تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که در پی برآوردن نیاز برادر مسلمان خود باشد، تا زمانی که در این راه است خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820110413




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نهضت اهداي کتاب در مازندران با همکاري همه ارگان ها و رسانه ها آغاز شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ شهريور ۱۳۹۳ (۱۴:۱۲ب.ظ)
معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران: نهضت اهداي کتاب در مازندران با همکاري همه ارگان ها و رسانه ها آغاز شود معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران در سي و نهمين جلسه انجمن کتابخانه هاي عمومي و چهاردهمين جلسه نهضت مطالعه مفيد مازندران، خواستار آغاز نهضت اهداي کتاب در استان با همکاري همه ارگان ها و رسانه ها شد.
به گزارش خبرگزاري موج، عليرضا يونسي در اين جلسه با بيان اينکه با همکاري فرمانداران و شهرداران، ايستگاه هاي دائمي دريافت کتاب از مردم در تمامي شهرها تعبيه شود، اظهار داشت: مي بايست با کمک همه مسوولين، علما، خطبا و بويژه رسانه ها يک کار همگاني براي فرهنگ سازي اين مهم صورت گيرد و من يقين دارم که ديري نخواهد گذشت که هزاران جلد کتاب ارزشمند توسط مردم به کتابخانه ها اهدا مي گردد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران با اشاره به اينکه رسانه هاي ديداري و شنيداري بايد به فرهنگ کتابخاني بپردازند اذعان داشت: چه خوب است که کتاب هاي اضافي منازل خود را به کتابخانه هاي عمومي هديه بدهيم.
وي همچنين با تاکيد بر تقويت منابع بخش شيعه شناسي در کتابخانه هاي عمومي استان، راه اندازي پايگاه مهم شيعه شناسي را در مازندران با همکاري سازمان تبليغات اسلامي مورد تاکيد قرار داد.
عليرضا يونسي بابيان اينکه شهرستان هايي که مشکل کتابخانه دارند بايد شناسايي شوند افزود: مدارس اضافي در سطح استان با هماهنگي آموزش و پرورش شناسايي و تبديل به کتابخانه شوند.
معاون سياسي امنيتي استانداري مازندران با اشاره به اينکه بايد کاري انجام بدهيم که خيرين به ساخت کتابخانه مشتاق شوند تصريح داشت: بايد روح کتابخواني را در جامعه بدميم.
يونسي افزود: بايد با شناسايي مراکز با تراکم جمعيتي بالا که از کتابخانه عمومي بهره مند نيستند، کتابخانه هاي سيار را راه اندازي نمود.
معاون سياسي امنيتي استانداري مازندران با تاکيد بر اينکه، محيط کتابخانه را بايد زيبا جلوه دهيم زيرا کتابخانه مثل مسجد مقدس است چرا که کتابخانه ها پرچم علم آموزي، فرهنگ و فضيلت را برافراشته اند.
وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به وجود ظرفيت هاي فراوان در استان، خاطرنشان کرد: اوقاف استان مي بايست به تفکيک شهرستان ها، مصرف موقوفاتي که براي کارهاي فرهنگي وقف شده اند را به استانداري اعلام کند تا از اين طريق در راستاي ترويج فرهنگ کتابخواني و ايجاد زيربناهاي لازم استفاده شود.
معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران اجراي طرح آمايش احداث کتابخانه ها در استان را ضروري دانست و گفت: مي بايست اماکن مورد نياز براي ساخت کتابخانه ها شناسايي شوند تا اماکن مناسب براي اين کار در نظر گرفته شود.
وي افزود: بايد ساز و کاري طراحي شود که از اين پس در کنار احداث هر مجتمع فرهنگي، مجتمع هاي مسکوني و پارک ها يک کتابخانه نيز تعريف و احداث گردد.
يونسي با بيان اينکه خوشبختانه در حال حاضر استان مازندران از لحاظ تعداد مدارس احداث شده اشباع گرديده است، اذعان نمود: خيرين مدرسه ساز بايد رويکرد خود را به سمت ساخت کتابخانه تغيير دهند و در اين بخش به دولت کمک کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن