخلف قرار دارد اما بايد به اين موضوع توجه شود که آيا امکان رخ دادن چنين خطايي وجود دارد يا خير . و آنچه در اين ماجرا رخ داده بر اساس تحليل بوده و آزمايشي جهت اثبات آن انجام نشده است.
وي خاطر نشان کرد: بر اساس گفته رييس کمسيون کشاورزي مجلس کلي گويي در باره روغن پالم نسنجيده بوده و آسيب هايي از جمله از بين رفتن اعتماد عمومي به صنعت شير،کاهش صرانه مصرف لبنيات و سوق يافتن مردم به سمت خريد محصولات لبني فله که بسيار خطر ناک خواهد بود شده است.
چمني همچنين با تاکيد بر اينکه استفاده از روغن پالم در هچ کشوري ممنوع نيست تصريح کرد: بايد به اين نکته توجه داشت که در حال حاضر 1.4 ميليون تن روغن وارد کشور شده که بيش از 760 تن يعني 54 درصد آن را روغن پالم تشکيل مي دهد و اين روغن در تهيه برخي محصولات خوراکي از جمله روغن هاي سرخ کردني شکلات ها و شيريني ها استفاده مي شود.
وي افزود: در حال حاضر 8 محصول لبني از جمله برخي انواع پنير ها، شير خشک صنعتي، و خامه قنادي مجوز استفاده از اين روغن را دارند در نتيجه روغن پالم يک سم کشنده يا ماده ايي غير خوراکي نيست.
همچنين دراين بازديد « محمد امين حنيف پور» مديرعامل شرکت شير پگاه فارس نيز تصريح كرد: صرف نظر از اهميت مصرف لبنيات در سلامت جامعه، امروزه براي سنجش ميزان توسعه يافتگي کشورها از معيار سرانه مصرف لبنيات نيز استفاده مي شود که اين موضوع اهميت مصرف لبنيات را در دنيا نشان مي دهد.
وي اظهار کرد: اين شرکت به عنوان بزرگترين توليدکننده شير و فرآورده هاي شيري در جنوب کشور، فرهنگسازي درباره اهميت مصرف شير را در دستور کار خود قرار داده است.
حنيف پور اظهار کرد: شرکت پگاه فارس علاوه بر تامين 32 درصد لبنيات مورد نياز استان فارس و استان هاي همجوار، 12 درصد توليدات خود را به کشورهاي عمان، عراق و قطر صادر مي کند و کشورهاي فيليپين و مالزي از مصرف کنندگان محصولات پودري اين شرکت هستند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن