تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820607835




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آسیب برداشت شن و ماسه به شهر تهران/ بدهی مسجد تاریخی پیگیری می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


اجتماعی > گردشگری و میراث فرهنگی مسجدجامعی درحاشیه تهرانگردی:
آسیب برداشت شن و ماسه به شهر تهران/ بدهی مسجد تاریخی پیگیری می‌شود
عضو شورای شهر تهران در حاشیه برنامه تهران گردی خود اعلام کرد: برداشت زیاد از معادن شن و ماسه منطقه 18 تهران باعث آسیب زمین شناختی می‌شود. این معادن از آنجا که متعلق به بخش خصوصی و نهادها است باید با قدرت پیگیری شود.



به گزارش خبرنگار مهر، احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران در اولین برنامه تهران گردی خود پس از برگزاری انتخابات شورای شهر تهران به محله یافت آباد تهران رفت و از قبرستان تاریخی آن نیز بازدید کرد. وی در جمع خبرنگاران گفت: در این قبرستان تاریخی، بخشی برای حضور خانواده شهدا در نظر گرفته شده است و بحث شد که در ضلع جنوبی نیز زمینی تهیه و به مجموعه اضافه شود چرا که محل مراجعه خانواده شهدا است. وی همچنین درباره مسجد تاریخی امیرالمومنین(ع) نیز گفت: در سال 42 مرحوم آیت الله خوانساری این بنا را بازسازی کرده بود. هنوز محراب قدیمی مسجد پابرجاست منتهی بدهی هایی دارد که باید پیگیری شود. از شهرداری نیز طلبی به واسطه عقب نشینی دارد. با صحبتی که انجام شد قرار است این دو موضوع از طریق شهرداری پیگیری شود. مسجدجامعی درباره بازدید از کارخانه شیر پگاه نیز گفت: این کارخانه بزرگ در سال 33 با همکاری بخش کودکان سازمان ملل راه اندازی شد بنابراین ارزش تاریخی دارد. محل این کارخانه را بازسازی کرده اند ولی این بازسازی به صنایع کهن آسیب زده است. مسئولان مربوطه از این کار پشیمان بودند و گفتند که این کارخانه در خاورمیانه رتبه اول را دارد، من به آنها گفتم چه نشانه ای دارید که این موضوع را ثابت کند آنها به فکر افتادند که تاریخ صنعت شیر را به نمایش بگذارند. وی درباره مشکل آلودگی این کارخانه هم بیان کرد: درباره مشکل آلودگی فضای کارخانه به لحاظ بوی نامطبوع با مجموعه مدیریت کارخانه صحبت و قرار شد پروژه پساب صنعتی که اجرا کرده بودند کامل شود و آب پساب در اختیار شهرداری قرار گیرد. همچنین باید همسایه ها از وجود این کارخانه بهره ببرند بنابراین می توان از فضای سبز این مکان برای همسایگان استفاده شود این همان الگویی است که کارخانه برق آلستوم اجرا کرده بود. مسجد جامعی همچنین درباره بازدید از معدن شن و ماسه نیز گفت: در این بخش از منطقه 18 تا 133 متر از زمین شن و ماسه برداشته اند به طوری که ممکن است آسیب زمین شناختی به وجود بیاورد. همچنین گرد و خاک این محدوده به سمت شهر می‌آید، بهره برداران این معادن بخش خصوصی و نهادها هستند که باید متوقف کردن این اقدام با قدرت پیگیری شود. وی ادامه داد: نخاله های ساختمانی که هر شب توسط کامیون های متعدد در این محدوده خالی می‌شود آلودگی محیط را در بر داشته است این موضوع نیز باید پیگیری شود. عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در کنار معادن شن و ماسه رودخانه کن وجود دارد که قرار است در نزدیکی آن بوستان مادر احداث شود. وی با اشاره به مرکز اسب دوانی و چوگان نوروز آباد در منطقه 18 نیز گفت: این مرکز 70 هکتار است و مشتریانش از طبقات ثروتمند هستند، قیمت اسب های این مرکز حدود 700 تا 800 میلیون تومان است، قطعاً کسانی که اسب 700 میلیونی دارند از وضعیت مالی خوبی برخوردار هستند اما این مرکز می تواند شرایط بهتری داشته باشد. قرار شده تا دو هفته آینده شهرداری مسئول این مرکز نحوه بهره برداری از این مرکز را به سمت آبادانی بیشتر تغییر دهد.  مسجدجامعی همچنین درباره مرکز خیریه امام رضا(ع) نیز گفت: در دهه کرامت از این مجموعه که یکی از دفاترش در محله یافت آباد است دیدن کردیم، این مرکز برای کودکان ناتوان بی سرپرست و سلامت آنها تلاش می کند. مکان آن متعلق به بهزیستی است، متولیان این مرکز می‌خواهند کارگاهی برای آموزش کودکان در نظر گرفته شود.


۱۳۹۳/۶/۱۴ - ۱۶:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن