تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798957141




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هر جشنواره باید خروجی قابل قبول داشته باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مرضیه برومند در مجله تئاتر: هر جشنواره باید خروجی قابل قبول داشته باشد تهران-ایرنا-برنامه تلویزیونی مجله تئاتر بعد از مدتی وقفه، فعالیت دوباره اش را با جشنواره تئاتر عروسکی و گفتگو با مرضیه برومند کارگردان سینما و تلویزیون از سر گرفت.


به گزارش روز جمعه ایرنا، مرضیه برومند دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک میهمان این برنامه تلویزیونی بود. هرچند برومند هم مانند بسیاری از مردم، دلش هوای والیبالیست ها را داشت و هر از گاهی نتیجه تیم ملی والیبال را پرس و جو می کرد، با این حال اطلاعات کاملی را درباره برنامه های مختلف این دوره از جشنواره تئاتر عروسکی ارایه کرد.
او که این روزها هم درگیر اکران فیلم«شهر موش ها» است و هم کارهای جشنواره عروسکی را سر و سامان می دهد، گفت همزمانی این دو برنامه، سخت اما شیرین است.
برومند، بودن در کنار بچه های عروسکی را دلپذیر دانست و از آنها به عنوان هنرمندانی یاد کرد که خودنما نیستند و تمام حس و وجودشان، پشت عروسک هایشان است.
این هنرمند توضیح داد که جشنواره تئاتر عروسکی با ادای دین به هنرمندان درگذشته این رشته، کار خود را آغاز می­کند و نمایشگران عروسکی روز جمعه 21 شهریور با حضور در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س)، به این هنرمندان ادای احترام می کنند.

**دعوت از مردم برای شرکت در جشن عروسکها
او سپس از همه مردم و کودکان دعوت کرد تا روز شنبه 22 شهریور در جشن عروسکها شرکت کنند؛ جشنی که قرار است عصر اولین روز جشنواره در فاصله میان خیابان فلسطین تا فضای باز تئاتر شهر برگزار شود . این جشن با آرزوی صلح و آرامش برای کودکان برگزار می­شود و نمایشگران عروسکی شعارهایی درباره طبیعت، هوا و زمین پاک و ... را با کودکان و خانواده هایشان در میان می گذارند.
برومند هم از نمایشگاه عکس و پوستر جشنواره گفت و هم توضیح داد نمایشگاه عروسک به سرپرستی مرضیه محبوب بعد از برگزاری جشنواره برپا می­شود تا فرصت کافی برای گردآوری عروسک های 14 دوره قبلی جشنواره باشد و فعالیت تئاتر عروسکی، بعد از جشنواره هم ادامه پیدا کند.
این هنرمند تئاتر و سینما توضیح داد که برنامه­های عروسکی­ها بعد از جشنواره تمام نمی شود بلکه بخش پژوهش و کارگاه های آموزشی در طول سال هم فعال است و نتیجه این فعالیت روی سایت جشنواره منعکس می شود. ضمن اینکه روی این سایت اطلاعات آرشیوی از دوره های قبلی جشنواره هم در دسترس است.
دبیر جشنواره تئاتر عروسکی امیدوار است سال آینده بخش سمینارها و کارگاه­ها در شهری دیگر برگزار شود تا فعالیت جشنواره تئاتر عروسکی تا دو سال دیگر فراموش نشود.

**اگر بعد از یک سال خواستند ما را بلند کنند، می روم عسر و حرج!
او که این روزها بیشتر وقتش را در خانه عروسک می­گذارند، اظهار امیدواری کرد این خانه که به لطف شهرداری منطقه یک به مدت یک سال در اختیار بچه­های عروسکی قرار گرفته، همچنان باقی بماند و گفت:« اگر بعد از یک سال خواستند ما را بلند کنند، می روم عسر و حرج».
برومند از اشتیاق نمایشگران عروسکی ابراز شادی کرد اما در عین حال گفت در این مدت بارها از نبود امکانات تئاتر بویژه در شهرهای دیگر رنج کشیده و بخشی از اعصاب خوردی هایش به خاطر همین مسایل است.
این هنرمند در این گفتگو بار دیگر تاکید کرد جشنواره برای سرگرم کردن بچه های مردم برگزار نمی شود بلکه مهم این است که هر جشنواره ای، خروجی قابل قبولی داشته باشد و آثار شرکت کننده در آن به اجرای عمومی برسند.
او به شرایط دشوار گرفتن سالن تئاتر اشاره کرد و گفت معلوم نیست بعدا چه بلایی سر بچه های عروسکی بیاید اما تا وقتی هستم نمی گذارم هیچ بلایی بر سر شان بیاید.
او توضیح داد که بودجه جشنواره تئاتر عروسکی سالانه بوده اما بعدها مدام مختصرتر شده است .برومند انتقاد کرد که بودجه های فرهنگی به اهلش نمی رسد و نهادهای فرهنگی هم دچار موازی کاری و دلال بازی هستند.
او گفت: گرچه کودکان یکی از مهمترین مخاطبان نمایش های عروسکی هستند اما نمایش عروسکی فقط مختص بچه ها نیست و در جدول جشنواره تئاتر عروسکی گروه سنی تمام نمایش ها مشخص شده که خانواده ها هم باید به این موضوع توجه کنند و کودکانشان را به تماشای نمایش های ویژه بچه ها بیاورند.
این هنرمند که پیش از این هم از فضای نامناسب اطراف تئاتر شهر انتقاد کرده بود، باز هم از این وضعیت اظهار تاسف کرد و گفت: تئاتر شهر یکی از زیباترین ساختمان های تهران و جزء میراث ملی ماست اما غم انگیز است که این ساختمان در میان زباله ها محاصره شده و از بیرون و درون در حال نابودی است.
او ادامه داد : با این حال شهرداری منطقه 11 سعی کرده در آستانه برگزاری جشنواره عروسکی دستی به سر وروی این ساختمان بکشد تا کمی تمیز شود. اما موضوع اینجاست که وقتی میهمان خارجی دعوت می کنیم فقط برای اجرای نمایش نیست بلکه دوست داریم غرور ملی مان هم حفظ شود ولی با وضعیتی که تئاتر شهر دارد، نمی توان چنین کرد.
دبیر جشنواره تئاتر عروسکی که با وجود خستگی بسیارش سعی دارد همه برنامه ها مرتب و منظم برگزار شود، در پایان این گفتگو برای ملی پوشان تیم والیبال آرزوی موفقیت کرد و گفت با برد این تیم، خستگی اش کم می شود.
فراهنگ*3054*1569


21/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن