تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815610043




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد کشور در مقابل تعرفه هاي جهاني بايد مقاوم شود / تعرفه بالا هميشه پاسخ گو نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ شهريور ۱۳۹۳ (۱۳:۲۲ب.ظ)
سخنگوي کميسيون اقتصادي: اقتصاد کشور در مقابل تعرفه هاي جهاني بايد مقاوم شود / تعرفه بالا هميشه پاسخ گو نيست اگر خواهان پيوستن به WTO هستيم بايد تعرفه هاي مقبول جهاني را بپذيريم و اقتصاد و محصولات توليدي را در اين راستا تقويت سازيم تا توليد بيش از اين متحمل ضرر نشود.
رحيم زارع، عضو هيأت رئيسه کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي درخصوص نحوه تعيين تعرفه براي محصولات وارداتي به خبرنگار خبرگزاري موج گفت: در دوسال اخير اصلاحاتي در راستاي حمايت از توليد بر روي نحوه تعيين تعرفه ها وضع شده است اما؛ بايد نقطه مقابل تعرفه بالا را هم ارزيابي کرد.
وي ادامه داد: براي مثال در صنعت خودرو تعرفه هاي بسيار بالايي به منظور جلوگيري از واردات و حمايت از صنعت خودروسازي داخلي وضع شد، آيا کيفيت محصولات داخلي افزايش يافت، پس نبايد گفت که هميشه تعرفه بالا پاسخ گو است.
سخنگوي کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه تعرفه ها بايد بسته به محصولات توليد باشد، گفت: با اين اوصاف بايد گفت که نه تعرفه صفر و نه تعرفه بالا را براي ورود محصولات به کشور انتخاب کرد و بايد تعرفه ها در راستاي رقابت پذيري و بهره وري مناسب در اقتصاد باشد.
عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي درخصوص پيوستن کشورمان به سازمان تجارت جهاني، تصريح کرد: اگر خواهان پيوستن به WTO هستيم بايد تعرفه هاي مقبول جهاني را بپذيريم و اقتصاد و محصولات توليدي را در اين راستا تقويت سازيم تا توليد بيش از اين متحمل ضرر نشود.
نماينده مردم آباده، بوانات و خرم بيد در خانه ملت درباره وضعيت لايحه اقتصادي دولت گفت: کميسيوني در اين راستا تشکيل شد، تشکيل کميسيون مشترک رفع موانع توليد، رقابت پذيري و ارتقاي نظام مالي زمينه تعامل بيشتر نمايندگان مجلس با دولت را براي بررسي لايحه خروج غيرتورمي از رکود فراهم مي کند.
عضو کميسيون اقتصادي مجلس درخصوص تورم و چگونگي جذب سرمايه گذاري در کشور نيز اشاره و يادآور شد: در شرايط تورم رکودي، با مديريت صحيح نقدينگي هاي موجود در سطح جامعه مهم ترين سرمايه‌هايي هستند که بايد به سمت توليد سوق داده شوند.
زارع با اشاره به افزايش سودبانکي و سرمايه گذاري مردم در بانک ها نيز گفت: افزايش نرخ سود بانکي در شرايط تورم رکودي به صلاح نيست؛ رونق توليد، بيکاري را کاهش داده و اثر تورمي گراني‌ها را کمتر مي‌کند.
وي در پايان درباره وجود نقدينگي سرگردان درجامعه خاطرنشان کرد: با افزايش نرخ سود بانکي، منابع به جاي سرمايه‌گذاري در امور توليدي و خدماتي به سمت سفته‌بازي و دلالي مي‌رود چون سود بيشتري دارد؛ بانک مرکزي با انتشار اوراق مشارکت براي پروژه‌هاي نيروگاهي، آزادراه‌ها و پالايشگاه‌ها مي‌تواند درجمع‌آوري نقدينگي و کاهش تورم موثر باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن