تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توكل بر خداوند، مايه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820193873




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انباشت پسماند زباله ها، تهدیدی برای سلامت مردم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: انباشت پسماند زباله ها، تهدیدی برای سلامت مردم گچساران - ایرنا - انباشت زباله در مکان های مسکونی اطراف شهرها و روستاها افزون بر ایجاد سیمای نازیبا،تهدیدی جدی برای سلامت مردم است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، انباشت نخاله های ساختمانی و پسماندهای خانگی در مناطق مسکونی شهری و در مسیر آب های سطحی نقاط روستایی با ایجاد بوی نامطبوع و جمع شدن حشرات باعث تهدید سلامتی مردم می شود.
به اعتقاد بسیاری از کارشناسان بهداشت رهاسازی پسماند زباله ها بدون دفن بهداشتی باعث ورود شیرابه های زباله به رودخانه ها، سد ها و دیگر آب های روان و چشمه های فصلی است.
فرماندار گچساران گفت: ساماندهی جایگاه های دفن زباله در مناطق روستایی ضروری است.
عبدالرحیم رحیمی افزود: جمع آوری و دفن زباله های خانگی روستاهای این شهرستان باید سریعتر ساماندهی و مدیریت شود.
وی بیان کرد: دفع غیر اصولی زباله ها موجب آلودگی زیست محیطی به ویژه در مناطق روستایی شهرستان گچساران شده است.
رحیمی اظهار داشت: برای پیشگیری از آلودگی زیست محیطی و کاهش هزینه های جانبی باید مکان های مناسبی در مناطق روستایی این شهرستان شناسایی و تمام زباله ها با همکاری دهیاران و محیط زیست در آنجا دفن شود..
فرماندار گچساران با اشاره به عذم موفقیت متولیان برای تعیین جایگاه مناسب زباله به دلیل برخی معارضات اجتماعی تصریح کرد: دفن بهداشتی زباله ها در مناطق روستایی مستلزم مشارکت مردم برای تعیین جایگاه دفن پسماندهای خانگی به دور از منافع فردی و با در نظر گرفتن اهمیت ارتقای سلامت است.
رحیمی اظهار داشت: جایگاه های دفن زباله خانگی با توجه به شاخص های بهداشتی و فاصله لازم از واحدهای مسکونی روستایی احداث و با نظارت دهیاری ها و خانه های بهداشت انجام شود..
معاون شهرداری دوگنبدان گفت: حمل و انباشت نخاله های ساختمانی شبانه از طریق برخی از افراد متخلف در برخی نقاط شهر دوگنبدان صورت می گیرد و با اضافه پسماندهای زباله های خانگی چهره زشتی را ایجاده کرده است.
علیرضا پناهپوری از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر نوع انتقال زباله در مناطق مسکونی را گزارش دهند تا با خاطیان برخورد قانونی شود.
وی اظهار کرد: زباله های رها شده در اطراف شهر تا چند روز آینده جمع آوری خواهد شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت:جمع آوری و دفن صحیح زباله یکی از مهم ترین عوامل تضمین سلامت جامعه است که باید به آن توجه ویژه شود.
وی به خطرات ناشی از ریختن پسماندهای خانگی در مکان هایی نزدیک به مناطق مسکونی و رودخانه ها اشاره و گفت: دفن غیر اصولی زباله موجب انتقال بیماری های خطرناک برای ساکنان محلی در بلند مدت خواهد شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به پیامدهای زیست محیطی ناشی از رها سازی نامناسب زباله ها می گوید: بیماریهای کزاز،حصبه، سالک پوستی و انگل های روده ای و مسمومیت ها ˈاز طریق آلودگی های ناشی از زباله حاصل می شود.
اسدپور با اشاره به سوزاندن زباله در برخی روستاهای گچساران گفت: سوزاندن زباله سبب بروز مشکلات زیست محیطی شده و دود ناشی از آتش زدن زباله منجر به آلودگی شدید هوای منطقه می شود.
8143/671


20/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن