تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802252282




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انیمیشنی که در 7 رشته جشن سینما نامزد شد/ نگاه جهانی «تمام زمستان‌هایی که ندیده‌ام»


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > سینمای ایران
انیمیشنی که در 7 رشته جشن سینما نامزد شد/ نگاه جهانی «تمام زمستان‌هایی که ندیده‌ام»
کارگردان انیمیشن «تمام زمستان‌هایی که ندیده‌ام» با اشاره به موضوع جهانی اثر خود درباره صلح از ظرفیت انیمیشن پس از سینما با بازدهی مالی بالا سخن گفت و اینکه باید به بازاریابی انیمیشن توجه بیشتری شود.



به گزارش خبرگزاری مهر،‌ انیمیشن «تمام زمستان‌هایی که ندیده‌ام» در هفت بخش تهیه‌کنندگی، کارگردانی،‌ فیلمنامه، بهترین انیمه، طراحی و گرافیک، موسیقی و صدا نامزد دریافت جایزه شانزدهمین جشن سینمای ایران شده است. امید خوش‌نظر کارگردان این انیمیشن با اشاره به حمایت‌ها از ساخت اثرش گفت: نگاه علمی و تجاری که سیدمسعود صفوی به انیمیشن دارد، باعث رشد و ارتقای تکنیکی این هنر-صنعت شده است. به نظرم با این رویکرد و سیاستگذاری یعنی توجه همزمان به قابلیت هنری و تجاریِ انیمیشن، حوزه هنری را در این زمینه به سمت حرفه‌ای شدن و رقابت با آثار دنیا سوق داده است.

وی اعتماد و حمایت روحی از هنرمندان را در کنار سایر عوامل در پیشرفت کارش مؤثر دانست و بیان کرد: برای شروع کار، گروه نیاز به حمایت معنوی و مورد اعتماد واقع‌شدن داشت که با رویکرد جدید مرکز تولید انیمیشن حوزههنری و نگاه به افق‌های بلندی که در مدیریت جدید شکل گرفته بود، محقق شد. این کارگردان و فیلمساز،‌ داشتن تیم حرفه‌ای و تعامل در گروه را عامل پیش‌برنده تولید این انیمیشن عنوان کرد و یادآور شد: به نظرم وقتی نگاه علمی در یک مسیر جاری می‌شود در ابتدا راهی گشوده می‌شود که باید با آزمون‌ و خطا، بهترین روش را برگزید. طبیعتاً زمان و انرژی بیشتر از حد معمول نیز در چنین مواردی صرف می‌شود. در تولید این فیلم، هم تهیه‌کننده و هم تیم سازنده بااینکه راه دشوار و امتحان نشده‌ای را طی کردند به تعامل درست و مطلوبی دست یافتند که ثمره آن تجربه گران‌قیمت و باارزشی بود.

کارگردان انیمیشن «تمام زمستان‌هایی که ندیده‌ام» با بیان این نکته که قرار است یک انیمیشن بلند سینمایی با مضمون این فیلم تهیه شود، ادامه داد: من قبل از ساخت این فیلم، به ساخت انیمیشنی بلند به نام «کابوس‌هایی که از پدرم آموختم» فکر می‌کردم که به شکل سینمایی برای همه اکران شود. به پیشنهاد آقای صفوی ابتدا نسخه کوتاه آن ساخته شد تا این اثر، اعتباری برای کسب تجربه اکران و پیش‌درآمد کار بعدی باشد. وی در این گفتگو عِرق هنرمند را لازمه بروز یک اثر هنریِ شاخص برشمرد و اضافه کرد: به نظرم در کنار عوامل تکنیکی و هنری باید عرق هنرمند در یک اثر هنری ساری باشد تا تأثیرگذار شود زیرا در ابتدا باید آن اثر موردقبول و علاقه خود هنرمند باشد وگرنه از «روح» خالی خواهد بود.

خوش‌نظر در پاسخ به این سؤال که آیا موضوع فیلم با محوریت صلح توانسته در جهانی‌شدن آن نقش داشته باشد؟ بیان کرد: به نظرم موضوع یک فیلم در جذب مخاطب خیلی مهم است اما میان جهانی‌شدن و پسندیده شدن در گیشه تفاوت زیادی وجود دارد، موضوع فیلم ما جهانی است اما طیف خاصی از مخاطب را هم مدنظر قرار داده است. کارگردان «تمام زمستان‌هایی که ندیده‌ام» در پایان سخنانش، ضمن روبه‌جلو خواندن مسیر مرکز انیمیشن حوزه هنری، عنوان کرد: مسعود صفوی گام‌های بلند و قدم‌های مثبتی برای تولید انیمیشن و چاپ کتاب و ترجمه در زمینه انیمیشن برداشته اما نیاز به حمایت بیشتری دارد. انیمیشن پس از سینما، پتانسیل قوی‌ای دارد. انیمیشن می‌تواند حتی بازدهی مالی مناسبی هم دربر داشته باشد. باید در کنار تولید یک اثر به بازاریابی آن‌هم توجه شود. تا هنرمند و صاحب اثر از بدنه دولتی جدا شود. اگر شرایطی فراهم شود که تولید انیمیشن، شکل مستقل و خصوصی به خود بگیرد؛ ازنظر مبادلات تکنیکی و هنری هم رشد قابل‌توجهی خواهد داشت.


۱۳۹۳/۶/۱۶ - ۱۳:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن