تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814732435




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دنیای اقتصاد در یک نگاه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دنیای اقتصاد در یک نگاه تهران- ایرنا- «دیپلماسی کارآفرینی بدون مرز»، «رضایت کامل از عمل جراحی مقام معظم رهبری» و «چرخش استراتژیک آمریکا در منطقه» موضوع های مهم روزنامه دنیای اقتصاد در شماره روز سه شنبه است.


این روزنامه عنوان دیپلماسی کارآفرینی بدون مرز را برای تیتر یک برگزید. ده ها مدیر موفق شرکت های تکنولوژی ایرانی و آمریکایی و چندین کارآفرین مشهور و استاد دانشگاه در یک کنفرانس در دانشگاه برکلی آمریکا خواستار لغو تحریم ها علیه ایران و رفع موانع سرمایه گذاری در ایران شدند. در این کنفرانس یک روزه که تحت نام Bridge (پل) برگزار شد، تجربه های موفق شرکت ها و شخصیت ها در ایران و آمریکا و فرصت های مناسب توسعه دیجیتالی ایران مورد بحث قرار گرفت. دیوید مک کلور، کارآفرین مشهور در یک سخنرانی بااعلام اینکه به زودی سرمایه گذاری روی ده ها استارت آپ ایرانی را آغاز می کند از ایرانیان خارج از کشور خواست با سرمایه گذاری کوچک حداقل 10 هزار دلاری روی شرکت های استارت آپ جهشی بزرگ را در صنعت آی تی ایران رقم بزنند. بابک پرویز، مبدع اصلی عینک گوگل نیز که هم اکنون یکی از مدیران ارشد آمازون است، در سخنرانی خود در کنفرانس «پل» چشم انداز سرمایه انسانی ایران را حتی از چین و هند هم بالاتر دانست. در این کنفرانس همچنین استادان دانشگاه های ایرانی موانع و محدودیت های علمی ناشی از تحریم ها را برای دانشجویان مطرح کردند. همچنین تعدادی از مدیران شرکت های بزرگ آی تی در ایران نیز ضمن برشمردن موانع توسعه آی تی در کشور، خواستار تبادل تجربیات علمی و تجاری بیشتر بین شرکت های ایرانی و سیلیکون ولی شدند.
روزنامه دنیای اقتصاد عنوان رضایت کامل از عمل جراحی مقام معظم رهبری را بررسی کرد و نوشت: رهبر معظم انقلاب صبح دیروز تحت عمل جراحی قرار گرفتند و این عمل با موفقیت انجام شد.
این روزنامه به موضوع چرخش استراتژیک آمریکا در منطقه پرداخت. باراک اوباما، رییس جمهوری ایالات متحده، یکشنبه شب در سخنانی که آشکارا از چرخش استراتژیک آمریکا در خاورمیانه حکایت داشت، تاکید کرد که ایران مشکل کشورهای عرب خاورمیانه نیست. اوباما که درباره شکل گیری ائتلاف بین المللی علیه داعش سخن می گفت تاکید کرد که مشکل خاورمیانه حتی اختلاف میان شیعه و سنی هم نیست، بلکه «افراط گرایی» است. اوباما در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که 9 کشور پذیرفته اند که محور ائتلاف جهانی علیه داعش باشند.
روزنامه دنیای اقتصاد عنوان صعود بورس پس از 8 روز را انعکاس داد. شاخص کل بورس تهران روز گذشته بالاخره پس از 8 روز روند کاهشی مداوم با 150 واحد رشد روبه رو شد. به این ترتیب این بازار که از ابتدای سال تاکنون با 9.1 درصد افت مواجه بوده در کانال 71 هزار واحد به نوسان ادامه داد. کارشناسان بااحتیاط از روند پیش رو سخن می گویند و معتقدند حرکت گروه های بورسی و معامله گران در هفته ها و ماه های آتی به عوامل فراوانی بستگی دارد و همین موضوع پیش بینی حرکت بورس را سخت کرده است.
این روزنامه موضوع مردانه شدن مشاغل را برگزید. آمارهای رسمی نشان می دهد در دوره هشت ساله اخیر، تعداد شاغلان زن در ایران با کاهش قابل ملاحظه ای مواجه بوده است. بر اساس این آمارها، در سال 1384 نزدیک به 3 میلیون و 961 هزار نفر از شاغلان کشور «زن» بوده اند، در حالی که در سال گذشته، این تعداد به حدود 3 میلیون و 145 هزار نفر رسیده است. موضوعی که حکایت از کاهش تقریبا 816 هزار نفری تعداد شاغلان زن در سال های اخیر دارد. به بیان دیگر به طور متوسط در هر سال، بیش از 100 هزار نفر از زنان شاغل در کشور از بازار کار کنار می روند.

اول **2002**9131


18/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن