تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تا ده ميل اطراف قبر حسين بن على عليه‏السلام بركت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819835624




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از مجتمع چاپ مسعود مارک/ تولید لیبل‌های انتقال حرارتی در کشور/علاقه چاپخانه‌ها به خرید خارجی/ انتقاد از عملکرد اتحادیه صادرکنندگان چاپ


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از مجتمع چاپ مسعود مارک/
تولید لیبل‌های انتقال حرارتی در کشور/علاقه چاپخانه‌ها به خرید خارجی/ انتقاد از عملکرد اتحادیه صادرکنندگان چاپ
مسئولان مجتمع چاپ مسعود مارک توانستند با همت و پشتکار، به تولید لیبل‌های انتقال حرارتی که از کشور چین به ایران ورود می‌یافت، بپردازند اما آنها بر تمایل برخی از چاپخانه‌ها به خرید محصولاتی که قابلیت تولید آن در ایران وجود دارد اما باز هم به واردات آن می‌پردازند، گله‌مند هستند.

خبرگزاری فارس: تولید لیبل‌های انتقال حرارتی در کشور/علاقه چاپخانه‌ها به خرید خارجی/ انتقاد از عملکرد اتحادیه صادرکنندگان چاپ



گروه کتاب و ادبیات- رقیه عزیزی شیرکوهی: چاپخانه مسعود مارک از سال 1340 با تولید انواع مارک‌های فلزی شروع به کار کرد. این شرکت طی چندین سال کار موفق و داشتن پرسنل و بازار بسیار خوب توانست، چاپخانه کوچک خود را به یک مجتمع چاپ ارتقا دهد. شرکت مسعود مارک در ابتدای کار خود به تولید مارک‌های فلزی پرداخت اما با به دست آوردن بازار توانست به تولید انواع مارک‌های غیرفلزی، لیبل‌های پشت چسب‌، لیبل‌های شرینک و بسته‌های انعطاف‌پذیر بپردازد و اکنون به سهولت توانسته با تولید لیبل‌های انتقال حرارتی «Heat transfer» رقابتی را در بازار ایران و چین ایجاد کند که خود این مهم نشان از توان و اقتدار جوان ایرانی در تولید ملی است.

مسعود مصطفایی یکی از جوانان خوب کشورمان است که مسئولیت مجتمع چاپ مسعود مارک را برعهده دارد. اوئ معتقد است در کارها نباید تنها به دنبال حمایت‌های دولت بود بلکه جوانان با پشتکار و ایمان به خدا می‌توانند در هر بخشی زحمت کشیده و به موفقیت‌های بسیاری دست یابند چراکه هر کاری سختی خودش را دارد و تا پشتکار و تحمل سختی‌ها وجود نداشته باشد، موفقیتی هم حاصل نخواهد شد. حال به بازدید از این مجتمع به جاده مخصوص کرج رفته و با مسعود مصطفایی، مدیرعامل مجتمع مسعود مارک به گفت‌وگو نشستیم که در ذیل آن را می‌خوانید:

  * مصطفایی: تولید لیبل‌های انتقال حرارتی توسط جوانان ایرانی در کشور آقای مصطفایی شنیده شده که شما برای نخستین‌بار در کشور به تولید لیبل‌های انتقال حرارتی پرداخته‌اید درباره این تولید و حمایت‌های دولتی سخن بگوئید؟ مسئولان مجتمع مسعود مارک تاکنون برای گرفتن کمک مالی به هیچ یک از ارگان دولتی مراجعه نکرده‌اند اما در عین حال توانسته‌ایم از تسهیلات عمومی که در کشور وجود دارد، نهایت استفاده را ببریم. در این راستا نیز از تجارب پیشکسوتان، دانش‌روز دانشگاهیان و پشتکار پرسنل متعهد استفاده کرده و توانستیم به این موفقیت یعنی تولید لیبل‌های انتقال حرارتی «Heat transfer» دست یابیم. ناگفته نماند که در حال حاضر هم با مشتریان خوبی وارد مذاکره شده‌ایم که امیدواریم در آینده نزدیک منجر به قطع واردات این لیبل‌های حرارتی در کشور شود.

  * برای تولید این لیبل در ایران بیش از یک و نیم میلیارد تومان هزینه شد آیا طراحی و تولید این لیبل توسط جوانان ایرانی صورت گرفته یا از متخصصان این حوزه در سایر کشورها هم استفاده شده است؟ بر اساس اطلاعات ما کشورهای آسیای شرقی به خصوص کشور چین در بازار ایران حضور مستمر و قوی داشته‌اند. اما ما در کشور توانستیم از صفر تا صد کارهای تولید لیبل‌های انتقال حرارتی «Heat transfer»، را توسط جوانان و متخصصان ایرانی انجام دهیم. به گونه‌ای دیگر 100 درصد تولید این لیبل‌ها در داخل کشور صورت گرفته است اما برخی از مواد اولیه آن بعضاً از خارج تهیه شده است.

  این تولید داخلی چه میزان هزینه را به خود اختصاص داد؟ تولید لیبل‌های انتقال حرارتی «Heat transfer»، حدود 2 سال به طول انجامید و برای تولید آن نیز بیش از یک و نیم میلیارد تومان هزینه شد که این هزینه‌ها در بخش‌هایی نظیر تحقیقات و نمونه‌سازی صرف شد. * نیاز کشور به تجهیز چاپخانه‌ها به ماشین‌الات روز دنیا آقای مصطفایی درباره بخش صادرات محصولات چاپی سخن بگوئید؛ بازار صادرات را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ ما در بخش صادرات زیاد موفق نبودیم و کشورهایی همانند ترکیه در بازارهای جهانی حتی در ایران از ما نیز موفق‌تر بوده‌اند.  

  این مهم به چه چیزی مربوط می‌شود؟ متأسفانه بخشی از مشتریان ایرانی، علاقه خاصی به جنس‌های خارجی دارند و آن را با عناوین مختلف از خارج وارد می‌کنند. ولی بازار کار چاپی‌مان مخصوصاً در صنعت بسته‌بندی و لیبلینگ فوق‌العاده بزرگ است اما نسبت به مصرف‌مان امکانات بسیار اندک است. اما این مهم ناگفته نماند که توان و ظرفیت ورود ماشین‌آلات چاپ مخصوصاً در بخش لیبل و فلکسو و افزودن آنها به چاپخانه‌ها وجود دارد. * کمبود نقدینگی و نرخ بالای تورم باعث بی‌انگیزگی صنعتگران شده است شما مشکل صنعت چاپ کشور را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ کمبود نقدینگی و نرخ بالای تورم باعث بی‌انگیزگی ما صنعتگران برای سرمایه‌گذاری مجدد است چون وقتی شما تورم 30 درصدی دارید و 10 الی 15 درصد نیز هزینه سالیانه متحمل می‌شوید، این دو امر به صورت کمر شکن شما را فلج می‌کند به همین منظور اگر ما بتوانیم یک اقتصادی داشته باشیم که به منابع مالی راحت‌تری دسترسی پیدا کنیم قطعاً جای سرمایه‌گذاری هم خواهد بود.

  * نبودن اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران بهتر از بودنش است!! درباره اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران و اقداماتی که تاکنون این اتحادیه برای بهبود وضعیت شما در بخش صادرات صورت گرفته، توضیح دهید؟ بنده عملکرد اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران را خوب نمی‌دانم یعنی نبودنش بهتر از بودن آن است؛ چون الان 5 الی 6 سال است که تشکیل شده است و هیچ نمودی در کار ما چاپخانه‌داران نداشته است. آنها حتی دو تا مکاتبه در سال با ما ندارند. آیا از آنها انتقاد هم کرده‌اید و دلیل این عدم همکاری را پرسیده‌اید؟ کسانی که این اتحادیه را تشکیل دادند از دوستان حرفه‌ای ما هستند ما نمی‌توانیم گله به دوست ببریم اما الان 6 الی 7 سال است که اتحادیه راه افتاده است اما تاکنون ثمره‌اش را به صورت گسترده ندیده‌ام، چند تا نمایشگاه برگزار کردند که یک امر طبیعی است اما این نمایشگاه‌ها آخرش به کجا رسید؟ بنده شخصاً نظر مثبتی نسبت به این اتحادیه ندارم اما برای تمام دوستانم هم احترام قائل هستم و از زحمات آنها تشکر می‌کنم.  

  آقای مصطفایی شما برای ورود ورود ماشین‌آلات چاپ به کشور با مشکلاتی مواجه هستید؟ خیر؛ تاکنون در اداره‌های دولتی با بنده کسی برخورد بدی نداشته است به خصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که همیشه با احترام با بنده برخورد کرده‌اند و آن چیزی که تقاضای ما بوده است را طبق قوانین و مقررات انجام داده است. * دری: بیشترین مشکل چاپخانه‌ها با سفارش‌دهندگان است در ادامه با سیامک دری، مسئول تحقیق و توسعه مجتمع چاپ مسعود مارک، همکلام می‌شویم، او که همانند مدیرش بر پشتکار و همت مردانه و توکل به خدا تأکید بسیاری دارد و آن را رمز موفقیت هر کاری می‌داند، می‌گوید: تنها یک سوله چاپ «مجتمع چاپ مسعود مارک» ماهانه 300 هزار متر مربع لیبل تولید می‌کند و در بخش دیگر نیز ماهانه نزدیک بر 10 الی 12 تن تولید شرینک لیبل صورت می‌گیرد. وی با اشاره به این مطلب که در این مجتمع بیش از 10 ماشین چاپ وجود دارد، بیان می‌کند: تولید لیبل تقریباً 14 سال است که در مجتمع چاپ مسعود مارک صورت می‌گیرد و مواد اولیه آنها نیز از کشورهایی نظیر تایوان، چین و کاغذها از اروپا وارد می‌شود چراکه برخی از کاغذ‌ها نظیر سیلیکون در هیچ یک از کشورهای دنیا به جز چندین کشور تولید نمی‌شود. دری درباره اصلی‌ترین مشکل چاپخانه‌داران، ادامه می‌دهد: بیشتر مشکل ما با سفارش دهندگان است یعنی سفارش دهندگان امکانات ما را نمی‌شناسند بعد دوباره همین لیبلی که در ایران می‌توان سفارش داد را از خارج از کشور وارد می‌کنند در صورتی که امکان تولید آن در ایران وجود دارد.  

  * عدم لزوم حمایت مستقیم دولت به واحد صنعتی وی درباره کمک‌هایی که توسط اتحادیه و تعاونی چاپخانه‌داران تهران به این چاپخانه شده است، می‌گوید: تاکنون مسئولان مجتمع چاپ مسعود مارک از این اتحادیه هیچ درخواستی نداشته است چراکه ما  یک واحد صنعتی به شمار می‌رویم و زیر نظر وزارت صنایع هستیم. دری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا وزارت ارشاد در ورود ماشین‌آلات به شما کمک می‌کند، می‌افزاید: وزارت ارشاد در این بخش به ما کرده است، اما لازم این را بیان کنم که هیچ لزومی ندارد که دولت به یک واحد صنعتی کمک مستقیم کند. این گزارش حاکی از آن است که جوانان ایرانی توانایی تولید محصولات وارداتی را در کشور دارند اما برخی‌ها کمک‌های دولتی را بهانه گرفته و نسبت به تولید ملی بی‌اهمیت هستند. بنا به گفته برخی از تولیدکنندگان از جمله مسئولان مجتمع چاپ مسعود مارک،‌ بعضی از تولیدکنندگان ایرانی علی‌رغم تولید بخشی از مواد مورد نیاز تولیدشان در ایران باز هم به تولید ملی بی‌اهمیت بوده و نسبت به واردات آن با عناوین مختلف اقدام می‌کنند که بهتر است دولت نسبت به این موضوع دقت بیشتری کرده و از واردات محصولاتی که در کشور امکان و قابلیت تولید دارند، جلوگیری شود. انتهای پیام/و

93/06/19 - 11:07





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن