تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 18 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالمان فرمانرواى بر شهرياران هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1827422088




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستمزدم در «روزی روزگاری» از مسئول علوفه اسب‌ها کمتر بود


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: امراله احمدجو:
دستمزدم در «روزی روزگاری» از مسئول علوفه اسب‌ها کمتر بود

تاریخ انتشار : دوشنبه 17 شهریور 1393 ساعت 10:17 | شماره خبر : 1636734720975764139 تعداد بازید: 0


پاسخ امراله احمدجو در واکنش به این پرسش که در حال حاضر مشغول به چه فعالیتی است تنها یک کلمه است: هیچ.

کارگردان سریال «روزی روزگاری» البته از دلایل این بیکاری ناخواسته اظهار بی‌اطلاعی می‌کند و می‌گوید: نمی‌دانم چرا با وجود این همه اشتیاقی که به کار کردن دارم، اما از طرف مسئولان تلویزیون میل و ارده‌ای برای فراهم ساختن امکان فعالیتم وجود ندارد.

وسواس فقط بهانه است
کارگردان سریال «تفنگ سر پر» در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است وسواسی که در کار‌هایش به خرج می‌دهد دلیل بی‌میلی مسئولان تلویزیون برای همکاری با او باشد، می‌گوید:‌ ای کاش همین وسواس صحت داشته باشد، اما با قاطعیت می‌گویم که اینچنین نیست. من 700 دقیقه سریال «روزی روزگاری» را در 133 جلسه فیلمبرداری کردم. 2100 دقیقه «تفنگ سر پر» و «پشت کوه‌های بلند» را هم در 18 و 15 فیلمبرداری کردم. مقایسه این زمان با سایر سریال‌های تلویزیون نشان می‌دهد که زمان زیادی را صرف نکرده‌ام.
وی با نقل خاطره‌ای از فیلمبرداری سریال «تفنگ سر پر» ادامه می‌دهد: من و گروه فیلمبرداری بالای برج 6 متری می‌رفتیم که از چوب ساخته شده بود. پس از تعطیلات نوروز که به سر کار بازگشتیم به ما گفتند که توفان برج چوبی را خرد کرده است. بعد‌ها متوجه شدیم که این برج بر روی یک چهارپایه سوار شده بوده و خدا واقعاً به ما رحم کرده بود که بلایی سرمان نیامد.

تفنگ هر روز باید به تعمیرگاه می‌رفت
احمدجو می‌افزاید: تفنگی هم که برای این سریال آورده بودند هر روز باید به تعمیرگاه می‌رفت تا بتواند شلیک کند. این کمبود‌ها و نواقص باعث می‌شد که کار با تأخیر همراه شود. یا پیش می‌آمد که دو بازیگر روی اسب دیالوگ‌های طولانی داشتند و حرکت اسب‌ها قابل پیش‌بینی نبود.
وی با تأکید بر این‌که کارهای شهری نسبت به سریال‌های تاریخی سریع‌تر به پایان می‌رسد، اظهار می‌دارد: در کارهای من بازیگران سن و سال‌دار نقش‌های اصلی را داشتند و همین کار فیلمبرداری را طولانی می‌کرد.
کارگردان سریال «تفنگ سر پر» تجربه را پایه اساسی فیلمسازی می‌داند و می‌گوید:‌ ای کاش مسئولان به تجربه من به شکل یک سرمایه نگاه می‌کردند تا اینچنین در خانه محبوس نمی‌شدم. من 60 سال از عمرم گذشته و ‌ای کاش فرصت داشتم تا سریال دیگری می‌ساختم.
احمدجو تصریح می‌کند: سریال «روزی روزگاری» را با حقوق یک کارمند ساختم و دستمزد کسی که علوفه اسب‌ها را می‌آورد دو برابر من، به عنوان کارگردان بود.

آدم‌های زیادی را در سینما نمی‌شناسم
وی که بیش از 20 سال از ساخت آخرین فیلم سینمایی‌اش «شاخه‌های بید» می‌گذرد، درباره تمایل به فعالیتش در سینما اظهار می‌دارد: دلم می‌خواهد فیلم سینمایی دیگری بسازم، اما شرط این کار شناختن تهیه‌کننده و داشتن روابط است. من آدم‌های زیادی را در سینما نمی‌شناسم و 15 سال است که در اصفهان زندگی می‌کنم و از مرکز دور هستم. چند فیلمنامه با موضوع دفاع مقدس به حوزه هنری ارائه کرده‌ام که هنوز امکان ساختشان فراهم نشده است. تلویزیون هم چند فیلمنامه‌ام را برای ساخت سریال خریداری کرده است، اما تاکنون موفق به ساخت آن‌ها نشده‌ام.

صدا و سیما رقبای زیادی دارد
کارگردان سریال «تفنگ سرپر» درباره کم شدن استقبال مردم از تلویزیون می‌گوید: در حال حاضر صدا و سیما رقبای خارجی زیادی پیدا کرده است و بعضی از شبکه‌های ماهواره‌ای ایرانی خارج از کشور گروه دوبله تشکیل داده‌اند و سریال‌های خارجی را به فارسی دوبله می‌کنند. برای رقابت با این شبکه‌ها باید سطح تولیدات داخلی را ارتقاء دهند.
احمدجو با تأکید بر این‌که خیلی سریع می‌توان تماشاچی را بازگرداند، بیان می‌کند: در ساخت مجموعه‌های ایرانی باید نحوه فیلمبرداری و نوع دیالوگ‌نویسی را مورد توجه قرار داد. دیالوگ‌ها در عین محاوره‌ای بودن باید از یک آراستگی برخوردار باشند.
کارگردان «تفنگ سرپر» درباره عدم توفیق این سریال در جذب مخاطب یادآور می‌شود: «تفنگ سرپر» بیش از هرچیز قربانی زمان پخش نامناسب شد. شروع این سریال با پخش‌ قسمت‌های پایانی سریال طنز «بدون شرح» همزمان شد و بیشترین ضربه را از این تداخل دید. (روزنامه صبا)


تاریخ انتشار : دوشنبه 17 شهریور 1393 ساعت 10:17 | شماره خبر : 1636734720975764139 تعداد بازید: 0





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن