تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799099441




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازدید خبرنگاران از چاپخانه‌ها/1 حیدری: مسئولان از تولید ملی حمایت نمی‌کنند اذیت هم نکنند/افزایش دوبرابری تعرفه گمرکی بدون اطلاع!


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بازدید خبرنگاران از چاپخانه‌ها/1
حیدری: مسئولان از تولید ملی حمایت نمی‌کنند اذیت هم نکنند/افزایش دوبرابری تعرفه گمرکی بدون اطلاع!
مدیرعامل چاپخانه «رسام نگار جاوید» با بیان اینکه در زمینه «کارت هوشمند» سالانه ظرفیت تولید 45 میلیون کارت را داریم، گفت: اگر مسئولان به تولید ملی کمک نمی‌کنند، ایرادی ندارد ولی تولیدکنندگان را نیز اذیت نکنند.

خبرگزاری فارس: حیدری: مسئولان از تولید ملی حمایت نمی‌کنند اذیت هم نکنند/افزایش دوبرابری تعرفه گمرکی بدون اطلاع!



به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، روز گذشته جمعی از خبرنگاران حوزه چاپ به همراه محمودرضا برازش مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از چاپخانه شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران، چاپخانه رسام نگار جاوید و مجتمع چاپ مسعود مارک بازدید به عمل آوردند. چاپخانه «رسام نگار جاوید (سهام خاص)» در سال 1384 تأسیس و فعالیت‌های خود را بر دو بخش تولیدی و بازرگانی متمرکز کرده است. رسام نگار جاوید در بخش بازرگانی نماینده انحصاری شرکت‌های بین‌المللی و رتبه نخست جهان همانند شرکت جمالتو و شرکت‌های معتبر اروپایی در زمینه ارائه راه‌کارهای هوشمند پرداخت و کاغذهای امنیتی و در بخش تولید نیز با در اختیار گرفتن و آموزش بیش از 200 نیروی متخصص در فضایی بالغ بر 25 هزار متر مربع مجموعه‌ای تخصصی را در زمینه‌های چاپ و تولید کارت‌های هوشمند، کارت‌های پیش پرداخت و همچنین چاپ اطلاعات متغیر و پاکت‌گذاری صورتحساب راه‌اندازی کرده است. * تولید روزانه 2 میلیون و 500 هزار کارت در این چاپخانه رضا حیدری، مدیرعامل رسام نگار جاوید در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس که درباره بخش‌های مختلف این چاپخانه و نوع خدمات خود می‌گوید: این چاپخانه در زمینه کارت‌های هوشمند فعالیت می‌کند، اگر محصولات را بخواهیم تقسیم‌بندی کنیم، 30 نوع محصول در چاپخانه رسام نگار جاوید تولید می‌شود که همه آنها در زمینه کارت، بسته‌بندی و پاک‌گذاری قبوض است. وی اضافه کرد: در بخش «کارت»، روزانه حدود 2 میلیون و 500 هزار کارت استراچ قابلیت تولید دارد که در یک سالن شخصی‌سازی و در سالن دیگر بسته‌بندی می‌شود که از جمله آنها می‌توان به کارت همراه اول، تالیا، رایتا و شرکت‌های دیگری که در زمینه کارت‌های قرعه‌کشی فعالیت دارند، و به صورت انحصاری کارشان در این مجموعه انجام می شود، اشاره کرد.

حیدری ادامه داد: در بخش «قبوض»، چاپ و بسته‌بندی و پاکت‌گذاری قبوض است که به طور مثال روزانه حدود یک میلیون قبض همراه اول و تلفن‌های ثابت بسته‌بندی و حدود 5 میلیون قبض طی 5 روز در این چاپخانه، پاکت‌گذاری و چاپ می‌شود. * ظرفیت تولیدر سالانه 45 میلیون «کارت هوشمند» وی افزود: در زمینه «کارت هوشمند» هم سالانه ظرفیت تولید 45 میلیون کارت را در داخل کشور داریم که انواع و اقسام کارت‌ها را شامل می‌شود، سیم کارت، کارت‌های بانکی و محصول جدیدی که چند ماهی است که تجهیزات آن به کشور ورود یافته است، تولید کارت «Dual Interface card» است که کارت ملی جزو این دسته از کارت‌ها است. تنها مجموعه‌ای در داخل ایران هستیم که قابلیت این نوع کارت‌ها را در حال حاضر در کشور داریم. مدیرعامل رسام نگار جاوید در پاسخ به پرسشی دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا در تولیدتان با مشکلاتی نیز مواجه هستید، بیان می‌کند: در ایران تنها چیزی که خیلی اشکال دارد، کار تولید است به طور مثال بگویم هیچ کمکی از سوی دولت یا ارگان‌های مربوطه به تولید نمی‌شود. *وقتی تعرفه گمرکی بدون اطلاع‌رسانی افزایش می‌یابد وی اضافه کرد: ما اگر شرکت بازرگانی بودیم که می‌خواستیم از خارج کارت به کشور وارد کنیم خیلی راحت‌تر می‌توانستیم این کار را انجام دهیم به طور مثال این چاپخانه قرارداد سالیانه با همراه اول برای تولید سیم کارت، در تیر ماه متوجه شدیم -گمرک ورود ماژول که اصلاً در ایران تولید نمی‌شود و تنها 5 کشور در دنیا به تولید آن می‌پردازند، و انحصاراً ما مجبور به وارد کردن این محصول به کشور هستیم - که تعرفه گمرکی آن را از 6 درصد به 15 درصد افزایش یافته است یعنی تعرفه گمرکی را 2 و نیم برابر کرده‌اند بدون اینکه از قبل هیچ اطلاعی درباره این موضوع دهند. همان موقع هم که این مصوبه آمده، قابل اجرا شده است و گفته‌اند که گمرک ایران اعلام کرده است که این میزان به تعرفه گمرکی افزوده شده است به همین منظور این مهم باعث شده است که با قراردادهای 6 درصدی که بسته بودیم به ضرر و زیان مواجه شویم. در حالی که شرکت‌های دیگر، کارت تولید شده را از چین وارد می‌کنند، با هزینه کمتری آن در وکیوم می‌کنند و با 15 درصدی که برای واردات کارت تمام شده پرداخت می‌کنند، تعرفه گمرکی‌شان کمتر از ما که یک تولیدکننده مواد اولیه هستیم، کمتر می‌شود. حیدری در پاسخ به سوال دیگر فارس که آیا شما به مرکز یا نهادی شکایت نکردید، افزود: به همه جا که می‌دانستیم شکایت کردیم همانند، گمرک ایران، وزارت بازرگانی و حتی ثبت سفارش، اما متأسفانه راهی به جایی نبردیم، حتی همکاران دیگر هم شکایت کردند اما هیچ نتیجه ای نگرفتند. وی ادامه داد: تقریباً بیش از 2 ماه است که این قانون را گذاشته‌اند، تازه واردات جدید این چاپخانه را که با 15 درصد از ما تعرفه گمرکی می‌گیرند، هیچ، ادعا کرده‌اند که بقیه وارداتی که از اول سال داشته‌ایم را در این بخش جریمه بپردازیم. حیدری درباره اخذ تسهیلات بانکی، افزود: هنوز از هیچ وامی برای پیشبرد کارمان استفاده نکرده‌ایم. وی در پاسخ به دیگر خبرنگار فارس که آیا برای ورود ماشین‌آلات به کشور با مشکل تعرفه گمرکی یا سایر مشکلات دیگر مواجه هستید، گفت: برای تجهیزات تنها مشکل تحریم‌ها وجود دارد یعنی برای ورود ماشین آلات مجبور هستیم از چند واسطه استفاده کنیم به همین منظور هزینه تمام شده دستگاه‌ها بالا می شود اما به طور کل برای ورود دستگاه‌های چاپ مشکل خاصی نداریم.

  * اگر مسئولان کمک نمی‌کنند، ایرادی ندارد اما تولیدکنندگان را هم اذیت نکنند حیدری با اشاره به مسئولان کشور و انتقاد از عملکرد آنها در حوزه تولید، عنوان کرد: اگر مسئولان به تولید ملی کمک نمی‌کنند، ایرادی ندارد ولی تولیدکنندگان را نیز اذیت نکنند. بر اساس این گزارش، مدیرعامل چاپخانه رسام نگار جاوید، درباره سالن چاپ کارت هوشمند بیان کرد: این سالن سال گذشته با سرمایه گذاری بالغ بر 10 میلیون یورو راه‌اندازی شده است که انواع و اقسام کارت‌های هوشمند در این بخش قابلیت تولید وجود دارد. وی اضافه کرد: شما اگر کارت‌های بانکی تا سیم کارت و کارت‌های حضور و غیاب کارکنان را در نظر بگیرید، تمام این کارت‌ها قابلیت تولید در این مجموعه را دارند. در حال حاضر در ایران و شاید به جرأت بتوانم بگویم در خاورمیانه تنها مجموعه‌ای که قابلیت تولید کارت «Dual Interface card» را دارد، مجموعه رسام نگار جاوید است و همکاران دیگر ما قابلیت تولید این ماشین‌آلات و کارت را ندارند. *ورود دستگاه‌های تولید کارت هوشمند ملی به کشور حیدری ادامه داد: در این میان تنها بحث‌مان بر روی ماشین‌آلات نیست بلکه بحث تکنولوژی و نرم‌افزاری این کار هم مورد توجه است. وی درباره کارت‌های «Dual Interface card»، گفت: کارت ملی هوشمند هم همین قابلیت را دارد، کارتی است که یک مدار بین دو کارت است که بحث آنتن کارت بوده که این آنتن با یک تکنولوژی به چیپی که روی کارت بوده، وصل است؛ در اصل ماشین‌آلاتی که در اینجا نصب شده است، ما تاکنون کارت ملی یا کارت دیگری در این زمینه تولید نداریم و در حال مذاکره با ثبت احوال و وزارت کشور هستیم که این قابلیت در کشور وجود دارد و دوستان آمده‌اند از این چاپخانه بازدید کرده‌اند، تا کارت ملی در داخل از کشور تولید شود نه اینکه شاهد ورود آن در خارج از کشور باشیم چراکه به هر حال کارت شخصی و هویتی ایرانیان است و نباید در خارج از کشور تولید شود. حیدری در پرسش به خبرنگار فارس که نظر ثبت احوال و وزارت کشور درباره این موضوع چه بوده است، گفت: هدف اصلی ما از ورود این ماشین آلات به کشور تولید کارت ملی در داخل کشور بوده است که ما می‌توانیم کارت ملی را داخل کشور تولید کنیم. باز بنده تأکید می‌کنم تنها مجموعه‌ای که داخل ایران در حال حاضر این تجهیزات و تکنولوژی را دارد، مجموعه «رسام نگار جاوید» است. به گفته مدیر چاپخانه رسام نگار جاوید، سازمان ثبت احوال تاکنون هیچ جواب مشخصی به ما نداده‌ است و گفته‌اند این موضوع در حال بررسی است. بر اساس این گزارش، چاپخانه «رسام نگار جاوید» در جاده مخصوص قدیم کرج واقع شده است. انتهای پیام/و

93/06/12 - 10:27





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن