تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى‏بهره از ادب بيشتر طمع مى‏كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813148311




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد مقاومتي، انعطاف و مقاومت اقتصاد در مقابل تحريم ها را بالا مي برد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ شهريور ۱۳۹۳ (۱۹:۲۸ب.ظ)
نبوي: اقتصاد مقاومتي، انعطاف و مقاومت اقتصاد در مقابل تحريم ها را بالا مي برد اقتصاد مقاومتي به معني بي تاثير كردن تحريم ها است، اقتصاد مقاومتي، انعطاف و مقاومت اقتصاد در مقابل تحريم ها را بالا مي برد و اجازه نمي دهد كه مباحث خارجي بر اقتصاد تاثير گذار باشد.
به گزارش خبرگزاري موج، مرتضي نبوي بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبري همايش اقتصاد مقاومتي در پاسخ به سئوال خبرنگار موج، در رابطه با تفاوت اقتصاد مقاومتي با اقتصاد رياضتي و نقش مردم گفت: اقتصاد مقاومتي، اقتصادي بسته نيست، در اين اقتصاد مصرف بالا مي رود و توليد فعال و پويا مي شود ومردم متصدي امر اقتصاد هستند، در حالي که در اقتصاد رياضتي مصرف کم مي شود، توليد متوقف شده و دولت متصدي اين امور مي شود .
وي تاکيد کرد: اقتصاد مقاومتي به معني بي تاثير كردن تحريم ها است، اقتصاد مقاومتي، انعطاف و مقاومت اقتصاد در مقابل تحريم ها را بالا مي برد و اجازه نمي دهد كه مباحث خارجي بر اقتصاد تاثير گذار باشد.
وي ادامه داد: مردم در اين اقتصاد نقشي کليدي دارند و در واقع تصدي گري اين بخش به عهده آنان است .
نبوي با اشاره به اينکه، در دولت قبل بخشي از اصل 44 پررنگ انجام شد و در اين راستا واگذاري سهام عدالت انجام شد افزود: واگذاري به مردم در اولويت اصل 44 بايد باشد اما اگر واگذاري بدون سهام عدالت انجام شده بود انعكاس نامناسبي داشت.
وي تاكيد كرد: البته در بخش سهام عدالت نيز قرار بود مديريت آن بر عهده مردم باشد كه متاسفانه تاكنون چنين نشده و زماني سهام عدالت به طور كامل اجرايي مي شود كه در اختيار مردم باشد.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: البته بخشي از واگذاري ها به سمت بازپرداخت بدهي دولت به دستگاه هاي عمومي مثل تامين اجتماعي رفت هر چند كه اين دستگاه ها نيز دولتي يا نيمه دولتي هستند.
مرتضي نبوي با اشاره به اينكه توليد ثروت در كشور ضد ارزش نيست و فعاليت اقتصادي بايد در كشور توسعه داشته باشد تا توليد ثروت و سرمايه نيز شكل بگيرد گفت: بايد فرهنگ جامعه آماده پذيرش اين باشد كه توليد ثروت در اسلام هم يك ارزش است.
وي گفت: كميسيون نظارت در مجمع تشخيص مصلحت نظام شكل گرفته كه از ديوان محاسبات، ديوان عدالت اداري، معاون اول رئيس جمهور و نمايندگان مجلس در آن حضور دارندتا نظارت بر واگذاري ها بيشتر شود .
نبوي تاكيد كرد: سالها است كه دولت از كسري بودجه سالانه رنج مي برد زيرا 70 درصد بودجه هاي دولت از نفت است چنانكه بر اقتصاد كشور اثر گذاشته و نوسانات نرخ نفت بر زندگي مردم نيز تاثير دارد كه بايد با اجراي كامل اصل 44 و اقتصاد مقاومتي اين وابستگي به نفت شكسته شود.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه، متاسفانه امروز بانكها به سمت سرمايه گذاري در املاك و... رفتند در حاليكه بايد در خدمت توسعه و اقتصاد باشند افزود: از طرفي دولت نيز نبايد به بانكها به چشم قلك نگاه كنند.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن