تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):باعلما همنشینی کن تا سعادتمند شوی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812602403




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سلامت مردم و اقتصاد شهر با احداث کارخانه تفکیک زباله در مقصد احیا می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قم حجت الاسلام بنایی:
سلامت مردم و اقتصاد شهر با احداث کارخانه تفکیک زباله در مقصد احیا می‌شود
قم - خبرگزاری مهر: معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: با احداث کارخانه تفکیک زباله در مقصد ، دو موضوع سلامت مردم و اقتصاد شهر احیا خواهد شد.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین علی بنایی بعد از ظهر پنج‌شنبه با همراهی ابوالفضل اسماعیلی، معاون امور زائران استانداری و رضا بامداد اصل، مدیرعامل سازمان مدیریت پسمان از عملیات بهسازی ورودی سایت دفن زباله(البرز) بازدید کرد. سايت دفن البرز محلي براي دفن زباله‌هاي شهري قم و در كيلومتر ۱۳ جاده كوه سفيد واقع شده است، مکان اين سايت به مساحت ۱۴۲ هكتار در سال ۶۲ و در خلاف جهت باد احداث شده است تا امكان هيچ‌گونه مشكلي براي مردم شهر وجود نداشته باشد. به گفته وی، استفاده بهینه از زباله‌های شهری برای سلامت مردم و اقتصاد شهر مفید است و این امر مانند یک پازل چند ضلعی است که اگر مورد توجه قرار گیرد موضوعات بسیاری مهم خواهند شد. معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: استفاده بهینه از زباله های شهری، ایجاد اشتغال، فعالیت کارخانه های متعدد، منشا درآمد و فواید بسیاری را دنبال خواهد کرد. وی ادامه داد: زباله هایی که دور می اندازیم، ثروت هستند و میتوان درصد قابل توجهی از آنها را به چرخه طبیعت بازگرداند، حجتالاسلام بنایی با بیان این جملات بر ضرورت تهیه نقشه راه برای استفاده از زباله ها تاکید کرد. مراحل اجراي پروژه بهسازي مسير دسترسي به سايت دفن زباله البرز به طول ۳۰۰ متر از یک ماه گذشته آغاز شده است.

احداث کارخانه‌های صنایع تبدیلی و ایجاد اشتغال معاون استاندار قم اظهار داشت: در راستاي اجراي مديريت بهينه پسماند، اولين گام در اين زمينه اجراي طرح تفكيك در مبدا است، طبق آمارها سال گذشته تنها ۱۵ درصد مردم قم در اجراي اين طرح مشاركت داشتند، از اين رو بايد از روش هاي ديگر براي جلوگيري آلوده شدن سه عنصر آب، خاك و هوا و همچنين دفن بي رويه زباله استفاده كرد، راه اندازي كارخانه تفكيك در مقصد مي تواند روش ديگري در زمينه تفكيك و جداسازي پسماندها باشد. ایجاد صنایع تبدیلی موضوعی بود که توسط رضا بامداد اصل، مدیرعامل سامَپ قم در این بازدید مطرح شد و معاون سیاسی امنیتی استاندار قم نیز با بیان اینکه تعقیب این موضوع سبب ایجاد اشتغال خواهد بود، تایید کرد. وی افزود: سازمان مديريت پسماند شهرداري قم، شرايط حضور بخش خصوصي را براي ورود به اين عرصه فراهم كرده است و با تامين هزينه هاي آب، برق، سوله و زباله قصد دارد تا در زمينه راه اندازي خط كارخانه تفكيك زباله در مقصد اقدامات لازم را صورت دهد. مدیرعامل سامَپ قم افزود: احداث پروژه كارخانه تفكيك زباله در مقصد با روند قابل توجهي همراه است و اين طرح قبل از 6 ماهه دوم سال به بهره برداري خواهد رسيد.

و باز هم فرهنگ سازی بامداد اصل به برگزاری جشن همیاران با اهدای 100 میلیون تومان جایزه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: درسال گذشته میزان جمع آوری ماهانه زباله خشک 70 تن بوده است که پس از برگزاری مراسم جشن همیاران، این میزان به 170 تن درفروردین 93 رسیده است. وی مشارکت مردم را در زمینه تکفیک از مبدا مطلوب خواند و اضافه کرد: مشارکت شهروندان با برنامه های فرهنگی و آموزشی افزایش خواهد یافت. ضرورت فرهنگ سازی موضوعی بود که حجت الاسلام بنایی نیز مورد توجه قرار داد و اشاره کرد: اجرای برنامه های فرهنگی مردم را برای امور شهری از جمله تفکیک زباله ترغیب خواهد کرد. معاون سیاسی امنیتی استاندار قم یادآور شد: انگیزه و اشتیاق مردم نسبت به حضور در طرح تفکیک در مقصد باید تقویت شود و در این زمینه رسانه ملی و استانی باید به میدان بیاید. به گفته بنایی، در صورت 6 ماه اجرای برنامه های مداوم، اهداف مورد نظر تامین می‌شود و تاثیر برنامه‌ها دیده خواهد شد.  






۱۳۹۳/۶/۱۳ - ۱۸:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن